Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

hva har fimavacc med AZ å gjøre?? Ikke blande kortene her.

Har vel blitt spekulert i at AZ kjøper opp hele smørja?

Det er ikke vaksinedelen AZ har jobba med men leveringsteknologien så dette påvirker ikke AZ avtalen er min mening.

6 Likes

PW har vært ganske klar på at AZ ikke er interessert i hele smørjen.

Bare jeg som holdt på å kjøre av veien når denne tikket inn?:rofl:

13 Likes

Eh, de er faktisk VACC og NAC.
Les meldingen!

1 Like

VACC og NAC

Tror man også må se på selskapstørrelser. DCprime er et lite selskap (under 50) LinkedIn. BioNtech er ganske stort.

1 Like

Tenker nettopp det samme

1 Like

Enig. Første samarbeidsavtale innen fimaVacc er en milepæl, og øker etter min mening totalverdien på selskapet. Det bygges sten på sten…

8 Likes

Hvis PCIB skal kunne forhandle med AZ om noe - Må de ha noe å true med. Andre beilere er bare positivt.

Litt synd at blodhausserne har innprenta det ene og det andre ang avtaler og salg av PCIB her.

6 Likes

DCprime and PCI Biotech will combine their know-how and technology platforms to pursue the development of novel cancer vaccination concepts based on tumour-independent antigens (TIAs). Åpenbart at det er vaccination samarbeidet går ut på.

Videre:

Commenting on the announcement, Erik Manting, CEO of DCprime said: “We continue to
innovate the cancer vaccine space and look forward to working closely with PCI Biotech
on a ground-breaking off-the shelf vaccination concept for solid tumours addressing the
huge need for novel antigen targets in oncology.

7 Likes

Folk har ikke mye troen på selskapet i disse dager når selv en melding om ny samarbeidspartner taes opp negativt…utrolig

15 Likes

Elsker hvordan du har snudd Geiran, nå liker jeg deg :smiling_face_with_three_hearts::laughing:

8 Likes

Ikke glem at en del mennesker er født negative. Dem må bare kose seg på sin måte.

8 Likes

Men rett skal være rett - PCIB formulerer dette som at det er et samarbeid på alle platformer. Veldig ullent som vanlig.

3 Likes

PCIB er er selskap av forskere og idealister, og ikke kremmere. At de vil sikre seg en viss forskningsmessig frihet i en fremtidig AZ-avtale har jeg sett på som selvsagt.

7 Likes

For hver eneste nye samarbeidsavtale som PCIB signerer, så viser de AZ mer av den potensielle verdi!

20 Likes

Tydelig kursendring i PCIB etter at nye koster er ansatt.

Selskapet legger opp til en ny strategi som går rett i strupen av problemene verden ståroverfor , delivery , og legger opp til samarbeide med andre selskaper innen delivery-sektoren.

Spennende selskap PCIB og skal kanskje lite til med rette folk i ledelsensom kan få det hele til å ta av.

22 Likes

Synes dette ser interessant ut i lys av flere saker.

For det første så virker PCIB mer opptatt nå at det skal være en god teknologisk match; samarbeid skal gi PCIB og partner gode synergier.

Slik jeg forstår dette så er dette så er det samarbeid på fimaVACC, og ideen virker godt gjennomtenkt, følgende beskriver DC Prime sin teknologi-ide:

"Historically, cancer vaccine development has focused on established, hard-to-treat tumors, with limited success. Established tumors evade the immune system in different ways, including immune suppression, disturbed antigen presentation and an inhibitory tumor microenvironment. Vaccination in this therapeutic window has led only to limited success.

Relapse vaccines represent a new therapeutic paradigm with the aim to boost the immune system to control residual disease following first treatment. This vaccination window gives the immune system a better chance to regain control, compared to established tumors. DCprime is evaluating the relapse vaccine approach in both blood-borne and solid tumors."

Tror dette er godt gjennomtenkt, og siden firmaet er lokalisert på samme sted som vår vaksine-ekspert i vårt advisory board, så tenker jeg at SVB har flere finger med i spillet her.

"Leiden, The Netherlands and Oslo, Norway, September, 1st 2020 - DCprime, the frontrunner in the field of relapse vaccines, and PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company with a unique intracellular delivery technology via PhotoChemical Internalisation, today announced an extensive research collaboration. "

Professor Sjoerd van der Burg is the Head of laboratory at the Department of Medical Oncology, Leiden University Medical Center (LUMC), The Netherlands.

Blir interessant å grave litt videre i dette samarbeidet.

88 Likes