Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

JA vi sitter “kjedelig” AKK NÅ men det kan fort bli en av børsens mest spennende aksjer over natta og da er alt glemt. For meg og alle andre som har vært tungt inne i mang år er det lett å si nå at vi muligens kunne venta med å være full-lasta men så lett å tenke slik nå. Jeg tror vi blir rikelig belønna den dagen det smeller og nå er ventetiden KORT - veldig KORT.

9 Likes

Det er jo nå det er spennende, er det ikke? Dersom raketten går er det vel ikke spennende lenger…

Vi får nyte spenningen og drømme om fremtiden mens vi har sjansen, men jeg tør nesten ikke tenke på hvor bratt nedoverbakke det blir om det blir enda en utsettelse :crazy_face:

4 Likes

Her er der som du riktigt sier, snakk om en rakett, men det du ikke har forstått, er at det er en tretrinnsrakett :rocket::artificial_satellite::ringer_planet:

5 Likes

Naar det kommer til forskning, er PCIB ledelsen profesjonell, for det viser resultatene. Naar det kommer til slagsdelen har de ennaa ikke innfridd, men det kan snu fort.

Naar det kommer til avtaledelen med AZ som sier at PCIB eier forskningsresultatene hvis det ikke blir en avtale, fremstaar ogsaa PCIB serioest gode. Av den grunn er jeg overbevist om at PCIB aldri ville tvunget AZ frem til en beslutning, hvis de ikke var sikre paa at resultatene er saa gode at selv om AZ skulle si nei, vil det ikke by paa problemer og selge disse til andre BP selskaper.

Det er her selve noekkelen til fimaNac suksessen ligger. Jeg kan ikke forestille meg at PCIB;s ledelse har tatt en slik sjanse med saa, saa resultater. De maa vaere svaert gode.

6 Likes

Fantastisk dag for norsk biotek med flere positive nyheter :rocket:!

Vaccibody i Oslo Cancer Cluster viser vei :partying_face::bomb:.

Denne næringen kan virkelig bli en gigant i Norge!

17 Likes

La oss håpe vi blir “smitta” og får et løft vi også da!!!

6 Likes

50 % ORR vs 8% ORR minner mye om data fra doseeskaleringsstudiet fra cohort 3 og 4 vs SoC fra ABC-02 med respons på 1/13 pasienter. Dog lavere N og flere usikkerhetsmomenter.

1 Like

I dag er vi vitne til at norsk biotekteknologi ikke lenger prises som en pølsebod!

:bomb::bomb::bomb:

Blårussen hos AstraZeneca må ta en ny runde med kalkulatoren sin ??? :joy:

@Snoeffelen for en fin fin dag for norsk biotek!
Har du noen tanker om PCIB mot det vi ser av avtale inngåelser i dag? Vitner vitterlig om enorm interesse for norsk teknologi? Og milliard beløp i avtaler? Smittsomt?

4 Likes

PCI er jo penger på gata ift. Vacci.

4 Likes

Vi fikk nå en ny bekreftelse på at at dem har penger i denne bransjen. Gratulere til Vaccibody.

7 Likes

PCIB fikk en 20 øre oppgang :partying_face: :joy:!
Kunne kanskje kostet på seg 20kr oppgang :wink:

Ville ha vært interessant å se mot Vaccibody avtale og hva PCI Biotech KAN få ved mulig AstraZeneca avtale, eller en mulig partner avtale for RELEASE i Asia. Beløpene i milliarder som snøffelen listet opp innen mRNA dealer som er gjort ser med ett også realistisk ut for norsk biotek! Og hvorfor skulle ikke norsk biotek ha internasjonal prising i en internasjonal business?

Dette var litt av en wake up call hvis noen tvilte på norsk biotek og prising.

Ser Vaccibody nå prises til 15,5 milliarder kr. Gledens dag på mange måter! Verdensklasse teknologi kan bli frigjort til pasienter!

Og radforsk vil kunne funde sine selskaper og ta ny teknologi ut i verden. Med ett ble det mye friere handlingsrom for selskaper i Oslo cancer Cluster sfæren?

4 Likes

Noen som kan forklare meg og andre på lav-nivå i bransjen MED ENKLE ORD hvor langt Vaccibody er kommet i prosessen. Er det lovende resultat så langt eller også salgbart produkt?
Bare lurer på hvor langt frem vi er med vår vaksinedel i forhold? Årevis bak eller?

4 Likes

Ser at om vi skulle opp i 15,5 milliarder i markedsverdi så ville kursen være ca 450 og det er jo en begynnelse??

10 Likes

Oktober måned begynte enormt bra for norsk biotek!

Krysser fingrene for PCIB og triggerliste i oktober :crossed_fingers:

Om noe kommer, hva tipper dere blir første PCIB trigger biotekere?

Nydelig, se Ultimovacs opp over 20%. Norsk biotek!!!
Vaccibody
BergenBio, Photocure, gamle Biotechpharma osv
Nesten alle on fire. Dette tror jeg betyr mye dette for internasjonal omdømme og betalingsvillighet for norsk teknologi. Det nytter ikke å betale rabatt lenger for norsk teknologi. Fra nå blir det internasjonal prising av norsk biotek som blir den nye regelen :crossed_fingers:

10 Likes

I følge min megler så er det melding på både BerBio - Ultimo og Photocure i dag så vi kan ikke bare regne med at vi blir med av den grunn MEN ser jo bra ut så langt.

1 Like

Bare vent…Snart får vi kanskje også det etterlengtede meldingen! Spennende tider er det i alle fall!

2 Likes

Bare vent ja…skal være sikkert :slight_smile:

2 Likes

Viktigst av alt er reprising generelt av norsk bioteknologi. Nå står vi ikke lenger med lua i henda når det diskuteres med big pharma. Og radforsk har økt sin verdi og finansielle fleksibilitet enormt etter dagens meldinger. Det drypper på klokkeren! Roche la 6,7 milliarder på bordet!

Paradigmeskifte for HELE sektoren tror jeg!

Og hva gjelder PCIB ser det ut til at noen «masserer» kursen til å ligge i ro? Er det noe på gang? Synes det er merkelig reaksjoner og handelsmønster. Kanskje umulig å mene noe om men?

9 Likes

Paradigmeskifte for de som har noe å komme med ja(Vaccibody), virker som om resten sliter med å få fotfeste hos de store inkludert PCI. Tror ikke vi skal konkludere med at det blir paradigmeskifte fordi ett selskap får en avtale!

Det tror jeg vi vet lite om. Det er vitterlig flere norsk biotek som er i evaluering med BP? Og psykologi vedrørende betaling og sette standard for norsk teknologi er ekstremt viktig! Ikke på opphørssalg lenger!

Alternativ er bare å vente til neste avtale fra norsk biotek :muscle:

Og kassa for aksjonærer som radforsk har fått sterk økende finansiell fleksibilitet. Det er klart en åpenbar styrke!

1 Like