Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Skal nok mer til enn min “tro” for å sende børsmelding men hadde ikke vært meg imot.

3 Likes

Er det så mange selgere på denne tråden da ? Kunne noen mer tekniske laget en poll ?

noe ala:

  • Jeg bare investerer, aldri solgt
  • Hovedposten består, men trader en liten post
  • Trader hele posten
2 Likes

Jeg tror rett og slett at makro bildet og generell børs frykt er grunnen til at kursen ikke er høyere. Først olje krisa og deretter krone krisa for så toppe det med korona krisa.

Det skjer noe med investerings vilje i slik urolig sjø.

MEN det positive her er jo at det fundamentale har aldri vært sterkere i pcib, RISIKOEN har aldri vært lavere, og kursen tatt i betrakning aldri hatt bedre R/R.

Så for de som ikke er full lastet er jo dette en meget god kjøps anledning.

Uansett hvordan verden går fremover, vil vi innen rimelig tid få svar på mye, å jeg tror at AZ avtale kommer først nå i midten av oktober ( my guess). Å denne avtalen tror jeg kommer til å bli noe vi aldri har sett maken til, utrolig spennende.

9 Likes

Ditt ord er min lov:

  • Jeg bare investerer, har aldri solgt en PCIB aksje
  • Hovedposten består, men trader en mindre andel (0.1-20%)
  • Trader en større del av min beholdning (20%-99.9%)
  • Trader hele min beholdning

0 stemmegivere

6 Likes

En annen ting som ikke kan gjentas for ofte: Bestem selv når du vil kjøpe eller selge!
(Det er aldri feil å selge med gevinst).

Og kursen ligger ikke i ro - på 10 dager har kursen gått nesten 25%, fra rundt 42 til ca 52 i dag.

9 Likes

Ja, eg trader en del… treffer eg … Nei😂,

kom igjen AZ, befri meg fra min pcib posisjon :wink:

24 Likes

Den enkelte må spør seg selv: Hva er verst? Å få et midlertidig papirtap på 50% fra dagens kurs, eller gå glipp av en kursstigning på alt fra 100% og oppover?
Kan vi si 25 % sjanse for førstnevnte og da 75 % sjanse for sistnevnte?

Sitter med en følelse av at det eksploderer snart :bomb:

4 Likes

Spist for mye reker? :crazy_face:

1 Like

Bygger du det på mere end mavefornemmelse?

1 Like

Astaxanthin showed neuroprotection and memory-enhancing effects and was able to switch off inflammation and oxidative stress, mitigating the increase of acetylcholinesterase activity and suppressing several pro-apoptotic stimuli [22]. Astaxanthin also produces beneficial effects in other body compartments and cells, with direct repercussion on brain health.

3 Likes

AstraZeneca stiger 15 kr og er igjen godt over 1000kr.
Genmab er opp 65kr og godt over 2400kr.

Store aktører stiger godt.

Vil tro det sjelden har vært et så godt marked for big pharma å hente penger i obligasjonsmarkedet eller ved trykking av aksjer. Har BP vilje til å gjøre dealer er definitivt evnen til å betale for gildet tilstede.

5 Likes

Vel, den første vil føre til den andre, sååå… :sweat_smile:

2 Likes

Joda du har vel rett i det. Måtte bare teste hvor målrettet dette forumet er før helgen​:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

2 Likes

Slapp av gutter, ikke lenge til vil får melding nå og dere får modellene deres :joy::tipping_hand_woman:

God helg :fist_right::beers:

12 Likes

Det dreier seg om kost/nytte.
Og noen mangel på penger ser det ikke ut til å være hos de som vil ha nytte av Pcib sin teknologi.
Pcib har intet behov for emisjon/trykke nye aksjer. Pcib er nære et samarbeid og/eller oppkjøp.
Det er ikke dagens aksjekurs som bestemmer om Pcib sin teknologi har verdi. Markedet ser bare aksjekursen, og har ikke “alltid rett”.

8 Likes

Dette er bare en test.
20 timer uten et innlegg på småprat tråden til PCIB får det til å virke som at tråden er låst :grimacing: :crazy_face:

Edit: Den virker fortsatt

9 Likes

Tråd-halt mens man venter på tilbakemelding fra AZ :smile:

6 Likes

Finansavisa henger ut Myrlid og legger skylden på PCIB investering.
Ref: https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/09/20/7568967/statistiker-kjetil-myrlid-aasen-tapte-188-millioner-kroner-pa-investeringer-i-fjor-etter-en-gigantisk-nedskrivning

Lurer på hva de skriver om noen mnd etter AZ avklaring og potensielt andre triggere.

2 Likes

Når de nagative skribleriene i finanspressen starter, er forløsningen nær. Det er et gammelt jungelord!

7 Likes