Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vanlig fremgangsmåte overfor andre selskaper som kan ha interresse av PCI-teknologien er vel aktivt å kontakte de andre selskapene og høe med dem om de har interresse av å bli oppdatert på PCI-teknologien og dersom ja så blir de lagt inn på PCIB’s liste som blir oppdatert ved nyheter.
dette også i sammenheng med innsyn i rådata.

har PCIB et slikt system eller lignende?

En grunn til at så ikke er er at der kan være eksklusivitet for AZ sitt område .
Er usikker men lar eksklusivitet og overfor skiserte info til interessenter forenlige?

Kan der være noe her som kan være årsaken til at avtaler ikke har blitt inngått og hvilke områder dette kan gjelde CHEM , VACC og NAc?

Er i såfall denne eksklusiviteten fortsatt gjeldende etter siste utsettelse?

En slik sak ville jo forklare mye.

Stusser litt over forløpet/framgangsmåten her. Vanligvis kommer avtaler/oppkjøp på markedet som lyn fra relativt klar himmel.
Finnes det paralleller til PCIB der et lite selskap forteller gud og hvermann at de forsøker å presse en gigant til en avklaring om det videre samarbeidet, først med et halvt års frist som så blir forlenget?
Hva kan grunnen være til at man ikke tok det internt? Var offentliggjøringen nødvendig for å få i gang forhandlinger, eller var det en"reklameplakat" til andre giganter i bransjen? Eller?

4 Likes

Har tenkt på det samme.
Kanskje forklaringen ligger et sted i begynnelsen av samarbeidet oghar en sagt a så må en ut med b og c …

1 Like

Synes det blir feil fokus å stille spørsmål om AZ har interesse for PCIB sine patenter og resultat. Var det ingen/liten interesse så ville vi ha fått beskjed for lenge siden. Problemet er nok mer å bli enige om betingelser og pris.

3 Likes

Dette gir jo absolutt ingen meining. Du planlegger altså at kjøpe deg inn etter en Q-rapport med en rekke negative punkter, i den tro at der er penge å tjene? Ganske så bra selvmotsigelse.

3 Likes

Jeg fryktet også tidligere at problemet var at AZ egentlig ikke var interessert nok. Men PW sine uttalelser rundt Q2 bekreftet jo at det forgikk saker og ting. Da kan jo problemet faktisk være at AZ er svært interessert, men at PCIB ikke så langt har kunnet godta pris og oppsett.

Om PCIB hadde skrinlagt alle sine områder utenom release, så hadde jo ikke selskapet fått vist den fantastiske bredden i sin teknologi. De hadde heller ikke kunnet påvirke rekruttering i større grad enn i dag.

12 Likes

Evt kan du prøve å få satt en short før Q3. Men da skal du ha nerver av stål. Ikke noe jeg ville anbefalt.

Det å stå utenfor nå - etter trekvart år med forhandlinger, virker en smule hasardiøst. Enten er forhandlingene svært omfattende eller lavt prioritert. Man får jo tro at noe, stort eller mindre, kommer ut av det. Ni måneders radiotaushet er lang tid.
Og som du skriver er jo Release selskapets store sikkerhetsnett. Det vil nok merkes også kursmessig når fokuset endres.

4 Likes

Hadde evalueringen vært lavt prioritert av AZ ville Per ikke hatt munnkurv, og kunne tre måneder tilbake gikk aksjonærene klar beskjed om hvorfor milepælen ikke ble nådd.

Når forholdet til AZ ennå ikke er avklart antar jeg dette har sammenheng med at styret fastholder strategien, som innebærer at salg av selskapet ikke er diskutabelt, samt at avtale® om Nac baseres på ingen eller delvis eksklusivitet.

Avtalen med Dcprime bekrefter det siste.

Jo mer AZ måtte ønske å avtalefeste nå, jo mer komplisert blir avtaleinngåelsen, og jo bedre blir avtalen sette med øynene til langsiktige PCIB-aksjonærer.

26 Likes

Håper du har rett mht en god avtale men dagens aksjekurs gjenspeiler vel strengt tatt ikke at avtalen skal bli så veldig innbringende? Meget nøktern holdning og vi er vel ca 40% ned i fra toppen. Selv har jeg økt men mange har redusert og det er nok med bakgrunn at det går for lang tid. Må være veldig frustrerende for dem som har vært med i mange år å ikke få med seg en ev god deal!! Blir det ikke så bra så er det slike som meg som må slikke sår etter hvert. ( den som hadde glasskule du)

Om det nu är så att det stora antalet nyanställningar inom Advanced Drug Delivery har delvis med Pcib att göra så handlar der inte om att de varit anställda i 1 år som du säger.
De flesta annonser kom under våren med sista ansökan Mars-Maj. Intervjuer skall genomföras och de som väljs ut skall säga upp sig från sitt nuvarande jobb med normalt 3 månaders uppsägning. Så säg att hela den utökade styrkan är på plats från juli och framåt dvs mitt i semestern och börjar i augusti efter semstern så kan man väl inte säga att de suttit och rullat tummarna i 1 år :grin:

Sen ska de nya sätta sig in i den forskningen som gjorts med fimaNac, dvs. 5 års forskning troligtvis inget man gör på 1 vecka. Så OM några/många/ av de nyanställningar som gjorts inom ADD på AZ i Göteborg har med fimanac att göra så har de väl nätt och jämnt hunnit sätta sig in i fimaNac, inte rullat tummarna i 1 år. Om resultaten är så bra som vi tror/hoppas så sitter de väl snarare och planerar vidare fas 1 studier inom de områden som det fått goda resultat inom in vivo samt vidare användningsområden för vidare preklinisk forskning.

Bara en tanke.

18 Likes

Finner det helt usannsynlig det ansettes personell som skal jobbe med en teknologi som det enda ikke finnes noen avtale på. Det virker veldig merkelig. Er det virkelig sånn BP opererer?

2 Likes

De har en egen ny metod för leverering a mRNA, som jag skrivit ett långt inlägg om, därav att jag skrev att det delvis kan vara för att jobba med fimaNac. Är resultaten uppseendeväckande tror jag AZ har råd att licensera in det, tror inte PCIB prisar ut sig.

Men det är ju bara spekulationer, melding om vägen vidare kommer när den kommer.

5 Likes

Jeg synes, der ligger meget vigtig viden til analyse i PWs udtalelse om, at de op til 1.7 afventede AZ og AZ styrer slagets gang. Han nævnte også at det var et tungt system det skulle igennem i AZ. Gennem egne samarbejder ind i virksomheder ved jeg, at når noget skal til tops i organisationen (tung proces)er det typisk accept, forhandling og godkendelse af business case. Et lille bud på, hvad der foregår lige nu fra mig.

5 Likes

Vår danske venn, klatrer danske bank oppover på aksjonærlisten ? :partying_face:

Plutselig på topp 10 listen? Kan ikke si at jeg har sett de så høyt oppe? Akkurat bikket over 1%.

Akkurat den harmonerer dårlig med «we are in discussions», som ble uttalt tidlig i mai.

Dog, jeg synes det etterhvert er blitt ganske innlysende at man ikke bør «analysere« hvert ord Per Walday uttaler i slike settinger, da en rekke uttalelser fra ham i ettertid har vist seg å være ganske klønete formulert og tidvis direkte misledende.

5 Likes

De kender casen og den norske kr er dykket. De tror på pci og stærkere nkr.

1 Like

PW og PCIB er for de fleste andre kjent for svært konservativ kommunikasjon over tid. At TTT i biotek er ikke et PCIB fenomen :sweat_smile:. Jeg synes vitterlig selskapet leverer resultater i stjerneklasse. :muscle:

Fasit bør vel være her hvert øyeblikk uansett. DA kan vi mene noe med sikkerhet og plutselig dyrkes PW som helt og legende?! Noe som heter what a difference a day makes :sweat_smile:

6 Likes

Hehe, joda, men akkurat dette punktet handler ikke om konservativ eller ikke-konservativ kommunikasjon.

Det handler om å tøye begreper og å være aldri så lite «økonomisk» med sannheten.

Som f.eks. å si at man «er i samtaler» når det kanskje er månedsvis siden man egentlig snakket med noen fra selskapet og at det er nærmere sannheten at man sitter alene på kontoret sitt og «trykker re-fresh» for å se om det kommer en mail tikkende inn fra AstraZeneca. :sweat_smile:

Mens aksjonærene ledes til å tro at ledelsen i de to selskapene sitter i harde og intense forhandlinger med hverandre frem mot deadline 1.juli.

3 Likes

Naar vi gir uttrykk for at vi snart haaper vi kan sprette champagnen, tar vi alle ett forbehold om at forskningsresultatene PCIB og AZ har oppnaadd sammen, er saa gode at AZ gjerne vil inngaa en avtale, alternativt legge inn ett bud fordi de oensker og beholde teknologien for seg selv. Her lener vi oss til PW, som etter AZ’s gjennombrudd vaaren 2019, flere ganger har uttalt at vi har en svaert effektiv leveringsteknologi.

1 Like