Tenkte bare kommentere at PCIB har jo innsyn i resultatene de har oppnådd, så de vet jo hvor gode resultatene er, dog vet de selvsagt ikke om andre prosjekter som AZ har.
PW har udtalt 1+1 = 7… Så behøves vi vist ikke snakke mere om de resultater!! Tilføjede - gullstandard.
Regel nummer en for meg er:
Hvis du ikke stoler eller har tillit til et selskaps ledelse og styret, SELG .
Jeg har full tillit til PCI Biotech sin ledelse og styret. Så må andre gjøre opp sin mening.
I slike selskap du beskriver ramsess er ledelsen og teknologien stort sett sammenfallende. Ja takk begge deler . Og hvis du Ramsess har tro på PCIB teknologien men ikke tro på ledelsen må du gjerne sitte med PCIB aksjer. Men uten tillit er det for MEG selg. Uansett i hvilket som helst selskap!
@Investor6 du må nesten forklare den tommelen
Ja, jeg ville tenkt på denne måten i ett hvilket som helst firma med inntekter.
Men når det gjelder oppkjøpskandidater uten inntekter. så er trua på teknologien viktigere enn trua på ledelsen, så sant ledelsen ikke saboterer eller ødelegger eget selskap.
Tok en liten titt her inne i dag for å sjekke stemningen. Det er gledelig å se at den er ganske “deppa”. Mange har kastet kortene og flere er nære ved å gi opp.
Akkurat det samme skjedde da kursen vaket rundt 25, enda lenger enn den har ligget rundt 50. Så plutselig skjer det noe og kursen skyter opp. Det vil skje igjen.
Bare en liten tanke til slutt - De Burgh er ansett som kanskje verdens beste analytiker av vaksinedata. Han endte opp med å jobbe for PCIB etter at han analyserte dataene i Fimavacc.
Hva tyder det på ?
For å spørre på en annen måte - tror dere Ronaldo, Messi, Håland m.fl signerer for lag som Strømsgodset når de kan velge på øverste hylle (f.eks Real Madrid) ?
Ja ingen vet noe før alle vet alt, slik skal det jo også være, problemet er at det er en vanvittig tålmodighetsprøve slik at ikke alle får vært med på reisen
Egentlig veldig enig i dine refleksjoner, men spørsmålet er, har man i prinsippet kommet lenger enn da kursen stod i 25.-?
Det er vel vanskelig å konkludere bastant JA på det.
Så synes personlig jeg at når situasjonen nå er som den er med lav omsetning, laber interesse og stadig økende negativitet på trådene kan det være et godt tegn.
Ofte når mange nok har kastet kortene og det ser ut som svarteste natta at det løsner, håper det skjer denne gangen også.
Har jo fått inn Asia sites siden da, men inntil de faktisk klarer å få inn pasienter der så er vi vel like langt.
Markedet priser fortsatt PCIB plattform teknologien, pipeline, chem, vacc, Nac, avsluttende fase RELEASE, forskningssamarbeid, AZ evaluering, patenter til 1/10 av annen norsk plattform teknologi. Samtidig er prising langt lavere enn Arctic sec 82-86 og Pareto light analyse 4 ganger alene basert tilnærmet kun på RELEASE.
Halleluja stemning? Would not say so😅
Så et svar kan være at svært få ser ut til å tro på caset og konkluderer med at ingenting har skjedd eller vil skje.
Jubel; Er dritt lei av å bli anbefalt å selge dersom man er kritisk til ledelsen i et selskap, derfor tommelen ned!
Som Ramsess skriver så kan man meget vel være investert i et selskap pga. teknologien selv om man gjerne skulle ha sett at enkelte i ledelsen ble skiftet ut.
Når det gjelder PCIB var det meget positivt at Robin og Snapir kom inn i ledelsen, men at Per Walday i denne utviklingsfasen fortsatt sitter som CEO er en gåte!
Skjønner, for meg er det derimot ingen nåde om jeg ikke har tillit i ledelse og styret i et selskap (ut på dagen med eiersits). Det er disse personer som forvalter verdiene og teknologien og som i de fleste tilfeller også har utviklet teknologien/selskapet. Det sagt så inneholder ledelsen og styret i PCIB også kommersielle egenskaper og vist gjennomføringsevne. Se på CV er
Det er fair å ha en fundamental annerledes tilnærming
Og det var langt fra anbefaling. Jeg skriver regel nummer en for MEG
Utdrag:
" Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas"
Verre er det vel ikke.
VERY PROMISING oversatt til nynorsk i denne bransjen er vel revolusjonerende
Ja, Ultimovacs sies å ha «lovende» data, så very promising i dette gamet er ikke uttalelser man bare slenger ut med.
Hyggelig med noe ord i fra bamse-gutten. Ønsker ham tilbake på forumet.
Stemningen er ikke bare deppa men lett blanding vil jeg si. Noen er lei og forbanna som også er forståelig ( har vært det selv opp til flere ganger). Betyr mer at topp 50 sitter i ro og det vil nok vise seg at det var lurt.
INFO/oppdateringer fra PCIB blir samlet opp og publisert ved gjennomgang av kvartalsrapportene. En kan saktens diskutere om dette er en optimal praksis overfor investorer som skriker og hyler på mere info , men slik er det nå engang.
Dette gjelder selvsagt ikke meldepliktig info.
Grunnen til denne “sære” praksisen er at denne måten å behandle info på skal frigi tid til å konsentrere seg og få mere gjordt på selskaprelaterte områder.
Om dette er beste praksis , ja hvem vet?
Sammenlignner en feks PHO (som melder mye) med PCIB ( som melder lite) så blir det kanskje noe stille fra selskapet mellom kvartalsrapportene.
Har en liten følelse av at når det blir stille fra et selskap så begynner det å oppstå et surere klima på forumene.
Det å tyte om at en er så trett og lei og er helt på tålegrensen mht tålmodigheten er vel i beste fall noe enhver kan ta stilling til på kammerset.
Utrolig lite givende at vi sitter på et av norges mest spennende selskaper og venter på meldinger som kan gi oss en “vaccibody+” og så klarer en ikke å heve nivået over at “jeg er så trett og lei”…hvorfor i alle dager er det slikt?
Denne har jeg ikke fått med meg.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-144
Tid 7:20 Hør hva einarsson sier om PCIB der han sammenligner vaccibody med PCIB mht platformteknologi.
Det at einarsson sammenligner vaccibody og PCIB er jo “promising” , hehe
Omsatt 46k så langt i dag og det tyder på at ikke så mange er veldig “trett å lei” !! Det som forundrer mer er at ikke flere studere kalender og ser at timeglasset for fristen tømmes time for time i vår favør!
Fristende å tenke som Thomas Alva Edison etter 8600 “mislykka” forsøk på å få til glødelampen: Det er ikke mislykket men vi har nå 8600 måter vi vet ikke funker for glødelampen var hans konklusjon.
Hør gjerne gjennom siste Radium ja, hvor Jonas sier at PCIB sitter igjen med to deler av plattformen selv etter en Nac-avtale med AZ. Det vil (i tilfelle) bety eksklusivitetsavtale, og det blir ikke billig.
De som lykkes på børs er mentalt sterke, og bruker ikke tid på for eksempel:
-Å forvente umiddelbare resultater.
-Å dvele ved fortiden.
-Frykt for kalkulert risiko.
-Å kaste bort energi på ting de ikke kan kontrollere.
-Å gi fra seg sin egen kraft og styrke.
-Å kaste bort tiden på å synes synd på seg selv.
Her ligger nøkkelen for å holde ut lenge nok til å være med PCIB-toget ved avgang.
Som Einarson sa i gårsdagens podcast: dette er banebrytende plattform-teknologi, hvor BP bruker lang tid på å vurdere omfang før de trykker på kjøpsknappen. Vaccabody ble snudd opp ned av Roche-gruppen før de slo til sist uke, på en liten del av teknologien (6,7 milliarder)
Høres mer eller mindre ut at man bør praktisere Stoisisme. Ikke så dumt, med tanke på at selveste Benjamin Graham sverget til det