Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Dette var overraskende! Fasiten kom om ikke annet.

Utgangspunktet for meg var investering på RELEASE.
Og kursmål baserer seg tilnærmet kun på verdier her.
De største aksjonærer som har sittet i åresvis må også sannsynlig kjøpt basert på RELEASE (fimaChem ggk). AZ kom ut av det blå i nov 2019.

Altså er kurs på 45-55kr under evaluering kanskje tegnet på at AZ ikke ville gå inn? Kursen burde vært himmelhøy over disse nivåer?

Arctic gå alene verdier på 82-86 kursmål tilnærmet kun på RELEASE. Greit å ikke glemme når det er som mørkest!

9 Likes

Wooooow. Naar PCIB satte AZ til avtale-veggs, var i allefall jeg overbevist om at resultatene var saa gode at det minst kom til og bli en avtale, om ikke bud. Men Woooow, for en skuffelse. Har nesten ikke ord.

Men som jeg har skrevet tidligere, vil jeg ikke slakte PCIB for denne handlingen. Har for lite informasjon om hvor gode/daarlige resultatene var, og om hva som har skjedd underveis til og gjoere dette.

Kanskje AZ antydet avtale, men boed for lite. Eller rett og slett at resultatene ikke var gode nok. Jeg aner ikke hva som er aarsaken. Men for en skuffelse, Dette blir tungt og ta innover seg. Selv har jeg ett snitt langt under kr. 20, slik at det er ingen katastrofe, men allikevel er skuffelsen enorm. Er naermest i sjokk. Synes synd paa de av dere som har kjoept til mye hoeyere kurser. Skulle jeg gitt noen raad ville jeg beholdt og satset paa suksess siden.

2 Likes

Ja jeg skriver ikke noe - mit innleg bliver jo blot slettet.
Men der er ikke så meget rockstar over den flegmatiske her til morgen

RELEASE har fortsatt blockbuster potensialet og er i pivotal fase. Det er generelt en bragd. Vet ikke om en slik indikasjon og i det løp noe sted i verden prises så «lavt» som nu her?

im out

1 Like

For alle som klager på at ledelsen er for stille, så burde de kanskje bare holdt enda tettere og aldri nevnt AZ i fjor?

Det er klart det er leit, men 50% ned virker som en overreaksjon all den tid nesten all verdien i analyser er basert på FimaChem.

Uansett ser det mørkt ut nå. Selv prøver jeg å holde meg fast i utforbakken i håp om å få være med litt opp igjen. Dagen i dag har gitt ett brutalt papirtap, og da lurer jeg på om noen har noen formening om når, eller om, det skal snu? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Utrolig trist. Nå trenger de emi. Hvem er villig til å delta på den etter nyheten her? Tilliten er borte.

Hvorfor skal ikke kursen kunne gå opp mot nivåer i kursmål 82-86 Arctic som er basert tilnærmet kun på RELEASE rimelig kjapt? Med progresjon her som FPD og Asia sites som har mangedoblet markedspotensialet.

Fortsatt stor cashbeholdning i biotekverden.
FimaVacc kjøres mulig med partner?
FimaNac løftes inn i annet samarbeid?

Jeg vil tro det kommer avklaringer her rimelig kjapt.

Innsidekjøp i dag?

2 Likes

Får selge de dyreste slik at man får litt igjen i goodwill fra staten :slight_smile:

I feel sorry for all of us, we had expectation but never had a signed document, JE said it before: BP can pull the plug at any time. I interpret the strategic decision as both companies did not agree about the price as simple as this. as shareholders we deserve to get more information and we expect the company now to be more open in communications and for those asking for a change in management, i believe that the board is as accountable in this matter as management. we simply dont know if the company did not want to submit for a cheap price.

Now, we need to know more about what happened and what kind of encouraging data was seen, including encouragin data in non oncology indications -as the press release insinuates-. I hate to say that we never saw the publication from ultimovacs collaboration, i dont want this to be a deja vu

25 Likes

Tror folk kanskje overdriver panikken… Selvfølgelig skuffende, men det står at de ikke vil inngå ENDELIG avtale… Dette betyr vel ikke at det er game over… blir spennende med radium, hva will PW si ? :slightly_smiling_face:

2 Likes

I dont think it is an overreaction. Things look considerably different than they did in Oct/Nov last year. We still have no FPD in either US or Asia, still no confirmation of safety of 2 doses from 8 patients and as far as we know (which is not too much at this stage), at the last q report, they had only included 1 patient since Covid. Now it might have picked up, but it might not have either. They are going to need cash to see this through and to start a Vacc study, which has taken years to get off the ground and we arent even sure which indication or anything they are aiming for here.

1 Like

Dette er vel ingen hast?

Skulle likt og vite hva Snoeffelen, Soerlendingen, FiloD, og Investor med flere har og si om dagens melding?

5 Likes

Dette i kombinasjon med stor fare for ytterligere forsinkelser for release er en grisete kombo.
Vi venter enda på første pasient, pengene renner ut og covid er på kraftig vei opp igjen.

Jeg takker av ovennevnte grunner dessverre også for meg…

Mange har fokus på RELEASE, og det er jo greit. Men manglende rekruttering og nå fullstendig manglende tilit til ledelsen samt usikker finansiering er en solid demper også for RELEASE.

Nå MÅ det skje endringer i ledelsen så det kan bli ro og korrekt fokus fremover!

Nei… Men hadde et oppkjøp eller avtale gått i boks kunne vi utelukket emisjon.

Javel. Men hvem kjøper nå? 60 mill på en time og et kvarter. Blir spennende å se hvem som utnytter situasjonen

1 Like

En kombinasjon av investorer som snitter ned, og opportunistiske tradere.

Mørk dag dette. Må si jeg fryktet mer og mer at denne nyheten ville komme for hver uke som gikk

6 Likes

Alle vet det snart kommer en emisjon. Kanskje til en stor rabatt ogsaa, siden tillitten til ledelsen av flere aarsaker er tynnslitt. Ingen fimaVacc presentasjon i tidsskrift som lovet, ingen presentasjon av ultimovacs resultatene osv. osv. Alt har gaatt galt for PCIB desverre.

Tror nok kursen preges av dette.

1 Like