Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Må være lov å håpe mulige triggere i okt hvor en av mulige triggere:

AZ
FPD Asia
FPD USA
Fimavacc
Journal
Partner

Kanskje veldig mange som blir positivt overrasket da?? :bomb: :crossed_fingers:

@TyrionIV det er intet nytt :sweat_smile: at H1 2022 ikke er aktuell. Det ble nevnt i de to siste kvartal og senest Q2. «The expected timeline for the planned interim analysis by 1H 2022 is therefore extended to range from 2H 2022 to 1H 2023»

Når en ser mot peer i Pareto light analysen og Arctic sim analyse og hva en teknologi plattform i biotek kan bli verdsatt til også her hjemme ved Vaccibody er du nok langt fra alene om å være skeptisk! @heywhoaman

Hadde det vært antydning til halleluja stemning måtte kursen vært som i Pareto peer eller kursmål Arctic minimum???

5 Likes

Det er klart det er lov å håpe. Jeg er skeptisk, men nå var det kun melding om AZ avtale jeg forholdt meg til.

1 Like

Ja det stemmer at jeg var sur i juli for jeg hater at avtaler ikke overholdes og PCIB dummet seg ut etter noter. Per gjentok ca 3 uker før “fristen” at alt gikk etter plana så da må det være lov å bli forbanna når dem ikke melder noe før 3 uker etter avtalt tid. Nå er det glemt og ser fram til neste melding som bare må bli så positiv?

5 Likes

Dere tradere leser jeg som en åpen bok. Ingen sager av en gren de selv sitter på. Hvorfor blir man optimist i oktober når man var rasende sint i juli, og ingenting har skjedd i mellomtiden? Taktikken må å skape negativitet her inne er den enkleste måten å få ned kursen når man er ute, for å få lavere inngang. Snart er det en av dere som brenner fingrene. Det vil smelle voldsomt, og det kommer når vi minst aner det. De eneste som er 100% trygge er vi som sitter long.

11 Likes

Ingen grunn til å tro at Arve påvirker kursen, heller ikke at han tror at han gjør det. Hilsen en annen langsiktig aksjonær med tro på god avtale innen noen uker :slightly_smiling_face:

11 Likes

Jeg tror vi står i en situation, hvor TI snakker sig selv op til en deal i oktober - beregnet med lommefilosofi over tid brugt på Covid19. Og markedet agerer super rationelt ift. deal meldt til nytår. Spændende om markedet bliver overrasket eller TI bliver mere og mere utålmodig frustreret som tiden går…

1 Like

TI blir ikke frustrert, bare noen få skribenter det :wink:

2 Likes

Der var lige en kort periode midt i august, hvor der var lidt frustrationer :slight_smile:

De utålmodige får det mye bedre om de først som sist innstiller seg på en avgjørelse i siste halvdel av desember.

4 Likes

It´s a mental game… expect less and get positively surprissed?

Virus, Iran og USA i tottene på hverandre, Kina truer demokratiet i Hong Kong, Black Lives Matter, ytterligere virus og vi går sakte, men sikkert mot et presidentvalg der alt kan skje. Vi ser en verden med mye frustrasjon. En splittet verden, der mange av de mest velstående landene får stadig økende forskjeller mellom fattige og rike. Venstre, høyre? Manipulasjon? Fake News? Hva mener du om…? Gjentakende spørsmål som stadig øker, og man kan undre hvor vi egentlig er på vei.
2020 har vært et år for historiebøkene, med negativt fortegn.

Som aktivt deltakende i aksjemarkedet kan man vel ikke forvente det helt store rundt avkastning på sine investeringer. Da Oslo Børs utstedte melding rundt forsinkelse med AZ var min umiddelbare reaksjon skuffelse. Mest fordi jeg satt spent hver eneste dag etter 25. Mai, der jo lengre tid som gikk, jo nærmere var vi en bekreftelse, etter min tidligere oppfattelse. Deretter ble frustrasjonen rettet mot andre faktorer i PCIB, som dårlig markedsføring av RELEASE, nettside, lav rekruttering og ikke minst: spørsmål rundt hva som egentlig skjer med FimaVacc.

Nå er det oktober. Vi går mot kaldere og mørkere tider. For høsten har en tendens til å komme som kjerringa på julekvelden i det langstrakte landet vi bor i. Det er dog ingen grunn til å tenke negativt for oss aksjonærer, for ansettelsene som er gjort i selskapet, samt tiltakene som gjøres for å begrense potensielle forsinkelser ser lovende ut. Vi venter på avklaring med AZ, men ingen ser ut til å sitte anspente. Nå har PCIB og det enorme BP-selskapet Astra Zeneca tid til å forhandle, sluttgjøre og skrive under på avtale. AZ trenger tid, det har vi sett. Fra deres nettsider er det tydelig at toppledelse må gå gjennom hver eneste detalj i avtale før prosessen fortsetter. Med et turbulent 2020, så er det forståelig at prosessen tar ytterligere tid enn normert. Det forandrer dermed ikke faktumet om at AZ har testet PCIB sin teknologi utenfor onkologiske indikasjoner, der begge selskaper har gitt indikasjoner som tilsier interesse innenfor feltet som allerede er forsket i samarbeid. Hvor mye er kun den avtalen verdt, dersom AZ vegrer seg for resultater som er gjort på en to ukers frist? Samtidig, hvor lang tid ville selskapene brukt for å ferdiggjøre denne avtalen? I rest my case, min tanke er et avtale er større enn som så.

Videre ser vi at selskapet fortsetter sin hittil suksessfulle fremgang i Asia. Neste stopp: Thailand? Mørketid, presidentvalg og utsettelse til side: Det er flere faktorer som ligger til grunn for å kunne se positivt på Høsten 2020. Mange er nå trøtte og slitne etter en turbulent aksjekurs det siste året, men det vil lønne seg å se fremover, evne å se langsiktig. For når Chem nærmer seg kommersialisering, Vacc blir benyttet i en CPI og samarbeidene med NAc kommer på rullende bånd, det er da vi kan smile. Da er det gøy. Inntil videre oppfordrer jeg troverdige aksjonærer til å holde ut og legge følelsene til side. La det fundamentale brukes for å danne dere et bilde av risiko mot fremtidig avkastning.

Ha en riktig god uke!

31 Likes

Nei hvorfor skulle jeg prøve å påvirke kursen eller være negativ? Har vært med siden 2016 og akk kjøpt meg opp i fra 70 til 100k. En pessimist øker vel ikke beholdningen? Har klokketro jeg men er opplært til å holde avtaler og det trodde jeg var en bra egenskap?

7 Likes

Kjenner til flere tilfeller hvor pårørende søker opp kreftbehandling i utlandet eksempelvis, ikke så dumt som det høres ut som.

skulle ikke vi få denne publisert i i tidsskriftet Endoscopy International Open.???
«Photochemical Internalisation and gemcitabine combined with first-line chemotherapy in perihilar cholangiocarcinoma - observations in three patients»
fra børsmelding 19.AUG.!!!

Skulle ikke vi få fimaVACC data med Ultimovacs ifjor???

Skulle ikke PCIB publisere fimaVACC resultanene sine i en HIGH Level tidskrift H12020???

Hva i helvete er det som skjer, selskapet klarer jo ikke levere på en dritt!!!

Eneste de har levert er samme begredelig rekrutteringstakt i RELEASE studiet som de hadde i exstensionstudiet… og ja mye skyldes covid men andre selskaper klarer da å tilpasse seg…

Hold for f… EN jævla tidsfrist og huk av på oppsatte milestones for hvert halvår det er jo ett minimum av hva man må kunne forvente at blir levert av selskapet…

Sånn da var den utblåsningen over :sweat_smile:

30 Likes

Artikkelen kommer vel i november-nummeret tror jeg.

1 Like

Glad for at forelskelsen til PCI gikk over etter at avtalen i juli ikke ble noe av akkurat der, men forsinket! Videre kom det jo melding om en artikkel, den har vi heller ikke sett noe til, synes hele selskapet sliter med troverdigheten for tiden! Andre Biotek selskaper kommer med ene nyheten etter den andre, nå sist Lifecare og en ser jo lite utslag på kursen på de fleste utenom Vacc! Tror heller ikke en skal forvente for mye av avtalen med AZ, og ihvertfall ikke de kursene som er spådd her! Jeg tror det kommer en avklaring men blir mer og mer skeptisk til at den blir strålende for oss med aksjer i PCI. Har vektet meg ned heldigvis i PCI og tjent en del på det, så får vi se om det i lengden er smart!

1 Like

Absolutt, og ikke uenig @JAXI.
Med tanke på situasjonen vi alle vet, der selskapets prosesser med AZ foregår bak strengt lukkede dører, så er min konklusjon at pekefingeren får komme i etterkant av avklaring. Det vil ikke være stort hensiktsmessig å kreve svar fra noen som ikke kan snakke for seg. Hvorvidt dette faktisk har noe med Vacc å gjøre i det hele tatt er usikkert, men det er ikke sånn utrolig mange aktuelle selskaper som tilbyr CPI…

Når det kommer til tidsfrister til selskapets aksjonærer, så er dette noe PCIB definitivt må bli flinkere på, men det er Goliat, og ikke David som sitter i førersetet her. Når kapital er sikret i fremtiden, kan vi kanskje forvente en mer profesjonell håndtering på flere fronter. At PW & Co gjør det de kan for å holde situasjonen under kontroll, det er jeg rimelig sikker på, men så klart: Dette kan ikke brukes som en unnskyldning for hver tabbe selskapet gjør. Etter min mening må vi få svar på det vi lurer på i etterkant av konklusjon med AZ. Jeg regner med at det sitter to menn med relativt mer avslappede skuldre i neste PCI-episode hos Radium. Frem til det synes jeg det mest korrekte å gjøre for egen del er å ligge som gjedda i sivet, observere og vente med konklusjonene til kortene er på bordet.

18 Likes

Nå har vel AZ gjort seg opp en mening om, hva deres interessefelt i PCIB er verd, etter lang tids samarbeide.
Dog er det mulig at AZ ønsker ytterligere underlagsdata, før de velger å inngå en avtale.
Derfor skal en ikke se bort fra at en må vente et godt stykke inn i 2021, før vi får svaret vi venter på.

1 Like

Nei, det er for tiden grusomt å sitte med 50% i Pcib. Den ene grønne kula etter en annen går i været mens vi venter på nyhetene som ikke kommer. Hvor jæ…a hermetisk lukket skal det være mulig å bli på nytt fra dette selskapet. Nytt om AZ orker jeg ikke å forholde meg til lenger, men noe annet skulle være mulig bare for å opplyse sine aksjonærer.

2 Likes

Har lest litt paa fundamental traaden, og tror mer og mer paa en solid avtale, eller ett fett bud fra AZ. Tror ikke de vil dele dele dette med sine argeste konkurenter.

Det er nok hovedaarsaken til at dette tar sa leng tid.

4 Likes