Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Problemet er nok at flere ikke hadde sett for seg å sitte så lenge som de har.
Utsettelser er kanskje normalt i denne bransjen - men det er nok mange som ikke var klar over det den dagen de kjøpte. Inkludert meg…
Jeg har ikke tenkt å gi meg i PCIB riktig enda. Er for mye spennende som ligger forran oss - men igjen - kanskje flere tror det 2-3 mnd til , mens i realitetet er det 2-3 år til… Ting tar tid :stuck_out_tongue:

6 Likes

Vaccibody handles til 64kr noe som gir en Mcap på 18,15 mrd. NOK
Pcib handles på 50kr noe som gir en Mcap på 1,85 mrd. NOK

Begge selskapene med en utrolig spennende platform teknologi

Lander Pcib en avtale med AZ innen NAc på størrelse med den som Vaccibody nettopp gjorde med Genentech så er jo oppsiden i aksjen i rangen 5-10 gangeren.

Avtalen vil gi Vaccibody inntil 6,7 milliarder kroner, inkludert forskuddsbetalinger og nært forestående delbetalinger på 200 millioner dollar, og potensielle milepælbetalinger på opptil 515 millioner dollar, i tillegg til progressive royalty-betalinger på salg av kommersialiserte produkter.

Finner AZ ut at PCIB`s NAc delivery løsning er den beste mot det de sammenligner den med innen ikke bare gitte kreftindikasjoner men hjerte kar sykdommer og Diabetes så vil den norske avtale rekorden Vaccibody nå innehar kunne stå for fall !

Ønsker alle lykke til, og måtte de trofaste pcib`erne endelig få som fortjent denne høsten :wink:

40 Likes

Jeg er med :slight_smile:
Har man venta så lenge kan man ikke gi seg på oppløpet :running_man: :running_woman:

10 Likes

Det verste som kan skje er jo dersom det man trofast har ventet på gjennom flere år, belønnes med en skuffende melding som halverer kursen. Vi har ingen garanti for en positiv melding fra AZ. Blir det en melding om avsluttet samarbeid, halveres kursen over natten.
Men det at ledelsen finner det bryet verdt å bevilge seg selv nye opsjoner, tyder jo på at at de tror at disse opsjonene skal blir noe verdt!

5 Likes

Jeg har også vært med siden 2016, økte betydelig (ifht mine forutsetninger) i 2017. Jeg så for meg å bli sittende for godt, kun selge det jeg evnt blir nødt til pga formuesskatt. Kan likevel forstå frustrasjonen. Det er noe med å bli (vill)ledet av “markedet” til å tro at kursen er solid på vei opp. Har en vært med siden 2016 så har en også opplevd tre ganske voldsomme nedturer. Litt hjelper det å tenke over hvorfor det skjedde. Den ene gangen fikk vi tross alt inn den kapitalen som var nødvendig for gjennomføre gallegangstudien. Den andre gangen var det korona-viruset og den tredje gangen utsettelsen ifm AZ i sommer. Men for hjernen er det tross alt noe begrenset hvor mye det hjelper at man “vet”. Det sliter litt på. Og det dannes en viss forventning om at det like gjerne kan komme nok en nedtur som kanskje bare er enda verre. Koronaviruset viser jo at det kan skje.

12 Likes

For godt?? Hva er hensikten med penger som aldri skal brukes og nytes?

2 Likes

Jeg så for meg at det vil bli betalt utbytte. Prøver generelt å innstille meg på langsiktighet ved å tenke i slike baner. Det gjør det lettere å holde ut.

9 Likes

Det eneste jeg vet er at mRNA revolusjonen kommer nå for fullt med covid-19 vaksinene til BioNtech og Moderna, begge kommer til å bli godkjent denne høsten spår jeg :blush:

Persontilpasset gen behandling som Vaccibody driver med er i samme gate og vi skal prise oss lykkelige for at vi har NAc teknologien da den kan vise seg å ha en Enorm verdi gjennom Naken deliverey av mRNA molekylene med en økt effekt på 7-10 ganger ved hjelp av NAc teknologien og det uten bivirkninger som man ofte ser når man benytter andre delivery løsninger.

27 Likes

Spørsmålet om grad av langsiktighet henger selvsagt sammen med hvor stor del av dine tilgjengelige midler som plasseres i selskapet. Er man 100 % inne i et selskap, slik f.eks. jeg nå er i PCIB, er det mye vanskeligere å holde ut langsiktig. Dette fordi man frustreres av alt annet som man går glipp av mens man venter.

7 Likes

AZ avtale viser jo mulighet for en solid oppgang som Jaxi beskriver.

RELEASE studien alene har i Pareto analyse light og Arctic sec analyse langt høyere verdi alene enn dagens kurs.

Men at det vil ristes i treet ved nei fra AZ er det ikke tvil om. Halvering kan kanskje skje, i så fall irrasjonalitet lenge leve dersom RELEASE med Asia sites er blockbuster kandidat. Hvor lavt er det mulig å prise en slik indikasjon innen onkologi :sweat_smile:

4 Likes

Mye omtenksom psykoterapi her inne i dag… Jaddda , jeg følger nok med iblant. Regner fortsatt med 7 - gangen , om det blir fra 40 kr eller 80 kr , vet jeg ikke , men det blir nok. Kanskje om en uke? Kanskje i januar ? det er både trøst og underholdning å lese hva dere skriver. Her er ikke mange tradere. Hold ut :slight_smile:

7 Likes

Hva med følgende problem når det gjelder RNA?
Flere av kandidatene som har kommet lengst i vaksinekappløpet, kan bli krevende å lagre og distribuere.
RNA-vaksinen vil kreve en betydelig grad av nedkjøling. Man antyder ned mot -70 grader både ved lagring og distribusjon av vaksinen til vaksinesteder. Og eventuelt også lagring ganske kjølig på vaksinestedet, sier Bukholm i FHI.

Er forklaringen på Vaccibodys suksess at de har valgt en bedre, dvs mer stabil, løsning?
The Vaccibody vaccine is delivered as a DNA plasmid using a needle-free jet injector that injects the plasmids which are subsequently taken up into the patient’s muscle cells. Inside the cells, the DNA plasmids provide the information to start producing the Vaccibody protein in the same way that cells produce other human proteins. The newly encoded Vaccibody proteins are then secreted from the cells, and target and deliver their antigens to the APC.

En ting er hva som fungerer i laboratoriet preklinisk og i små kliniske studier. Men for at noe skal bli lønnsomt må det skalere til et produkt som er konkurransedyktig i praktisk bruk…
Der ligger min største bekymring når det gjelder PCIB. At vacc angivelig ikke fungerte i praksis for Ultimo, og at det generelt tar tid å komme videre til klinikken.
Må legges til at jeg ikke er ferdig med å gå gjennom alle de data jeg ønsker før jeg gjør meg opp en mening om hvor mye det bør satses på lengre sikt i PCIB.

4 Likes

Det er ingen tvil om at det nesten uten unntak er en prøvelse å sitte tålmodig når det tilsynelatende “ikke skjer” en puck.
Har opplevd det flere ganger i Photocure de siste årene, som regel skjer det noe som løsner litt på repet innimellom.
Jeg kan ikke skryte på meg å ha sittet lenge i Pcib for det har jeg ikke, kun siden juni. Men det som slår meg sammenlignet hvertfall med Pho er at det meldes om svært lite i dette selskapet.
Så kan man naturlig nok hevde at man ikke skal melde når man ikke har noe å melde, men disse tørkeperiodene krever sin mann eller dame.
Samtidig er det slik at det kan være “livsfarlig” å avvike fra sin opprinnelige plan, det lønner seg av og til, men langt fra alltid.
Jeg tror som rockpus at uten en avtale eller en “dårlig” en så kan lett kursen halvveres nok en gang i Pcib over natten.
Men jeg er fast bestemt på å holde ut til det foreligger en avklaring enten den er megagull eller av det dårlige slaget.
Jeg har erfaring med å ha fucka opp ved å konvertere til andre selskaper på oppløpssiden grunnet tynnslitt tålmodighet, det gjør jeg ikke en gang til.
Med dette sagt står jeg ved at ledelsen i Pcib har mye å gå på i kommunikasjon!

22 Likes

Fomo-effekten var størst i romjula og fram til nyttår, for så å falle jevnt og trutt, inntil bunnen falt ut med koronaen i mars. Ny Fomo-topp mot fristens utløp i slutten av juni.
Da avklaringsprosessen med AZ ble offentlig, var det neppe noen som i sin villeste fantasi hadde trodd at 10 måneder senere ville markedet vært like uvitende. Det gjør noe med entusiasmen. Aksjonærene er vel blitt mer nøkternt avventende, og det er sjelden å se de firesifrede og veldig hårete kursmålene som var vanlig rundt årsskiftet.
Og man undres jo bare mer over at denne prosessen i det hele tatt ble offentliggjort.
For tiden er aksjen like spennende og nervepirrende som å slå et slag tvungen Yatzy alene med seg selv. Selv korter jeg ventetiden med å krydre portefølgen med spenstige og spekulative grønne selskap. Men nå er faktisk krydderet i ferd med å bli hovedretten.
Uansett, vi får holde alle våre tomler opp et stund til.

3 Likes

Løsningen til PCIB er meget stabil, det er flere fakta om dette på fundamentale tråden. Snøffelen og andre har beskrevet PCIB sine unike egenskaper her :muscle:

5 Likes

Moderna sin mRNA vaksine krever -20 grader celsius oppbevaring mens BioNtech/pfizer sin må oppbevares på -70 grader celsius. Men dette har blitt belyst som en utfordring for flere mnd. siden og tiltak er iverksatt av ikke bare respektive selskaper men FDA, EMA CDC gjennom guidelines.
Det trengs jo vannvittige mengder med kanyler og srøytespisser oxo og alt dette blir nå produsert på høygir.
Så denne utfordringen skal man nok overvinne

9 Likes

Det er godt dere er langsiktig.

Selv er eg dypt bekymret for innrullering til Ggk, eg kommer til og fortsette og redusere frem til vi får fpd i Asia og USA.

Men selger jevnt så påvirker ikke kurs, kun litt hver uke.

Så får vi se hvor stor long posten er når gjennombruddet kommer :slight_smile: og eg håper det kommer fort for eg er møkk lei nivå +/- 50kr.

Lykke til videre, eg logger av.

3 Likes

En stille periode er det ja og jeg forstår enkeltes frustrasjon, men hvis man regner litt på GGK som om Pcib ikke består av annet selv da ville jeg som ny investor kjøpt aksjen nå mtp inkludering Asia. Bare det vil heve kursmålet betraktelig. Vi har usikkerhet rundt pandemi, men det betyr jo bare at en vaksine vil fjerne usikkerheten å derav kursløft. For min del må jeg flire litt av de som kaller «luftige» kursmål for hausere og videre uten bakkekontakt. Å tenk…vi er mere enn GGK. Vi har AZ som bonus!!!

9 Likes

11 uker igjen med forhandlinger mellom AZ og PCIB.
Det forhandles nå i denne stund og avtalene som kommer ut av slike forhandlinger kommer som regel meget overraskende og er rene bombenedslaget :slight_smile:

Dette er spillet og jeg skal delta.
Store vitenskapelige arbeider med resultater uten sidestykke skal omgjøres til kapital…ikke hver dag slike sjanser foreligger.

Lykke til

14 Likes

Omsatt knappe 36k og det er EN HANDEL på en god dag?

3 Likes