Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Nu bør PW legge fram alt av positive nyheter. AZ-deal gikk adundas, da får de nå bruke fullt fokus framover på å øke verdien i selskapet. Hvis det ikke er noe lovende nyheter i nær framtid til Q3, må det det skje endringer i ledelsen!

4 Likes

Jeg tror du tar feil der. Artic mener vel at riktig kurs er kr. 80 i dag. Går veien videre som man håper vil kursmålet bli mye høyere.

2 Likes

Kanskje roe ned haussinga litt, iaf akkurat i dag.

6 Likes

Veldig skuffende dette. Det tyder vel på at Nac ikke er så banebrytende som mange av oss her hadde trodd, bl.a ut fra uttalelser fra PW. Nå er markedsverdien på PCIB under 900 mill kr. Dette er svært lavt for et selskap som allerede har utviklet en unik metode innen cellegiftbehandling ( fimachem ) og samtidig har alle godkjenninger på plass i gallegang. At fremdriften hittil har vært treg er selvsagt skuffende, men dette bør det være mulig å gjøre noe med i tiden fremover. Eller for å si det sånn, dette bør styret/ ledelsen vise at de klarer eller så bør de gå fra borde.

9 Likes

Samarbeidet med AZ AVSLUTTET. Ledelsen synes det er rart at kursen går ned kraftig. Det synes jeg er rart

4 Likes

Jeg tror ikke at andre store vil vise interesse for Fimanac siden AZ trakk seg.

1 Like

I meldingen presiseres det at valget om å ikke inngå i endelig avtale er strategisk evaluert etter nåværende utviklingsbehov, og at selskapene vil fortsette å jobbe sammen om å publisere prekliniske resultater fra dette samarbeidet.

Er samarbeidet avsluttet eller har de valgt å ikke inngå en eksklusiv avtale, kanskje jeg som er dum her men blir litt forvirret av meldingen :-)? Skal de bare publisere det prekliniske samarbeidet, eller skal de fortsette samarbeidet?

4 Likes

Det er ikke riktig, For forutsetningen vi tok hele tiden var at forskningsresultatene var gode nok, noe vi naermest tok for gitt siden PCIB presset AZ til en avtale. Og det var naturlig at vi gjorde. Vi kunne ikke faa oss til og tro at PCIB ville stille AZ til veggs paa denne maaten hvis ikke resultatene var mer en gode nok. Og det maa du vaere enig i at var riktig tenkt.

Problemet er at PCIB gjorde dette, uten at resultatene var gode nok til og faa AZ til og ta den store boelgen… Det er hva som er sjokkerende. Man kan godt kalle det en aldri saa liten skivebom.

2 Likes

Nei, meldingen er både mangelfull og uklar; et lite “kunststykke” i seg selv…

4 Likes

Enig i det, synes ikke ledelsen virker å ha så god forståelse av markedsmekanismene og oslo børs. Jeg sitter på aksjene men å mene at status på sjappa er god nå blir litt komiske ali for meg.
Jeg håper som alle på at pcib har gode data og en plan for dem, men så gode kan de neppe være dessverre. Firmachem går og så alt for tregt fremover.

2 Likes

Og det er vel ikke første gang :sweat_smile: dessverre!

Husk på at det kursmålet var satt under forutsetning av at rekruttering til release gikk som skissert. En kraftig forsinkelse og utvannende emisjon gjør nok kursmålet til et litt annet og lengre frem i tid.

1 Like

Samarbeidet er avsluttet.

“Jobbe sammen om å publisere prekliniske resultater” er bare at de resultatene blir publisert i en medisinsk tidsskrift eller tilsvarende, det vil sikkert ta veldig lang tid før faktisk skjer også.

Men bare for å presisere, ikke noe mer samarbeid videre.

2 Likes

Ja og «bare» marked i USA og EU.
Mangedobles med Asia gjør det ikke?

I tillegg langt lavere rente og det gjør i prinsippet mindre utslag på kursmål med utsettelse på 6 mnd.

1 Like

Vi skulle hatt Elon Musk som CEO.
Så hadde alle plattformene vært ute hos pasienter i dag.
Ultralydforsøkene hadde heller ikke vært feid under teppet.

3 Likes

Haaper Tobaquette faar rett. Det gar en uke eller to, ogsaa kjoeper AZ hele PICB;-)))) Ett haaploest langskudd selvfoelgelig, men det er lov og haape;-))

3 Likes

Enig, tenkte det samme, tipper det er en finte fra Per for å få billige aksjer før gladnyheten kommer :ok_hand:

Edit: om dere ikke forstod det var det en spøk :sweat_smile:

Meldingen var skuffende dårlig… Burde få bedre begrunnelse… Vi mangler enda mye info

Vi har Must!

In Must we trust.

Laster han opp i dag?

1 Like

11 Likes

Her sitter faktisk folk og spekulerer i at AZ kommer til å kjøpe PCIB på billigsalg…

2 Likes