Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enda et mislykket norsk bioteknologi selskap.
Blir spennende å høre hva Einarsson nå har å si.
Var overbevist om at det ville bli en eller anen form for avtale.
Nå blir det ørkenvandring og emisjon istedenfor.

1 Like

Kanskje tid at PW slutter?

Tragisk at det går utover så mange her.

5 Likes

hadde troa på selskap og det kan fortsatt komme noe bra ut av dette langt frem i tid. Glad jeg klarte å ta ut investeringskapital da dette var på rundt 70 … får ikke tape men alt av fortjeneste blir nok borte …

Jaja, da får vi legge de tilbake i skuffen og gjemme nøkkelen godt en stund.
Det er jo fortsatt flere gode verdier i selskapet. Fort gjort å glemme…

2 Likes

Bare nok et eksempel på i beste fall mangelfull informasjon. I beste fall. Det burde jo være mulig å si ihvertfall bittelitt om hva dette “strategiske” består i. Inntrykket man ellers kan få blir ihvertfall for min del bare at man noe løgnaktig unngår å si at samarbeidet simpelthen var mislykket.

Er uansett en trist dag for mange, så man får være litt varsom når man formulerer seg i dag. Selv var min post kun på kr. 10.000,-, så mitt tap er meget begrenset. Synes dog det er fryktelig svak guiding av ledelsen.

4 Likes

Blir bud for sykt å tenke nå? Forstår ikke helt grunnen til at samarbeidet ender. Forhandlinger i flere måneder + utsettelse for ingenting? Gir ikke mening…

2 Likes

Hvis man skal se fremover, så er det en nyttig lærdom å ta med seg her: Når kritiske spørsmål blir møtt med klovnefjes i stedet for saklige argumenter og dokumentasjon, så er det grunn til å bli ytterligere kritisk.
Når det er sagt, så har vi hatt grunn til å tro at det kunne bli en avtale med AZ, ved å tolke det som er sagt fra ledelsen i PCIB og av Einarsson. Jeg har derfor også regnet det som >50% sannsynlig at det ville komme en eller annen form for forlengelse av samarbeidet.
Som nevnt tidligere har jeg fremdeles til gode å bli overbevist om PCI-metodens fremtid. Dette fordi jeg ikke har fått satt meg inn i den litteratur og de data jeg ønsker før jeg gjør meg opp en mening. At Ultimovacs, og nå også AZ ikke har valgt å satse videre på samarbeid om metoden, gir grunn til å stille spørsmål ved hvor overlegen metoden er, eller om den er praktisk nok i bruk til at den skalerer.

6 Likes

Etter mange år i PCIB kommer jeg til å takke for meg. Dette blir som med Photocure under forrige CEO for min del. Uaktuelt å ta i før ledelsen er byttet ut. Etter så mange kommunikasjonsblemmer og forsinkelser osv er dette siste dråpen.

Lykke til videre til alle som blir i aksjen. Selv har jeg overhodet ikke tenkt å bli med på en ørkenvandring fremover

1 Like

Sjokk. Røde tall. Penger tapt. I dag er det vanskelig å være rasjonell. Oppfordrer samtlige til å ha respekt overfor hverandre de neste dagene.

Dagens melding vekker mange spørsmål som ledelsen absolutt blir nødt til å svare på. Måten PCIB og JE har håndtert hele situasjonen på tilsier jo absolutt at oddsen har vært i favør avtale. Resultatene var tilsynelatende svært gode og AZ satser hardt på området. Hvor gikk det galt og hva har skjedd? Har det egentlig gått galt?

Det er ugler i mosen. Det er noe som skurrer. Hvorfor skulle PW & co gitt signaler som ikke var sanne uten å kjøre emisjon? Jeg tror de er like overrasket som resten av oss, skal jeg være ærlig. Kan det fortsatt være aktuelt at AZ legger inn et bud på hele selskapet?

I dag er det ikke tid for heksejakt. Husk at mange har tapt betydelige penger og flere har nok realisert tap de i utgangspunktet ikke har råd til. Vær vennlige, vis respekt og tenk to ganger før dere publiserer et innlegg.

36 Likes

For min del er det også Game over her.
Lykke til videre.

En mørk dag ja. Jeg tror ikke AZ er så utspekulerte at de nå kan finne på å by på hele selskapet. Jeg tror PCIB fikk beskjed fra AZ i juni om at det gjerne ville fortsette preklinisk og uten en avtale som innebar penger. Dette kunne ikke ledelsen i PCIB komme til markedet med, og har sannsynligvis forsøkt å nøde AZ til noe mer siden.

Det som står i meldingen er altså “Encouraging preclinical results have continued to be achieved with the fimaNAc platform in this collaboration and the decision not to enter into a definitive agreement is primarily based on a strategic evaluation of current development needs.” Oversatt: fimaNAc fungerer, men AZ har ikke en medisin de vil forsøke den med nå.

Hadde fimaNAc vært en revolusjon, så hadde selvfølgelig AZ sikret seg dette, men det er ikke sånn at PCI “funker på alt”, slik Berg har blitt feilsitert på denne tråden utallige ganger. PCI fungerer i noen sammenhenger. Både hvor i kroppen, og medisin må stemme. Og når AZ tydeligvis ikke har noe i sin pipeline som de vil forsøke det med, så ble det slik i denne omgang. De fikk til noe i kreft, men fikk ikke de resultatene vi håpet på utenfor? Kanskje møtte de motstand i Moderna for denne konkurrerende leveringsteknologien? Det er mange ubesvarte spørsmål ja.

13 Likes

I am now out too. Have been in since 2016, so cant complain, its been a nice ride. Have been worried about Release recruitment for a while and the only things i can see on the horizon (in the short to medium term) are an emisjon in order to have enough financing until filing of Release and maybe another emisjon (or do one bigger one) to get FimaVacc off the ground. You live and learn. An expensive day for many.

2 Likes

Pcib ble i hvertfall billigere å kjøpe opp nå.

Er det PCIB som trekker med seg hele sektoren ned idag?

Etter min mening er det et halmstrå som ikke er realistisk. Jeg tolker kommunikasjonen som at AZ har hatt interesse, men ikke mer enn at de holdt PCIB på gress. Hadde de virkelig ønsket seg teknologien hadde de benyttet tiden de har lagt bak seg.

2 Likes

Noen av dere som vet om det er angrerett på vin og reker kjøpt i butikken? Merker nå at den vinen var veldig sur for min smak.

Dette var en god påminnelse på at ingenting er sikkert i biotek. Selv ikke med “very promising results”. Pytt pytt. Det var spennende så lenge det varte.

Nå er fokuset på framtiden. Jeg kommer hvertfall ikke til å selge da jeg fortsatt har trua på teknologien, selv om ikke AZ har det. Jeg føler egentlig en lettelse på at dette er over, da jeg var utrolig lei stillheten fra selskapet. Nå ser jeg bare fram til neste kvartalsrapport da det er mye som må bli oppklart. Kanskje er det på tide med en ny CEO også?

4 Likes

Jeg benytter anledningen til å fylle på. Nac/Vac var uansett priset til 0 av analytikerne.
Likevel forstår dem godt de som trekker seg ut nå.

7 Likes

PCIB-sjef Per Walday sier: “Dette er selvfølgelig skuffende nyheter, men samarbeidet har gitt PCI Biotech verdifull vitenskapelig kunnskap fra å jobbe med et stort biofarmafirma de siste 5 årene. Vi vil bruke denne viktige kunnskapen, sammen med de genererte prekliniske resultatene, for videre utvikling av fimaNAc. Vi ser stort potensiale for videre utvikling av vår intracellulære leveringsteknologi, ikke minst innen fremvoksende felt av mRNA.” https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/64343

1 Like

Fort gjort å glemme ja.
Dette handler om mulig noen ukjente faktorer; Kanskje storkapital lusker rundt og vil kjøpe det forsmådde egget? AZ har takket nei til fimaNacc, av grunner noen? ikke har oversikt over. Jeg, og kanskje flere her, vet ikke hvorfor. Vi har fått avskjed på grått papir av dronning AstraZ og taper umiddelbart posisjon i skolegården. Vi er bare verdt det halve. Dette er sosiologisk reaksjon, ikke basert på realverdi. Just som unger. Snart kommer en voksen og forteller oss sannhet, at vi er verd noe. Denne voksne kjem som en investor, gjerne av det kyniske slaget, og raider hele lekegrinda vår. For å få tak i godsakene.
PCIB har sterke verktøy i medisinskrinet sitt. De er ikke ukvasse etter verkstedoppholdet hos AZ, tvert imot. De er forbedret.
men hvem vet- kanskje AZ har en annen bekjentskap som begynner å stjele sukkertøy fra forsmådde unger, altså oss.
Ikke gi fra deg godsakene, plukk mer hvis du kan.
Men husk TTT - du kan godt ha blitt voksen selv før du opplever verdien.

5 Likes