Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Har jeg gått glipp av noe den siste tiden her? Mange innlegg så det er vanskelig å henge helt med når man ikke er pålogget 24/7.

Selv økte jeg min eksponering mot PCI utover våren og også inn mot 1. juli. Dermed er det ikke tall som vitner om en investering på regnskapet så langt, men jeg har tatt fallet med stoisk ro og ser ikke på kurs så lenge det fundamentale står fast.

8 Likes

Nei. Et lite glimt av interessant informasjon i ny og ne men stort sett :repeat:

Har inntrykk av at de fleste tenker det samme. Det er vel bred enighet om at firmaCHEM har enormt potensiale så jeg, og antageligvis de fleste andre som har satt seg inn i teknologien, sitter rolig frem til RELEASE.

5 Likes

Skulle ha vært synsk. Dessverre. Men tror og håper på at i oktober kommer det flere meldinger. I morgen er endelig oktober her.

Skal vi tippe på mulig triggere i okt:
-FPD Asia
-FPD USA
-AZ avgjørelse
-Fimavacc avgjørelse
-Partner Asia for RELEASE
-Fimavacc i Journal

Og jeg mener å ha sett at PCIB kursen som regel mot slutten av året går kraftig opp? Sikrer formuesskatt til statskassen (i så fall en ren glede)! Touchet 85 kr mot slutten av 2019?
Slutten av året 2017 også kraftig oppgang.

Stor mulig catch up kursmessig da PCIB i år er minus 35% i år. Det er «bare» fortsette med å levere resultater :muscle:

I mine øyne er det beste som kunne skjedd en rettet emisjon hvor et big pharma tok en minimum 10% eierskap i PCI Biotech. Implisitt ligger det i er slik scenario også avtale i en eller annen form. Validering av teknologien til en biotekmygg fra et big pharma må være enormt verdifullt?!

Kursmessig veldig stabil rundt 50kr ser det ut til. Er det noe på gang? Men lavt volum så umulig å si.

Det som gjør meg usikker er at PCIB kursen har minus 35% avkastning i år. Samtidig med en mcap på 2 milliarder. Ville et selskap innen biotek med slik teknologi innen mye av det hotteste og som kan være nære en deal med BP virkelig ha så «lav» markedsverdi hvis deal var sannsynlig? Synes dette er merkelig og skurrer. Ingen tror på deal er det slik en kan utlede fra verdien per nu. Det paradoksale kanskje er at jeg ville vurdert sannsynlighet for en deal som høyere om mcap var over 10 milliarder. Dette er vrient for her blandes ofte psykologi og det fundamentale?

:bomb: :pray:

14 Likes

Er det ikke realistisk å forvente at vi må vente til nyttår før vi vet veien videre for AZ/PCIB?
Forventningene er kanskje vel høye mht en snarlig avtale.

Den som hadde svaret på det Ebitor :wink:

4 Likes

Mindre viktig for oss langsiktige når det kommer, men viktig at det kommer en avtale som vi og markedet er fornøyd med.

Man kan aldri vite helt om det kommer en avtale på plass, men heller til at AZ bruker tiden til å evalurere og komme frem til et omforent avtaleutkast som hele organisasjonen helt til topps er enig om. Så skal det forhandles med PCIB frem og tilbake.
Ikke merkelig om dette tar tid, og vi vet intet om hvor langt man er kommet i dette løpet frem mot en avtale mellom AZ og PCIB.

Baseret på PWs svar om, at han havde forventet aftale op til 1. Juli, men blev nødt til at udsætte grundet AZ havde lukket labs og dermed ikke havde færdigevalueret resultater… Spørger jeg mig selv, hvordan kunne han så tro, en aftale var most soon. Havde de overhovedet ikke været i final negotiations? Var der ingen løbende dialog? Det forvirrer altså mig.

6 Likes

Det at det tok lengre tid er lettest å forklare med Covid-19 uansett hva den virkelige årsaken er. Det er ikke alt Per kan kommunisere selv om han vet det. HVIS det nå f. eks skulle være slik at AZ har sagt at de trenger mer tid fordi de vurderer en større avtale kan ikke Per si det. Vi har lett for å overfortolke hvert ord han sier.

6 Likes

Hvis det er virkeligheden bag udtalelsen. Så tror jeg mere på at det kommer som lyn fra en klar himmel. Så vil det bare være mærkeligt at strække processen til 1. Januar

6 Likes

Det viktigste vi kan trekke utav at dette tar tid er at partene er i dialog om et eller annet av stort omfang. AZ hadde aldri satt av så lang tid for å diskutere frimerker og glansbilder for å si det slik. Hadde det vært terminering eller avslutning av samarbeid med PCI hadde dette vært avklart for lengst. Nei, her er det bare å smøre seg med litt tålmodighet til så får vi nok en solid førjulspresang.

9 Likes

Sunn logikk tilsier at AZ er like motivert for å komme så raskt som mulig i mål som det PCIB og vi aksjonærer er. Dermed har jeg ingen tro på at AZ har en intensjon om å bruke hele tiden frem til 31/12 om det ikke er nødvendig.

12 Likes

He he, kursen er jo gått i «taket» :joy::sweat_smile:

Du må nesten forklare hva som er gjengs verdier for onkologi studier i avsluttende fase med blockbuster muligheter.

3 Likes

Det er vel ikke mange som tror på at vi må vente til 31.12. før vi har avklaringen men uansett så har dem nå allerede brukt halvparten av “tilleggstiden”. I morgen skriver vi oktober og jeg må glatt innrømme at jeg har bomma solid med mitt tips om hvor lang tid vi måtte forvente.
Per sa jo i en podd her nylig at han hatet alt som var av dato og frister og at han håpet å slippe å oppgi slike ting flere ganger.
Nå kom dem jo med nytt estimat og da trodde i hvert-fall jeg at dem tok høyde for alle mulige hendelser og at dem ville ha alt klart i god tid før denne fristen også ble et problem å holde. Markedet har et veldig avslappet forhold til tidsfaktoren og kursen har NULL antydning til FOMO så man kan nesten lure på hva dem fleste i markedet mener og tror for tida? Jeg sitter i ro men kommer det julestjerner i vinduene før neste nyhet så må jeg koble inn et snev av skepsis.

2 Likes

Jo det blir nok en del som får nerver om det skulle lakke og li et stykke utover i desember…
Vi får håpe at en av de andre mulige triggere er på plass innen den tid, slik at vi får en høyere kurs til å ta ut en eventuelle skuffelse fra AZ fra.

1 Like

Er jo så lenge mellom nyhetene i fra selskapet at man må undre seg på om dem har fått munnkurv i alle “avdelinger” ??
Partner i Asia ville sikkert lett løfta kursen 20-40% ?

2 Likes

Has to be the complexity of the deal which is causing the delay… no? COVID 19 for sure has prolonged this too… However, results proven are outstanding, most likely the best delivery system to date.? If so, be disastrous to let this go cheap… future income would be one for the history books. Super exciting to see how this ends. I for one dream this is so… we need something like this for mankind. Good luck all!

14 Likes

Mother company Photocure has bjellesau effect today? Suddenly these guys also get interested in the « daughter light» in PCIB and trigger rally in PCIB as well :joy:. Could it be these guys that tries to shake out some shares in PCIB these days at the 50kr’s area?

1 Like

Ikke mye som lar seg riste ut, er ihvertfall mitt inntrykk av den siste måneden. Lite villige selgere, lite kjøpsinteresse som skal til for at det skal komme et byks oppover.

5 Likes

Ja dette er et dilemma! Vi sitter i en av de kjedeligste aksjene for tiden, men ingen av oss tør å stå utenfor…

9 Likes

Ja, så kan man jo ta en kikk på de andre biotek-aksjene, f.eks. Ultimovacs eller Bergenbio.Nesten hele sektoren er “kjedelig”. Dvs. venter på et gjennombrudd.
Sats heller på noe som kan omforme plast (olje/brensel) til plast istedet for olje ( brensel.) :smiley:
Pcib er i forhandlinger, og står antagelig foran noe stort. Ikke noe negativt har skjedd. Bortsett fra for tradere, som alltid vil ha dans.

5 Likes