Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Her har vi to overskrifter og en kort kommentar som kommer etterhvert:

“Myrlid tjente 2,4 milliarder på drømmeinvesteringen i PCI Biotech!”
“Myrlid tjente en halv milliard i blærekreftselskapet Photocure”

“Statistikeren uttaler i en kort kommentar at det ikke var noen tvil om at investeringen i PCI Biotech ville gi avkastning all den tid tidlige data viste statistisk signifikans, selv med et lavt antall pasienter”

:wink:

17 Likes

For meg som PCIB investor er rosinen GGK og jeg mener bestemt rekruteringstakten vil øke pga tillit hvis(når) vi slår igjennom en avtale med AZ noe som igjen vil vekke interessen i hele sektoren. GGK alene burde burde jo egentlig forsvare en høyere kurs en dagens. Holder fast ved tipset mitt som er i starten av oktober så ikke mange dager igjen. Håper på snarlig melding nå om FPD i Asia og Usa. Så spennende små uker i vente medinvestorer. Bare å holde fast. Snart fest for alle av oss.
@JTHP Flott innlegg i teknisk analyse :ok_hand:

9 Likes

Fryktelig spennende de kommende ukene, dette vises også på siste tids kursoppgang, forventet denne fine trenden fortsetter inntil forhåpentligvis noe stort plutselig meldes. Har vært turbulent, så håper virkelig neste melding/informasjon er av den positive arten.

8 Likes

Tror nok mange er veldig spent på hva som blir første melding i fra selskapet. Om 10 dager er 50% av “tilleggstiden” brukt og det kan bety at Az-melding kommer før ev partner Asia? Mitt tips er at vi slutter året med 3-sifra kurs? Fremdeles veldig gunstig inngang.

5 Likes

DCprime samarbeidet ble meldt 01.09, skal vel ikke se helt bort ifra at AZ avgjørelsen er satt til 01.10 …

2 Likes

En gjenganger men vi kjører enda en.

Når får vi AZ-avklaring?

  • September
  • Oktober
  • November
  • Desember
  • Senere

0 stemmegivere

7 Likes

Og han sitter antagelig rolig i båten til han kan innkassere 2, 5 milliarder.

Så blir det overskrifter! :smiley:

3 Likes

Dette er en artikkel som belyser noe rundt stopp av studier og hvordan få de opp å gå igjen:

4 Likes

Lite nyheter å underholde oss med om dagen så da får vi ta et lite stemningsbarometer, Jeg for min del forventer et skred av nyheter og triggere framover, men hva venter forumet?

Altså hvilke nyheter får vi før året er omme?

Her er det selvsagt lov å krysse av på hvor mange man vil.

  • AZ-avklaring
  • fimaVacc fase 2 partner
  • fimaVacc fase 2 eget studie
  • Asia partner fimaChem
  • FPD Asia
  • FPD USA
  • fimaVacc publikasjon
  • fimaNac publikasjon
  • Thailand bekreftet som land i RELEASE

0 stemmegivere

3 Likes

Hun har vært med på nesten alt som er skrevet om AZD8601 - også denne ferske:

Jeg er sikker på at hun klør i fingrene etter å skrive den om eksperimentene som ble gjort med PCI før jul :wink:

39 Likes

Jeg synes ikke FA henger ut Myrilden men bekrefter at han pr i dag ikke sitter med spes god avkastning på sine investeringer og det er da fakta.
Neste overskrift kan mest sannsynlig bli: Myrilden gjorde et kupp i PCIB! Og videre: Det som tidligere så ut som en dårlig investering viser seg nå å være genial. osv positivt.

8 Likes

Myrild har vel kjøpt det meste rundt 25, så avkastningen på rundt 100 % totalt på Pcib.

3 Likes

Urealisert, likesom “tapet” fra 87. Tror han venter/håper på noe annet og andre høyder med sin investering.

3 Likes

Det står i artikkelen : PCI Biotech er det store veddemålet til statistiker Kjetil Myrlid Aasen fra Nordfjord. Han sitter med 2,5 millioner aksjer priset til 132 millioner kroner. Siden årsskiftet har aksjen falt 31 prosent, hvilket betyr at Aasen har sett verdier for 70 millioner kroner fordufte.

Hvilket nivå har han kjøpt seg inn på egentlig ?

edit : Hvis han har kjøpt på 25 så er vel det en helt grei avkastning vil jeg tro :grinning:

4 Likes

Myrlid venter vel paa det samme som oss. At det faller ned en fimaNac avtale, en fimaChem avtale, og en fimaVacc avtale det foelger penger med. Og litt senere flere fimaNac ogf fimaVacc avtaler,. Det hadde f,eks, gjort seg med en BP avtale nr. 2 det foelger penger med.

Kanskje det vil skje allerede neste aar. Det igjen, kan fort lede til at aksjen stiger til kr. 1000. I saafall kan Myrlig cashe ut 2,5 milliard kr. paa sin PCIB investering. Det staar og faller paa PCIB’s evne til og selge inn resultatene. En mer markedsorientert ledelse hadde gjort seg. En ledelse som virkelig var i stand til og markedsfoere og selge inn hvilke muligheter PCI teknologien kan tilfore verden.

7 Likes

Ja, det er det store spørsmålet: Hvis teknologien er så overlegen, hvorfor tar det så mange år uten at den kommer på markedet?

Legemiddelutvikling tar tid, men dette er en metode for å levere eksisterende legemidler, som allerede er utprøvd, mer effektivt. Det er over 10 år siden fase I, da Walday sa: “Vi trenger flere og større studier før produktet kan bli godkjent for bruk i standard behandling”

3 Likes

Tror dere PCI lager mobiltelefoner?

3 Likes

Det er en ting som er negativt i artikkelen og det er at hvis han har lite cash, og det viser seg å bli nødvendig med emisjon, så blir det vanskelig for han å delta på den. Ellers synes jeg det er super positivt at Myrlid reinvesterte gevinsten sin fra Melin Medical i norsk biotech. Det er ikke utenkelig at han vil fortsette med det etter PCIB.

2 Likes

Om det stemmer at Myrilden har inngang på 25 så blir min konklusjon helt feil og det samme gjelder FA. Beklager.

3 Likes

Fanken, har jeg tatt så feil?? Jeg trodde de utviklet leveringsteknologi for SMS… :roll_eyes:

1 Like