Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Føler jeg har havnet i et slags “limbo” hvor jeg hverken tror eller håper noe som helst lenger. Rasjonelt “tror jeg at jeg vet” at jeg venter på noe bra - på et “himmelrike” som med rimelig sannsynlighet vil komme. Men den følelsen av forhåpning jeg hadde for et år og to-tre siden, det meste av den har forduftet.

15 Likes

Her er det mest stahet som gjør at posisjonen fortsatt opprettholdes*. Økonomisk gir det knapt mening sett i lys av hvor mye tradingpotten bare øker og øker mens den grønne bølgen surfer videre.

*Stahet og en gut feeling som aldri helt vil forsvinne; at avtalen blir av en episk størrelse når den plutselig blir meldt som lyn fra klar himmel :moneybag:

10 Likes

Hva betyr mest , det ferdige produktets ytelse og kvaliteter eller veien dit?

Det må være tillatt å bli forbanna når en ser hvor tregt det har gått på frem med RELEASE studien.
Men dagens forhold gjelder “veien dit”.
Produktets kvaliteter er like fullt inntakt så det blir å holde ut løpet eller avbryte.
Å avbryte er ikke aktuelt for meg og tror veien videre vil være mye tøffere enn denne kviksand-tilstanden vi står i nå.
Tøffere fordi det skal utrolig styrke til å sitte videre når millionene ruller inn (og ut igjen) hehe , ja , det kan fortone seg som et mareritt når det går godt og en ikke skal realisere.

Knekker en sammen allerede nå så er det ingen skam.
Har en fått inn stor fortjeneste og mister troen på selskapet så kan det godt vise seg at de som sikret gjorde det rette.

Dersom du realiserer , hva vil du kjøpe i stedet?

Produktet og hva det kan gjøre innen delivery vet vi alle har meget høye muligheter for å lykkes bassert på clinical trials viser en mulig vei til noe megastort og jeg er taknemmelig som lever i en tid da jeg med beskjeden kapital kan få bli med på dette utrolige eventyret.

Ledelsen er vel helt unike når det kommer til vitenskap og forskning men på noe sikt så blir nok ledelsen "skrudd sammen / suplert og byttet ut slik at selskapet blir mere robust til å takle oppgaven med å bli et nytt “genmab”.

Dettagårgrævlafint. :slight_smile:

Lykke til

8 Likes

Tror og håper ikke lenger her heller,

Har vel havnet i en #gir jamt faen fase# det kommer når det kommer , eller eg tok feil og det går åt skogen.

9 Likes

Det store spørsmålet blir: Hvor lenge holder vi ut, uten at noe skjer eller blir meldt? Hvor lenge klarer vi å trøste oss med innlegg på dette forumet som forteller oss hvor fantastisk bra dette selskapet er og vil bli??

2 Likes

Jeg holder ut. Fordi jeg ikke har sett et eneste tegn på at det ikke går veien med AZ. Så har vi Asia og partner der lenger oppe i veien.

9 Likes

Yes hvor lenge holder man ut;-)) Selv nestorene paa traaden som Snoeffelen, FiloD, Soerlendingen etc. glimrer med sitt fravaer. Vi finner de ikke engang paa fundamental traaden. Har de gitt opp;-))??

2 Likes

Pcib er litt som det feteste lokale bandet bare noen få har fått høre på, men som aldri vil gi ut en skive.

6 Likes

Skal ha svar på hva som skjer videre med AZ før man evt. vurderer å gi opp. Tror det gjelder de fleste langsiktige her. Det skulle tatt seg ut å selge for så å våkne opp til en megaavtale dagen etterpå. Første bud er uansett at RELEASE må komme på skinner igjen. Hadde gjort seg med noen gode nyheter der nå før vi får AZ avklaring.

8 Likes

Jeg holder ut til kurs 500, ser helst det kommer i et hug, og helst før jul. Alltid greit at ha litt til presanger.
Tror på mega bud på NAC.
Jeg har erfaring med at sitte maaaange år, og her kom jeg inn i vår, så dette er nesten for en trade for mig at regne.
Lykke til alle😀

14 Likes

Siden garasje-band sammenligningen på en Q i fjor var min kommentar, så tillater jeg meg å stille meg spørrende til din erfaring med studio-produksjoner.

For meg virker det som de trommer sammen et dobbel-album hvor Vol. 1 slippes vinteren 2020 i tide til å bli en Christmas hit, og Vol. 2 våren 2022 for å fylle dansegulv hele sommeren. FimaGroove og Nucleic Acid Jazz :fire:
Parallelt produserer de en rekke LP’er med mindre, regionale hits. Partner i Asia er Gagnam style :studio_microphone::man_dancing:t3:

12 Likes

eneste eg trøster meg med der er at Microsoft startet vel også i en garasje :thinking:

3 Likes

Siden det sikkert blir en sløv dag i dag også, tenkte jeg vi kunne slå i hjel litt tid med å se på en fin «infographic» om gallegangskreft fra thailandske helsemyndigheter. Noen interessante «facts and figures» samt nyttige tips for de som tenker å besøke smilets, og leverparasittens, land.

Av 100 000 personer, så anslår de at 135 menn og 48 kvinner får gallegangskreft. Litt merkelig måte å skrive det på, men interessant.

Det kan visstnok ta tjue år for kreften å utvikle seg fra en parasittinfeksjon.

For diagnose og behandling så anbefaler de halvårlig screening (ultralyd) av de som er i risikogruppen, altså innbyggerne i området som kalles Isan, nordøst i Thailand (befolkning ca 22 mill/2018). Og, dette er interessant: hvis man får diagnose og behandling (operasjon) på et tidlig stadium i sykdomsforløpet, så anslår de at 90% kan kureres. Målgruppen vår er som kjent de som ikke kan opereres (i et sub-sett av pasienter med gallegangskreft der tumoren befinner seg utenfor leveren (extrahepatic)).

Så til kostholdsrådene; nederst til høyre i bildet. Det er spesielt tre ting man skal holde seg unna for å unngå leverparasitter: «goy pla dip», en salat med rå ferskvannsfisk. «Pla som»; syltet (pickled) ferskvannsfisk. Og, ved alt som er hellig, unngå «pla ra»; en slags guffe laget av gjæret fisk (den krukken helt til høyre). Det står at man skal unngå «pla ra» som har gjæret i mindre enn 1 måned, men, pro tip: ikke spis det om den har gjæret MER enn en måned heller. Svensker, her har dere ingenting å stille opp med; deres surströmming lukter som nystekte vafler sammenlignet med dette. Islendinger, OK, dere fikser det, men det betyr ikke at dere bør. Dette stoffet er «weapons grade» - bokstavelig talt, det har blitt brukt i stinkbomber i opptøyer.

Når det er sagt så har jeg aldri sett noen av disse tingene på en meny noe sted; dette er sånt som folk spiser hjemme. Hvis en restaurant hadde servert dette, hadde de fått problemer med det lokale mattilsynet! Med andre ord, ingen grunn til bekymring om dere spiser på restaurant i Thailand, men ha disse tre rettene i bakhodet hvis dere noen gang blir invitert hjem til noen. Det er typisk mat som inntas som snacks sammen med alkohol, det kan vel kanskje forklare noe av skjevheten i forekomst blant menn og kvinner all den tid menn drikker en del mer enn kvinner.

40 Likes

Godt skrevet :crossed_fingers: :rocket:!

Jeg er spent på prisingen av teknologiplattformen til Vaccibody, noteres på Merkur i morgen? Ser at markedsverdien nu er 17,5 milliarder kr. Altså nesten 10 ganger høyere verdi enn PCI Biotech sin teknologi plattform. Med rette så stor verdiforskjell?

Jeg er klar over at direkte sammenligning er vanskelig, men markedets prising av Vaccibody sin teknologiplattform gir klare signaler om hva som KAN være mulig også for prising av norsk biotek teknologiplattform (PCI Biotech next ?). Må ikke gå 1000% for å komme på Vaccibody prising med en gang :sweat_smile:. Bruk gjerne ett år eller to :crossed_fingers::wink:

Meg bekjent er det to selskap i Norge som har en teknologiplattform? De lærde strides?

Utrolig viktig at norsk biotek nu endelig oppnår internasjonal biotekprising! Gledelig.

6 Likes

La det ikke herske noen tvil; jeg tror skiva kommer til slutt, men de tar seg god tid.
Min erfaring med studioproduksjoner er at det tar veldig lang tid, ofte lenger tid enn tiltenkt, og at de beste bandene gjerne er perfeksjonister som vil finslipe hver eneste detalj før utgivelse(release).

Hvis min kommentar var lignende noe du sa på Q i fjor, så beklager jeg det, i så fall ikke intensjonen å rappe noe da jeg ikke husker din kommentar; heldigvis er dette bandet sikret med patenter! :sweat_smile:

6 Likes

For å kjøre videre på garasje-bandbølgen, så fristes det å sammenligne PCIB med Nirvana før sitt gjennombrudd. Var mange plateselskaper som ikke ønsket å signe Nirvana i sin tidligere karriere, noe de selvsagt har angret bittert på i ettertid. Håper at PCIB får sitt Nevermind-gjennombrudd før jul og at alle som har solgt seg ut vil angre bittert at de solgte gull for småpenger.

6 Likes

Får i såfall håpe bandet løses opp av andre årsaker enn Nirvana… Det er lov å endre strategi om man går fra Nirvana til Foo Fighters, i et økonomisk perspektiv. Nirvana solgte bra, men Foo Fighters er en pengemaskin.

2 Likes

Hehe, ja!

Kunne tenkt meg en kommentar i fra Snøffelen om prisen på Vaccibody kontra PCIB.
Er dette en riktig forskjell eller er det bare at dem er “oppdaga” av markedet og det er ikke vi?
Ikke mye stress for å komme seg inn om dagen og man skulle ikke tro at vi er maks 3 mnd i fra forløsende melding. Nå er det jo en liten mulighet for at ting ikke går slik jeg tror men virker som flere nå er blitt tvilere i stedet for troende.
Ikke glem hva som står i den “store boken” : Salig er den som tror men ikke ser. ( noe i den dur - en stund siden jeg leste den boken)

5 Likes

Einarsson kommenterte at Vaccibody var det eneste norske biotech som var priset riktig, i en podcast.

6 Likes