Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Good Call. Vi må forlange svar. Har forsøkt å gjøre mitt ved å kontakt selskapet idag. Ikke svar på mail eller tlf så langt.

12 Likes

Har vært veldig imponert over det rent faglige nivået hos mange, men takhøyden på tråden har vært som i en krypkjeller.
Konklusjon: I likhet med PCIB-ledelsen har vi et klart forbedringspotensiale.

7 Likes

Helt enig. Kommunikasjonen rundt har vært hårreisende og skapt ekstremt mye volatilitet. At han ikke forstår reaksjonen er i bestefall tonedøvt.

4 Likes

Økt longpost med 25%, selv med treg rekruttering får en god avkastning på Ggk frem til 2022/23.

Også logger eg av den kontoen. :wink:

9 Likes

PW er overrasket over kursfallet :joy: må bare le, det samme sa han da kursen gikk under 30 ved forrige emisjon. Hva skal de nå gjøre når å se maling tørke fremstår som en actionfilm sett i forhold til rekrutteringstakten til RELEASE studiet, hvor mye utsatt blir studiet pga covid 1-2-3 år?

FimaVACC publisering hvor er den ??? VACC partner studie hvor blir det av?? ikke har de penger til VACC studie heller… nei jeg er dypt skuffet over selskapet som ikke greier å lande noe som helst, bare tomme ord er fasiten idag, føler med dere alle som tar store tap idag. og jeg er i samme båt og er så dypt skuffet at alt er solgt. :cactus:

11 Likes

Even 44

Husk at at de som har utfordret takhoeyden ikke har hatt noe vitenskapelig, eller resultatsmessig bakgrunn for sin baissing. For det har utelukkende kommet gode nyheter frem til i dag.

Skal man baisse serioest, maa det legges negative resultater, eller negativ info. paa bordet, Noen ingen har gjort. Ergo har det kun vaert gjetting, noe det ikke er noen vits i og ta serioest. Det gjelder selv om de fikk rett i dag.

4 Likes

Målt i EUR har PCIB svidd av halvparten av det de hentet for to år siden, og de har knapt nok kommet ut av startblokka av RELEASE!
GGK-løpet skulle gå fra Mai-19 i 36 måneder frem til interim.
Etter 18 av de 36 månedene melder de altså en forsinkelse på 12 måneder -> katastrofalt dårlig fremdrift.

Når du snakker om kursmål basert ene og alene på GGK, må du først dele NPV på atskillig flere aksjer enn i dag.
I tillegg bør det i personlige risikovurderinger skrus ned sannsynlighet for suksess, ene og alene pga. selskapets track record.

Ellers er jeg uenig med de som mener Per må stille til rett pga. lovnader og for positiv kommunikasjon til markedet.
Synes selskapet har kommunisert greit -> det er tolkningen og mangel på kritisk syn her på forumet som er kritikkverdig.

8 Likes

Utrolig at fortsatt TA blitt tatt frem og at noen mener at dagens kurs er en god ingang? Covid har blokkert opptak av patienter og penger bingen og planer de har trenger også nye penger. Mange forsvarte at BionTech og BavarianNordic pga AZ samarbeid måtte gi seg. Helt utrolig hvordan haussere har holdt på og fikk lov å holde på.

Det er utrolig leid de alle som kjøpte seg inn pga det skulle være en done deal.

Kanskje uten PW og ny kurs etter en ny emisjon PCIB og TI-PCIB forum kan bygger opp mer tillit.

Ja ja, og alt var feil med meg da jeg solgt meg ut på 50-55+

4 Likes

Man kunne normalt valgt å stå over stormen i dag på basis av at man regnet dette som en overreaksjon. Problemet er bare at resten av selskapet tydeligvis går på sparebluss. Ingen tvil hos meg om at ledelsen kalkulerte med en AZ avtale, og at det var grunnen til at de ikke var bekymret for fremtidig finansiering. Nå kommer selskapet i en meget beklemt situasjon. Hva gjør de når rekruttering til release står neste stille? Hva kan berede grunnen for en emisjon neste år? Dette vil prege markedets vurdering av selskapet i lang tid. Hadde ledelsen hatt noe positivt å si og melde nå, hadde de selvsagt gjort det for å bremse fallet.
Jeg tror det er stor fare for videre fall.

6 Likes

Det har også blitt nevnt at grunnen til at de kuttet tre gode samarbeidsavtaler med andre var for å “rydde plass” til AZ fordi de ville kreve eksklusivitet fremover.

Hva blir status nå? Har de skrotet 3 gode avtaler til fordel for noe som ikke ble noe av, og må begynne på scratch igjen?

PS! Jeg delte aldri synet om at de kuttet 3 andre for å få inn AZ, sånt blir bare meningsløs haussing, men for de som fremmet argumentasjon for dette vil jeg blitt betenkt med tanke på hvilke avtaler skal de profittere på nå?

3 Likes

Veldig enig Bamse. Hva tror dere er grunnen til at AZ ikke ønsker videre samarbeid om resultatene er såpass gode? Hvorfor har de forhandlet såpass lenge for å ikke komme frem til en eneste ting? Strategiske årsaker? For meg lukter det bud fra AZ, men er selvfølgelig lite sannsynlig…

4 Likes

Kanskje PCIB vil maatte hente inn 100 mill for og ferdiggjoere release studiet, pluss hva de maatte trenge for og kjoere et eget fimaVacc studie.

1 Like

Poenget er at det forelå ingen info om avklaringen/forhandlingene med AZ, bortsett fra at de pågikk. Men noen tok utfallet likevel for gitt.

1 Like

Enten er Arctics analyse som konkluderer med 80 kr (så vidt jeg husker) fullstendig på bærtur, eller så har vel Walday sine ord i behold når han mener at dagens reaksjon er en overreaksjon. Selv med et utgangspunkt som i det siste har ligget langt lavere ville nok et fall til 35 kr vært mer logisk. Dette er nok dagen å kjøpe på for den som fortsatt ser potensiale i PCIB.

6 Likes

Analytikeren kan næringen. Og er nå over i den.
Når det gjelder den analysen med hovedsakelig tillagt verdi kun på RELEASE var heller ikke Asia marked inkludert. Det sier litt om det som alltid har vært asset sitt potensialet.

PCIB er ned 70% i år! Edder og galle priset inn allerede?

Og FOMO kom jo aldri så hvorfor gruses så til de grader forstår jeg ikke.

4 Likes

Nå har store deler av aksjonærene allerede ventet i årevis. Kursmålet på 80 kr er irrelevant for de fleste i dag så lenge man må forvente en emisjon i en periode der rekrutteringen til release er sterkt forsinket. I dag klarer du ikke å lokke så mange inn i aksjen med et kursmål på 80 kr om flere år, dersom de i mellomtiden må kalkulere med en mulig emisjon på mellom 10 og 15 kr.

2 Likes

Veldig svart hvitt på slike dager. Vil overraske meg stort om styret og ledelsen ikke har planer for de tre ben framover!

Ser av graf at bunn fra mars 2020 var ca 27kr. Bør kunne komme over dette nivå i dag?

Sannheter eller ikke?

  1. FimaCHEM har via clinical trial gitt oppmuntrende resultater i klinisk
    Antallet er for lite til å konkludere .
    Pivotal studie pågår
    Dobbel behandling i release studien samt abscopal effekt kan overraske positivt.
    Verdi: med off label use --en blockbuster
    Mange andre sykdommet enn dagens GGK kan behandles
    Orphan drug status og et enormt behov for bedre medikamenter / behandling.
    Ingen godkjent behandling i GGK
    Gjeve betingelser fra FDA og EMA

Status : Rekrutering pågår

FimaVACC
-Preklinisk ; innfrir 100%
Dekker et stort område
Venter på publisering i et passende tidsskrift/ konferanse

fimaNAc:

Avsluttet samarbeide inntil videre.
Resultatene skal være meget promesing i preklinisk med AZ.
AZ og PCIB skal sammen publisere dataene på 5 års felles forskning om sies å være gode.
Arbeidet er innen delivery innen mRNA som vel må sies å være det hotteste innen medisinen i dag.

Alt er mao positivt og alle 3 platformene leverer med positivt fortegn.
Spørsmålet blir:

Skal et selskap prises på resultatene for piplinene eller utfall av diskusjoner med en mulig partner.?

har vært med på mye rart men denne tar kaka.
Selvsagt skal prisingen kræsje grunnet totalbildet av forventningene men innen noen få dager så bør kursen ha lagt på seg en god del igjen.

Teknologien er inntakt og heller mere spennende med fimaNAc resultater over 5 år med forskning.

Håper at avgjørelsen fra AZ blir grundig belyst og diskutert på podcasten i dag

6 Likes

Blir og sitte lenge på denne… trøsta blir at formueskatten blir lavere…:slight_smile:

1 Like

Akkurat hvor emisjonen blir satt vet vi ikke, men uten penger fra AZ har du rett i at følgende fra siste rapport er blitt aktualisert:

A complete picture of the consequences for the RELEASE study and the effect of the new initiatives are not yet available, but a delay of 6-12 months may be anticipated. The expected timeline for the planned interim analysis by 1H 2022 is therefore extended to range from 2H 2022 to 1H 2023, and the current cash-position may not be sufficient to reach interim read of the RELEASE study.

1 Like