Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Nå kan det være fornuftig å gå tilbake til PW sine uttalelser før sommerene de seneste årene.
Det har vært kommunisert hint om at noe ville skje hver sommer som for eksempel imminent.
Det har som regel betydd september tidligst.

Selg i May og hold deg borte ville gitt en utgang 15 kroner høyere enn dagens kurs.

Inngang nå er mere trygt relativt sett enn i Mai - Juni

2 Likes

DCPrime B.V. ERIK MANTING. CEO. After obtaining an MSc in Medical Biology [ Rijksuniversiteit Groningen ] and a PhD in Molecular Microbiology [ Rijksuniversiteit Groningen], Erik worked for a number of years in the field of immunology before making a career switch to banking in 2001. He spent the next 15 years in different commercial and management roles and his last five years in banking as Executive Director Corporate Finance at Kempen & Co, an investment bank with a focus on Life Sciences & Healthcare. By combining medical-scientific insights with strategic thinking, Erik aims to drive the DCprime team and DCprime collaborators to explore new and relevant solutions to the treatment of cancer. Erik joined DCprime in 2017, first as business development consultant and from March 2018 as CEO.
19TH ANNUAL BIOTECH IN EUROPE FORUM FOR GLOBAL PARTNERING & INVESTMENT 25TH - 26TH SEPTEMBER 2019 CONGRESS CENTER BASEL SWITZERLAND

11 Likes

Vi fikk denne meldingen 19 august om publikasjon. Har det skjedd?

Oslo (Norway), 19 August 2020 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, today announced that a case report series from the
Phase I study with PCI Biotech’s proprietary drug fimaporfin (AmphinexTM), for
the treatment of inoperable extrahepatic bile duct cancer (eCCA), is accepted
for publishing in Endoscopy International Open. The article has the title
“Photochemical Internalisation and gemcitabine combined with first-line
chemotherapy in perihilar cholangiocarcinoma - observations in three patients”
and will soon be available online.

2 Likes
  • PARETO Securities’ 11th annual healthcare conference , Stockholm Sweden, 2-3 September 2020. Virtual company presentation 11:00 – 11:30 CEST on September 3rd.

Får vihøre noe fra denne?

2 Likes

Soon er ikke det samme hos PCI som hos andre firmaer, tidsaspekt har de jo vist at de ikke behersker ;-). Så til spørsmålet, nei det er ikke kommet som jeg kan se.

Beskrivelse av ordet soon:

Soon means ‘a short time after now’ and ‘a short time after a point in the past’. Like many other short adverbs, we can use it in front position, mid position or end position, though we don’t use it in end position when referring to the past: …

1 Like

Mulig. Men det er også mulig at AZ legger noe på bordet anytime. Uaktuelt å stå utenfor i disse dager.

7 Likes

Kan det hende AZ har avtalen/forhandlingen med myggen PCIB nederst i bunken, og at det aldri har blitt snakket om noe som helst? At når PCIB maste om at fristen går ut 1. juli så svarer AZ med “jaja, vi skal se på det” og bare fortsette i samme tralten, uten å bry seg nevneverdig? Hvorfor tror man så sterkt at de sitter “døgnet rundt” for å spikre en avtale?

Det har tidligere hendt at en biotek-mygg har gått 7-gangen over natten ( USA 2018 )…og så var det brusfabrikanten som sto i heisen og skulle til 8.etasje - han sa til heisgutten : " 7 Up and one more"

3 Likes

Vi venter fortsatt paa den store annerkjennelsen innen bransjen, men det bygger seg opp. For meg virker det som om pharma/ biotek verdenen er vedlig byraakratisk og treg.

Men det kan jo hende PCI teknologien begynner og bli ett hett tema i BP’s moeterom om dagen. (hos fler enn AZ), hva vet jeg? The next generation…

7 Likes

Noen få dager igjen hvis PCIB og AZ skal rekke å undertegne på 5-års jubileet den 10. . :slight_smile:

13 Likes

Det jobbes på spreng. Excel-arkene til blårussen hos AZ er snart fulle. Overhørt replikk:

• No, no. Ikke enda en ny patent

image

6 Likes

Persolig tror jeg vi må tone ned forventningene,hadde gjennombrudet vært så sensasjonelt som vi fikk inntykk av, hadde de kommet med bud på Nac nå vil jeg tro.

2 Likes

Spørs jo hvilke forventinger som finnes. Hvis man faktisk tror at det kommer et bud på 100miliarder på hele selskapet så er jeg enig med deg. Men jeg synes at man godt kan tenke seg en avtale på 2-5 indikasjoner der 2 er utenfor onkologi. Dette med en brukbare upfront som fjerner alt av emi og validerer teknologien.

10 Likes

Hva vil dette selskapet ha si for PCIB da?
norwayhealthtech.com/member/seald-as/

http://www.seald.no/

Innovative approach to find a cure

Seald AS develops an entirely new, innovative approach to find a cure for the individual patient diagnosed with bile duct cancer

1 Like

De jobber med individualisert diagnostikk og planlegger første kliniske studie i 2020.

Håper de lykkes med tiden, langt fram, men det vil kanskje i kombinasjon med RELEASE bli flott for pasienter? Men i og med RELEASE inne i avsluttende fase vil i beste fall PCIB ha et produkt i markedet i mange år før en eventuell hjelpende hånd med diagnostikk ved denne vil kunne individualisere dose osv?

4 Likes

Tidligere var det oppe til debatt dette med å redusere størrelsen på kreftsvulsten med PCI-teknologien for deretter å operere den bort.

Kan PCI-teknologien brukes til å gjøre inoperale svulster med å “krympe” dem og deretter komme inn blandt de operable?

2 Likes

Virker på meg som de har et temmelig skralt vitenskapelig fundament.

Det komiske er at Per Walday tar seg tid til å være mentor for CEO Tove Cecilie Viebe :roll_eyes:

http://seald.no/advisory-board-2/

Men da kan man i hvert fall konkuldere med at dette ikke utfordrer PCIB på noen måte.

13 Likes

De får i hvertfall 3 minutter på denne konferansen:

2 Likes

Det er faktisk veldig hårreisende at han bruker tid på det. Mulig det er skralt vitenskapelig fundament og at det ikke er en potensiell konkurrent. Men utrolig at han stiller seg til disposisjon som mentor.

1 Like

Individuell diagnostikk kan være bra også for PCIB. Uten tvil for pasienter! Og ingen konkurrent og sikkert minimal med tid å være mentor. Tenker det er på sin plass at han stiller opp :+1:

5 Likes