Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

I Observers innlegg, sier PW at resultatene oppnaadd sammen med AZ, er VELDIG GODE, og at det ikke er resultatenes skyld at AZ valgte og avslutte samarbeidet??? Men andre aarsaker.

Med andre ord, er resultatene saa gode som vi trodde de var. Noe som, hvis det er sant, vil si at PCIB hadde sitt paa det toerre naar de presset AZ frem mot en avtale.

Allikevel, Naa forstaar jeg enda mindre;-((?

1 Like

Resultatene kan være gode, men kan de omsettes til et produkt man kan tjene penger på?

Når det gjelder den siste vurderingen er jeg redd AZ må regnes som en større autoritet enn PW.

At AZ ikke går videre, gir også grunn til å stille spørsmål ved årsaken til følgende i siste rapport:
“Three of the collaborations (Phio Pharmaceuticals, Bavarian Nordic and BioNTech) have been closed as a result of these evaluations.”

2 Likes

Fasiten etter i dag er:
Resultatene ER gode, men ikke vannvittig gode. Og iallfall ikke gode nok til at AZ vil bruke tid på det fremover. Så derfor velger de å si fra seg alle rettigheter til PCIB.

Nå må PCIB jobbe opp mot andre evt fremtidige samarbeidspartnere. Så får vi se hvilke resultater det bringer i fremtiden.

2 Likes

Hvor god beskyttelse av teknologien har PCIB, egentlig. Et tett sammarbeid over 5 år vil vel gi mye overført kunnskap begge veier. Er det konspiratorisk å tenke at AZ har utnytta PCIB her?

1 Like

Man skulle tro at “Veldig gode” som PW sier, burde holdt til en avtale.

Spoersmaalet naa, blir om veldig gode, er nok til at andre BP selskaper vil inngaa betalte fimaNac avtaler med oss? PCIB maa snarest lage en strategi om og presentere vaare "veldig gode"resultater for resten av BP verdenen.

2 Likes

Mange i dag som har hatt det forferdelig.
Dette er børs på det verste .

Personlig går det ikke så mye inn på meg da selskapets produkter ikke er berørt av denne hendelsen.
I min verden betyr det at verdiene i elskapet vil bli riktig priset , før eller senere.
Det betyr ikke at aksjen vil gå gjennom dette upåvirket men denne forhandlingen med AZ vil normalisere seg og gå i glemmeboken mens de 3 platformteknologiene vil utvikles videre.

Det eneste spenningpunktet synes jeg er diskusjonene / opplysningene som måtte komme rundt AZ beslutning om å legge samarbeidet brakk intil videre.

Alle data og rettigheter fra forskningen tilfaller PCIB ved endt samarbeid. Forhåpentligvis vil disse ha en verdi for noen andre enn AZ. Her må PCIB ut og overbevise andre selskaper enn AZ.

2 Likes

Ett eller annet er jo feil her. De prekliniske resultatene er visst nok fantastiske, men det ene samarbeidet etter det andre blir avsluttet uten en avtale. Så hvor ligger problemet? Hva er det som gjør at ingen større selskaper vil satse på dette?

4 Likes

Ja si det. Etter PW’s siste uttalelse, er det mer forvirrende en noengang. Men allikevel, tyder utsagnet hans paa at det er haap i hengende snoere;-)) Og det er jo noe.

2 Likes

Kan jo være at de ser problemer når det går over til kliniske tester, som gjør at de ikke har troen på å få de samme resultatene?

1 Like

Apple var nede for telling det. Plutselig løsnet det.

Det er ofte tilfeldigheter når der løsner for selskap kommersielt. Ikke alltid åpenbart.

Det kan være så bra teknologi som helst. Plutselig løsner det. Mener det finnes tilfeller i alle bransjer.

2 Likes

Man kan ikke starte opp dette gang på gang fra skrætsj. Man har ikke tid rett og slett. Andre teknologier vil komme bakfra.

Faen ikke godt å si hva som vil skje framover. FimaVacc har jo også vist seg fra sirupsiden i lang tid nå.

For de fleste her inne tror jeg Vacc og NAc var drømmen. Gallegang er en parentes i forhold mtp potensialet.

8 Likes

PW er overrasket over reaksjonen idag, tenker nok at det mer skyldes at veldig mange ledere i farma selskaper skjønner seg lite på børs som sådan.
Dagens fall på 50% var vi mange som proklamerte for noen uker siden da nettopp NO DEAL diskusjonen var oppe her.

7 Likes

Min medfølelse til de som er lastet tungt i denne. Jeg har heldigvis ikke mer enn en liten månedslønn, men snittet opp i vår så jeg sitter med røde tall som hadde vært totalt krise om summen var stor.

Jeg synes PCI må komme med informasjon nå. Tiden for passitivitet fra PW og co. er over.

Jeg ser ikke noen grunn til å selge her nede, men det er selvsagt skuffende.

8 Likes

Selvoppfyllende profeti den proklameringen? TA men lite basert på fundamentals.

Gjentar til det kjedsommelige. Det kom jo aldri noe FOMO rally heller på AZ forhåpninger!!!

3 Likes

godt spørsmål.
resultatene er jo frambrakt fram clinical trials systemet og innen det mest seriøse forskningsfeltet så å sette disse i tvil fortoner seg noe rart.
Da kan en jo sette tvil med det meste innen biotek dersom en bruker slik tilnærming.

Faller desverre tilbake til ledelsens kompetanse og evne til gjennomføring.

2 Likes

Klart det er noe som skurrer her,om det er håpløs forhandling i fra Pcib sin side ? Eller rett og slett ikke så gode Nac resultater ? Holder meg borte til de klarer og lande en avtale .

2 Likes

Men hvor mange gode eksempler har vi som er norske, som gammel teknolog husker jeg at det banebrytende objektorienterte programmeringsspråket Simula skulle erobre verden, det skjedde ikke. Det finnes atskillig flere eksempler på god forskning i norge enn finans suksesser.

Ja, meget uheldig og beklagelig at dette skulle få slik utgang.
Men, jeg mener det var naivt å ikke tro på halvvering dersom en melding ala dagens skulle komme. For egen del valgte jeg å ta risikoen med det fordi den potensielle oppsiden vurderte jeg som betydelig dersom det kom i stand en avtale som jeg virkelig trodde på.
Hovedårsaken til at man kunne proklamere om 50% nedgang ved slik melding hadde selvsagt sammenheng med kollapsen man opplevde ved utsettelses meldingen.

3 Likes

Hvordan kan du påstå noe slikt? Hele dagens kursfall kom jo som følge av at det ikke ble avtale.
Hadde vi ikke hatt forventninger til den avtalen, ville kursen vært på et mye lavere nivå etter meldingene om null fremgang i rekrutteringen.

1 Like