Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ååååååhhhh - nå vil jeg ha melding - klarer snart ikke vente lenger! :writing_hand:

26 Likes

@Durable hva med din tidligere vurdering vedrørende tidsbruk. Du er riktig så bull.

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

«Jeg kjenner at jeg blir mer og mer bull for hver dag dette trekker ut.
Det gjenstår selvsagt å se om det finnes noe som helst belegg for dette, men jeg antar at tidsbruken har sammenheng med at den forhåpentligvis forestående avtalen er omfattende og stor, og derfor krevende. Både finansielt og juridisk.

Det er ingen garantier for at partene kommer til enighet, men det virker i alle fall usannsynlig at man skulle bruke såpass med tid dersom avtalen som diskuteres kun innebærer småbeløp eller at AstraZenecas interesse for PCIBs teknologi er heller lunken.

Kun spekulasjoner og antagelser fra min side, men dersom AstraZeneca ikke var særlig interessert, så ville vel samarbeidet vært avsluttet for lengst. Og dersom avtalebeløpet som diskuteres er av ubetydelig størrelse for farmasi-giganten, ville de neppe brukt så mye tid på det.»

6 Likes

Det vi vet er at fimanac teknologien er unik og den kan på kort/mellomlangt sikt ikke kan etterapes av andre selskaper . Dessuten er teknologien en generell leveringsmetode i forbindelse med mrna. Den spissede teknologien som er utviklet i samarbeid med AZ gir åpenbart svært gode resultater i prekliniske forsøk, jr PW. Dette må bety at denne metoden anses lovende/ svært lovende for kliniske studier., ellers ville PW trolig ikke uttrykt seg slik. Den konklusjonen vi bør trekke av dette er at teknologien har stor potensiell verdi for AZ og andre BP. Når PCIB og AZ diskuterer veien videre, dreier saken seg om Pris og Forretningsstrategi for hver av selskapene. Vi får gå ut fra at begge selskapene er interessert i å komme frem til en kommersiell avtale. Hva denne vil gå ut på, er ikke godt å si. Mye taler imidlertid for at resultatet her vil øke PCIBs standing og markedsverdi ganske radikalt. Gled dere!

19 Likes

AZ back in track onkolgi

18 Likes

Spørsmål: I liket med mange her inne mener jeg det er overveiende sannsynlig at det blir en eller annen form for avtale med AZ innen jul . Og jeg ser at flere, også enkelte meget flinke folk, mener at dette trolig vil bli forkynt i oktober. Men lurer bare litt på: hvorfor (bortsett fra ønsketenkning som vi alle kan henfalle til noen ganger) i oktober og ikke hellernovember/desember? For HVIS det er snakk om en stor og kompleks avtale, så er det vel kanskje like sannsynlig at man trenger såpass med ekstra tid for å hamre ut betingelsene?

9 Likes

De fleste syntes forlengelsen på 6 måneder var overraskende lang da den kom i juli. Nå er halvparten av den forlengede perioden gått. Det har vært sagt av flere personer med tilknytning til bransjen at det gjerne tar 6-9 måneder å ferdigstille en avtale. Tar vi høyde for iallefall et par måneders forsinkelse pga Covid-19 er vi oppe i 8-11 måneder fra sist nyttår. Nå har det gått 9 og sannsynligheten for at de er ferdige øker for hver dag og hver uke som går. Om det blir oktober, november eller senere tør jeg ikke tippe på, men for den som vil være inne den dagen avtalen kommer er det risikosport å gamble på at det ikke skjer i oktober :slightly_smiling_face:

27 Likes

Jeg tror det blir avtale, men kjøper ikke at det tar så lang tid fordi avtalen er så stor.

Slik jeg ser det kan det både være sant at AZ ønsker å forske videre (avtale) og at ting tar tid fordi det ikke har veldig høy pri.

Nøkkelpersoner/beslutningstagere kan være bundet opp med andre ting (Covid-19). Intern politikk i AZ kan føre til forsinkelser.

Det er skummelt å gi en stor organisasjon som AZ menneskelige egenskaper - i de fleste store organisasjoner er det flere meninger enn ansatte og uenigheter om veien videre er mer regelen enn unntaket.

13 Likes

Jeg tror ikke dette er korrekt. En hver velfungerende organisasjon som dekker mange spesialiteter vil selvsagt organisere seg slik at de enkelte fagområder blir autonome og har relativt lik adgang til organisasjonens ledelse. Det kan være at covid har medført at ledelsens har mindre tid enn ellers til å behandle policyspørsmål fra de ulike fagenheter, men beslutningsprosessen går som vanlig dog muligens med visse små forsinkelser.

4 Likes

Om det blir avtale, vil de avklare studieoppsett nå? Slike detaljer som kanskje krever all denne tiden?

1 Like

Kan AZ ha kommet til den konklusjonen at der er store muligheter for at PCI-teknologien blir gjenstand for oppkjøp av BP en gang i fremtiden og at det er dette som ligger bak testing i utvidet lokasjon?
Har de en liste over ønsker som er helt vitale å ha svar på for selskapet den dagen PCIB blir gjennstand for oppkjøp?

5 Likes

En teori til at mange tror at det blir nå i oktober er fordi at PW fortalte at dem skal fortelle om veien videre kring fimaVacc ila høsten. Dersom veien videre skulle bety en studie der emisjon kan være aktuelt så hadde dette signalisert veldig dårlig iforhold til forhandlingene med AZ og dermed tenker nok mange at en avklaring om AZ kommer i høst, før fimaVacc.

6 Likes

Var det ikke slik at de siste resultater som AZ antagelig ville ha med i sin vurdering ikke kom før rundt mai? Da kan det tenkes at de brukte tiden frem til 30/6 kun for å bestemme seg om de skulle satse. Tar vi så utgangspunkt i din antagelse om at det tar 6 til 9 mnd for å ferdigstille avtale med oppsett og beløp, så bruker de kanskje tiden ut året?

3 Likes

Kanskje, men jeg tror vurderingen rundt satsning på onkologi ble gjort på et tidligere tidspunkt.

4 Likes

Hovedspørsmålet er hvilken aksje du bør bytte med pcib . Er det trvx , nano, utimovax, quantafuel osv. Poenget er at uansett vil pcib trolig være på hugget i 2022/2023 via gallegangskreft . Ingen av de andre kandidatene vil med samme sannsynlighet være i samme posisjon så tidlig. Dette betyr at et suksessfylt resultat for fimanac er en ren bonus med å sitte i pcib.

6 Likes

Vil vel tro at Nano kommer raskere til markedet med sin Batalutin enn PCIB med GGK.

1 Like

Det er mulig. Men kommerNano med avgjørende positive nyheter før vi får beskjed om ev. samarbeid mellom pcib og AZ? Det er det store spørsmålet.

6 Likes

I disse vaksine og nucleic acid tider, blir leveringteknologi loeftet hoeyere og hoeyere hos BP selskapene.

Det er det store satsingsomraadet i disse dager, hvor PCIB kan innfri paa bred front, og paa uttallige indikasjoner. Derfor tror jeg det skal veldig mye til for at det ikke kommer en god avtale med, eller ett bud fra AZ AZ holder ikke paa med 5 aars forskning, og 9 maaneders avtaleforhandlinger for moro skyld! For hadde ikke PCIB vaert i midt smoeroeyet, ville avtalen vaert terminert for lenge siden.

AZ har selv skapt fremragende fimaNac resultater, og PCIB har selv skapt like gode fimaChem og fimaVacc resultater. Derfor tror jeg dette kommer til og bli mye stoerre enn de fleste ser for seg at det kan bli.

18 Likes

Jerv tror at solo har mye rett. Dette har han terpet på i uminnelige tider og med uforandret kraft, men det er vanskelig å se hvor hans overbevisning svikter. All ære til hans
engasjement
.

6 Likes

Forsker Kristian Berg har jobbet med fotodynamisk teknologi og fotokjemisk internalisering i 35 år, og forskningen hans har ført til både Photocure og PCI Biotech.

Hans holdning til når forskning skal kommersialiseres:

«Er dette virkelig spektakulært? Ja. « (Radium episode 104 fra 46min)

Noe å sove på når feks Enhance-studie (Nakke/hals) ble stoppet, og selskapet heller satset på… JA det må være virkelig spektakulært hvis det prioriteres foran dette: [https://www.vg.no/forbruker/helse/i/bEb3v/dreper-kreften-med-ny-lys-teknologi]

5 Likes

Jeg er så absolutt bull fortsatt, utvilsomt. :smile: Og jeg har akkumulert til «bristepunktet» og sitter tyngre lastet i min PCIB-posisjon enn noensinne tidligere.

Jeg er dessverre likevel ganske oppgitt over Per Walday og PCIB-ledelsens manglende evne til å kommunisere tydelig ovenfor sine aksjonærer og det øvrige markedet, men velger å ta det med humor og le i stedet for å «gråte».

Det forrige innlegget mitt var skrevet med mye glimt i øyet, dersom det var noe tvil om det. :wink:

12 Likes