Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

NY VRI. Vi tar en tur opp på tampen???

4 Likes

Du gjør deg ekstremt mye dummere enn du er med dette resonnementet og alle som prøver å få til en balansert diskusjon om aksjen blir så vanvittig frustrert av det.

Markedet priser PCI Biotech til 1,8 milliarder i skrivende stund. Tror du at dette skjer pga utbyttet selskapet skal betale de nærmeste par årene, eller tror du det er fordi markedet har ganske stor tro på at det kommer til å komme betydelige value events?

9 Likes

Noe forventninger ligger selvsagt inne i kursen, både til AZ-avtale og andre mulige verdibyggende triggere, både på kort og lang sikt.

Det som kan utgjøre mest på kort sikt er AZ, og tusenkronersspørsmålet er hvor AZ-avtalen treffer ift forventningene som er innbakt. Det kan være at forventningene bommer bare med et steinkast, men det kan også bli milevis (for ikke å si milliardvis) forskjell :wink:

8 Likes

Vi tar vel ikke oss selv så høyttidelig at vi ikke kan ha takhøyde for noen tulleinnlegg med glimt i øyet på en småprat-tråd?

19 Likes

En fin børsdag for PCIB. Jeg trodde et øyeblikk at mitt kursmål på 55 var innen rekkevidde, men nei.
Nye muligheter i morgen,
Jeg et at potensialet er enormt større, men jeg er tilfreds med smuler av det.

Ja det var en forholdsvis fin dag for investerte, men jeg må få lov å spørre deg…er det bare tull å fjas fra deg eller er du seriøs i dine innlegg? Har du inngang på 2 kroner eller hva er greia di? Forumet prøver etter beste evne å analysere, grave å komme opp med kursdrivere for oss investerte, men det eneste du kommer med kompis er bare surr å tull. Syntes det er så kjipt i fra deg når vi alle nå går å venter på børsmelding om flere drivere. Greier ikke å ta deg på alvor noen steder. Pitty for det er som sagt mange med meg selv som legger sjela si i de investerte pengene sine å timene her på forumet å så ramler det ned det ene fjaset etter det andre med noen timers mellomrom fra deg. Skjønner ikke.

27 Likes

Fair det. Men burde vi vel vært der allerede i så tilfelle? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Slutt å spam, Astrup. Trenger ikke dele de samme tåpelige tankene dine rundt selskapet annenhvert minutt!

5 Likes

Hva skjedde med dette da?

Edit: Innlegget ditt blei postet den 6e Juli 2020 som et svar til @polygon

7 Likes

God morgen til alle ( noen sure og noen smiler)
Ny dag gir nye muligheter. Fortsetter vi trenden fra i går så slutter vi vel ca på 51-52. Bra tall i fra USA og kom-si kom-sa i østen pluss positiv oljepris pga uvær i USA mm vil vel gi oss en start på 0,3-0,5 opp ( mitt tips i dag)

12 Likes

Er det kun en avtale med AZ med upfront og emisjon som er løsningen på de økonomiske konsekvensene av utsettelsene i bl.a. RELEASE?

(Som kjent fra siste rapport august: “A complete picture of the consequences for the RELEASE study and the effect of the new initiatives are not yet available, but a delay of 6-12 months may be anticipated. The expected timeline for the planned interim analysis by 1H 2022 is therefore extended to range from 2H 2022 to 1H 2023, and the current cash-position may not be sufficient to reach interim read of the RELEASE study”)

Nye forskningssamarbeid innen f.eks. Vacc gir vel ikke inntekter med det første.

Det finnes selvsagt en rekke tenkbare mulige løsninger. Men hva er mest sannsynlig for PCIB slik situasjonen er i dag?

2 Likes

Det kan hende pengene rekker til gjennomføring av RELEASE.

Men la oss anta at de ikke gjør det. Isåfall er de avhengig av mer penger. De kan hende de får ved en avtale med AZ. Det kan hende de får via en partner i FimaChem i Asia.

Uansett så holder pengene i omtrent 2 år til, så dersom det ikke kommer penger inn på et slikt vis før dette, så må de gjennomføre en emisjon hvis det er slik at pengene ikke strekker til. Det hele er ganske logisk egentlig :slight_smile: Det er ikke rakettforskning :slight_smile:

Hva tror du er mest sannsynlig og hvorfor?

Jeg tenker at det er sannsynlig at en avtale med AZ vil være forbundet med en upfront som vil dekke det eventuelt mindre beløpet de kanskje trenger for å komme til interim i RELEASE. Jeg tenker også at det er større sannsynlighet for en avtale med AZ enn at det ikke skal bli en avtale.

Men det var mine tanker. Hva er dine?

8 Likes

Den uttalelsen tar ikke hensyn til hva Asia kan bidra til ift raskere rekruttering Multiple.

2 Likes

Jeg synes det er såpass lenge til kassen nærmer seg tom at det virker litt tidlig å spekulere i hvilke finansieringsløsninger PCIB kan og skal gjennomføre når den tid kommer.
Utsettelsen kan taes inn igjen, forlenges eller opprettholdes. Andre avtaler kan - og bør - ha blitt inngått lenge innen den tid.
Når det gjenstår et lite år igjen med cash kan det være interessant å se hvordan situasjonen er.

13 Likes

Vi har sannsynligvis sett den Siste emisjonen i PCIB…
Det er jeg 95% sikker på. :metal::champagne:

7 Likes

Is the 5% linked to an emisjon with AZ taking an ownership in PCI??? :wink:

3 Likes

Har jo håp om en gunstig avtale med AZ, som gjør slutt på fremtidig emisjonsbehov. Men som jeg mener ble sagt i podcast så er det helt åpent, og kan bli alt fra ingenting til full pakke.

Det er heldigvis ikke like presserende pengebehov som i enkelte andre selskaper, som NANO, men i biotek må man planlegge over år og ikke måneder, og helst planlegge for inntektssiden samtidig som man planlegger for utgiftssiden.

2 Likes

Min oppfatning av status for selskapet er enkel og greit det at det meste ligger på “vent” inntil vi har avklaring med AZ. Får vi avtale kan vi glemme alt som har med emisjoner og nye prosjekt vil være sikra finansiering. Bl.a, som Einarson nevnte om “neste generasjon vaksiner” som er meget aktuelt for PCIB ( dagens reserløp gir ikke gode nok vaksiner som holder på sikt).
No deal vil nok gi oss en kort nedtur i kurs mens en avtale vil gi oss et løft uten sidestykke ( mest sannsynlig slik jeg tror det går ).
Bare å glede seg og det kan komme SNART.

9 Likes

Den siste emisjonen som kommer vil sannsynligvis være at ledelsen i PCIB bruker sin 10% fullmakt til å la AZ kjøpe seg inn (som en del av avtalen).

12 Likes

Jeg fatter ikke hvordan noe av dette kan være “sannsynlig”. Hvor har dere lært å regne med 19 ukjente?

3 Likes