4 år og to-tre måneder frem til des 2019, deretter frem til nå. Hvilken børsmelding har du lest?
Den största delen av det 5 år långa samarbetet skedde i cellinjer. Därefter in vivo. Först vanligtvis i möss senare i apor med mer likande immunsystem människor.
Citat PW/Bergh: hade det handlat om att kurera cancer i möss hade vi(forskarvärden i stort) varit färdiga, dock är människans immunsystem mycket mer komplext.
Under förra sommaren så hittade man det absolut bästa sättet att leverera mRNA med fimaNAc.
Ref PW: i fjol sommer blomstret sammarbetet.
Glein: tror du det har att göra med 4 år gammal forskning i cellinjer eller nått att göra med senaste årets forskning in vivo med absloutt bästa sättet att leverera mRNA med fimaNac som bland attat visar 50ggr bättre leverering av naked mRNA in vivo!!
Pcib får sedan gå ut med AZ namn i november 2019 och meddelar att de nått synergier inom onkologi.
AZ önskar prova detta inom x: antal områden utanför onkologi. Pcibs svar: ni får 6 veckor på er sen är det utvärdering av stliga resultat och ingen mer forskning utan pengar på bordet.
Tror du AZ endast önskat 6 veckor för detta om de fått bestämma själva? Vad tycker du själv det säger om hur intressant de tycker det är när de går med på att göra det på 6 veckor?
Tror inte de brytt sig att testa andra områden om de inte var riktigt nyfikna vad de kan få för resultat inom andra områden.
Att dessa testresultat blivit försinkade pga Covid är inte konstigt när vissa av labben stängdes ner.
När resultaten är färdiga i början av maj ska dw tolkas och värderas av både Pcib och AZ.
AZ ska värdera om resultaten utanför onkologi är lika bra/sämre/bättre än inom onkologi och sedan utvärdera om tekniken även skulle kunna passa i deras portfolio utöver de områden som de han med att testa inom 6 veckor.
Där ligger också utvärderingen i om det är mest värt med ett brett exsklusivitetsavtal likt det Roche/vaccibody med ett värde på upp till närmare 7 miljarder eller om det kanske är “billigare” att köpa hela Nac o därmed stänga ute konkurenter.
Att hålla på att tjata om att man efter 5 år borde veta direkt vägen vidare blir bara larvigt.
Processen vid samarbeten är omfattande med due dilligence och flera turer fram och tillbaka mellan Pcib/deras externa partner som är med och hjälper till att värdera och AZ enorma apparat.
Kjempestart på dagen. Bare gått 3-5 min og allerede omsatt 18 aksjer!!!
Må ha litt skøy innimellom. Tror vi kan få en fin avslutning på uka OG merk dere datoen. 08.10. det betyr at onsdag i neste uke så er 50% av oktober også borte i fra tidsvinduet vårt.
Selgerne har oppfatta status og trekker seg unna mens kjøperne fremdeles tror på billigere inngang. Spenningen STIGER time for time.
Ledelsen har guidet publikasjoner og nyheter soon, most soon, og imminent, men intet kommer!
Føyer seg pent inn i brudd på guiding fra ledelsen med PW i spissen i løpet av de siste 4 årene.
Forståelse for at det er stille ang. NAC-forhandlinger, men begynner å bli prekært med noe nytt fra rekrutering/samarbeidspartnere i GG-studien og ikke minst strategien innen Fima-Vacc.
Dessuten venter vi fortsatt på medisinske artikler innen GG. og Fima-Vacc som forlengst skulle vært publisert.
Kan ikke nekte på noe av dette Duo men husk en av dem siste uttalelsene i fra Per: Skulle ønske jeg aldri ble spurt om noe tidsfrister osv. - verste jeg vet… ( ikke helt ordrett men noe i den dur ).
Sikkert ikke enkelt med et voldsomt press i fra oss og alle andre som skal ha nyheter.
Nei, men Per W. burde forlengst ha lært seg å ta mer forbehold når det kommer til tidsfrister!
Vi får satse på at det er andre som kommer med nyheter så snart AZ-avtalen er signert så slipper Per mer “kjeft” i fra markedet. Blir vel beste julegaven han har fått noen gang?
Som CEO i et børsnotert selskap som ene og alene lever på aksjonærenes tillit skal du bare akseptere at tisfrister er noe du MÅ forholde deg til.
Synes det sklir og sklir på alle fronter. Jeg begynner å bli møkk lei og mister snart tolmodigheten.
FPD i USA skulle komme i slutten av 2019, men “might slide into 2020”… nå kommer vel “might slide into 2021” ved neste Q. Vi har 5 aktive siter som rekruterer i USA - USA gir en stor F i Covid19 og jeg forstår ikke at det tar så forbanna lang tid.
FimaChem-historien er forøvrig humpete med bytte av indikasjon begrunnet med økt konkurranse. De går over i noe der det ikke er konkurranse i det hele tatt, men klarer faktisk allerede i
det første kvartalet å være forsinket med aktivering av sites. Videre går rekruteringen i sirup, og det virker nesten som om Per trekker et lettelsens sukk for Covid19 å skylde på.
Forøvrig var det vel flere som ventet på partnerfinansiert studie for to år siden - samme som vi nå venter på partner i Asia. Hvorfor blir ingen med?
FimaVacc - Sommeren 2019 var PCIB i følge Per i dialog med mange aktører, men det var vanskelig å få de til å signere NDA for tilgang til data som allikvel snart skulle publiseres. Dataene ble vel presentert i fobindelse med
en konferanse i Barcelona i november i fjor. En konferanse det forøvrig var oppsiktsvekkende å få være med på uten å være i klinisk. Snart et år er gått og fremdeles ingenting nytt her. Hvor oppsiktsvekkende var egentlig disse resultatene?
FimaNac - 3 av 6 samarbeid blåses ut av presentasjonen - ikke grunnlag for videre samarbeid - ikke betalingsvillighet hos noen av partnerne - og her snakker vi om BioNtech som
i Einarssons våte drøm skulle by opp til budkamp mot AZ. Jeg kjøper absolutt ikke den om at de “rydder bordet for AZ”. Hadde noen av disse vært interessert, så hadde de vært ombord.
Sannheten er vel nå at AZ ikke har allverden til konkurranse her, og virker heller ikke å ha hastverk - spesielt ikke i dagens marked når de ser at PCIB nærmer seg nytt kapitalbehov.
Det er gått 10 år siden det fantastiske “svulsten ble sort og falt av”-oppslaget. At det ikke er medisin på markedet enda er helt normalt, men jeg ville forventet at med en så oppsiktsvekkende teknologi, med fantastiske resultater og “det virker på alt”
så skulle de nå hatt en partner innen ett av områdene.
Selv om jeg har vært aldri så optimistisk, må jeg etterhvert stikke fingeren i jorda. Når et selskap har holdt på så lenge som PCIB med en “overlegen teknologi”, så må det være en grunn til at de prises til peanøtter. Har de en ubrukelig ledelse?
Er resultatene så fantastiske som det skrives her på forumet? (jeg har ikke medisinsk forståelse nok til å vite, og stoler kanskje for blindt på det som skrives her). Finnes det bedre alternativer som vi ikke vet om?
Er det noe med behandlignsmetodene som gjør at sykehus/leger vegrer seg for å være “first movers”?
Hvorfor får de ingen betalende partnere på kroken? Hvorfor er det nesten ingen nye store aksjonærer som tar tak i dette, og bare oss forumdeltakere som trader småposter mellom hverandre?
Har vært noen utblåsninger her i det siste - dette var min.
Arve
Hvor har du det fra at det er 100 % sikkert at det vil bli signert en inntektsbringende avtale mellom AZ og PCIB?
Nå er det vel flere enn deg, som mener det samme, men, hvor er dokumentasjonen?
Du skriver, når den blir signert
Rein stahet at jeg fortsatt sitter… har vært tungt å se på alle mulighetene som glir forbi mens jeg sitter her i kvikksanda
Hvor naiv går det an å bli @Ebitor? Hadde vi hatt en 100 % garanti hadde kursen vært en helt annen. Stoler du ikke på egne vurderinger er dette feil bransje å være i.
Blei postet i går at omsetning var nært ATL. Dagens blir nok lavere ser det ut til. Brygger på en fin falling wedge men tilhørende synkende omsetning. Ready for take-off?
Min “dokumentasjon” er tidsforlengelsen. Det kan umulig være nødvendig med forlengelse for å takke nei men derimot kan dette være veldig påkrevet for å få riktig pris så om jeg tar munnen litt full innimellom så er det slik jeg tror det går. ( men som andre skriver så ville kursen vært på et helt annet nivå om om “mine fakta” var virkelighetens fakta.)
PS. Mener også det er viktig å se på stabiliteten av topp 50-listen.
Sjog
Dersom en skriver når, forutsetter det at det er 100% sikkert at en avtale vil bli signert!
Bruk vetter ditt sjog, ikke oppfør deg som en bajas!
Husk “bajaser” lyser opp hverdagen. Greit å strekke seg litt i “troen”.
PW har sakt tidligere noe som at at ‘BP normalt ikke bruker resurser på ting de ikke har interesser i’ , så kan man jo vurdere dette opp mot AZ sitt bidra i forskningen samt denne forlengelsen tidligere i år.
Den godeste herr Walday kan skylde seg selv når det gjelder guidinger og tidsfrister som ikke innfris.
At han bommer av og til ville vært greit, men når man bommer HVER(!) gang er det faktisk ikke OK.
Og veldig ofte «ryker» han på ting han selv, helt uoppfordret, serverer til markedet.
«May slide into» virker jo bare helt dustete, for eksempel, når du ender opp med å skyte ballen førti meter over mål.
Det er ingen her som vet hva AZ tenker, og hva de har diskutert.
For å sette det litt i perspektiv:
November 19 da det ble offentliggjort at det var AZ, og at forsøk løp ut 2019 var stemningen her som følger:
“Det blir avtale/oppkjøp tidlig januar/februar. AZ har ikke råd til å stoppe disse forsøkene”
Når det nærmer seg mai/juni:
“Det er positivt at det drar ut! Det tyder på at det er store penger de forhandler om”
Tidlig juli:
“De er på overtid og sier ingenting - her pågår det sikkert en due dilligence”
Etter forlengelsen:
“Dette må være utrolig kompliserte kontrakter de forhandler om, og sikkert innen mange indikasjoner. Kanskje er de også interessert i FimaVacc”?
Kan det tenkes at AZ faktisk gir litt F? Nå har det gått et år siden de lot seg offentliggjøre, og har enda ikke sikret seg noe form for rettigheter. De virker ikke særlig bekymret
for konkurrenter her, og at de lot seg offentliggjøre var kanskje bare fordi det ikke var nødvendig å holde det hemmelig lenger.
De har hatt noen greie resultater, men gidder ikke gjøre så mye med det akkurat nå. Kanskje har de ingen kliniske programmer planlagt for det molekylet de hadde gode
resultater med, og ønsker ikke gå videre nå? Var ikke dette molekylet Moderna sitt? Kanskje utløser det royalities å dra dette over i en klinisk avtale med PCIB?
For meg virker det nesten som om det er PCIB som ikke vil la denne avtalen dø ut, og at AZ ikke har noe å tape på å la en “evalueringsperiode” løpe videre et halvt år.
PCIB på sin side har gått fra selvsikre og truende ovenfor AZ til å logre med halen og si:
“OK - bare tenk dere om - vi avventer et halvår til og gjør opp ny status da”
Ultimovacs resultatene skulle vaert presentert for lengst.
FimaVacc resultatene skullle vaert presentert for lengst (tidsskrift)
FimaChem innrullering har sviktet totalt.
Det er godt vi har AZ avtale/Bud paa gang, hvis ikke hadde det meste vaert ventetrist. I tillegg kan det muligens dukke opp en Chem avtale i ASIA.
Saa ikke fortvil. Foer eller siden sier det pang. For hele BP verdenen slaass om og bli best paa leveringsteknologi. Skulle det f.eks. bli en ikke eksklusiv avtale med AZ, tror jeg et vil by paa smaa problemer og selge nac til andre BP selskaper.
Ellers; Finner det merkelig at BP selskapene ikke er interessert i fimaVacc. Faar haape PCIB ikke har gitt opp etter og mottatt ett eller to negative svar? For det kan vaere andre som kan vaere ineteressert hvis fimaVacc’s muligheter presenteres paa riktig maate.