Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor sikter Pci seg inn på en så sjelden kreftform som gallegangskreft? Hvis det fungerer på “alt” de har prøvd, hvorfor ikke utvide til kreftformer vi har tusentalls av i Norge hvert år?

Spill for galleriet, ,selgfølgeligt er han ikke overasket over kursfallet… han vet utmerket godt hvor store forventninger det var til AZ.
Snakk om eklusivitet /semi- ekslusiv og bare en liten avtale ville hjelpe og annerkjenne teknologien, men neida… rumpeplask
Nei nå sliter jeg med og se noe positivt i fremskuelig fremtid med Release forsinket, guidinger som aldri blir holdt og emisjonsfrykt.
Utrolig skuffende gjennomført og en knallrød dag for min del

6 Likes

Det at AZ trakk seg trenger ikke ha noe med fimaNAc å gjøre. Det kan vel så gjerne ha med det AZ skulle bruke fimaNAc til. Håper (og regner) med at det kommer noe mer utfyllende informasjon om hvorfor samarbeidet ikke ble utvidet.

1 Like

Kanskje ble veien fra gode resultater til god butikk for lang, usikker og kronglete. Mye fin teknologi som aldri realiseres, men ligger i skuffene rundt om fordi det ikke er kommersielt interessant.
Men nå venter vi på PW.

2 Likes

Det som forundrer stort, er at AZ i foelge PW, kaster “VELDIG GODE RESULTATER” overbord? Hmmm…hvorfor?

Viktig å huske på at forsinkelsene innen Release også henger over selskapet. Det er jo veldig usikkert hvor mye lenger tid dette vil ta og hva kostnadene blir (som forklaring på et stort fall i aksjekursen).

Når man i tillegg husker hvor lang tid extension studiet tok, og hele den Vacc/imminent sulamitten så virker det tungt. Det har vært masse forsinkelser. I tillegg er det jo mange som har brent seg på forsinkelsene i Nano. Ikke vet jeg hvor aksjekursen legger seg fremover men klarer ikke helt se hvem som skal kjøpe PCIB på 30 kr + fremover

1 Like

Jeg vet godt HVORFOR det er fall i dag😅

Jeg påstår dette fordi PCIB som selskap var og fortsatt er fokusert på fimachem ggk / RELEASE. Det var her analytikere gjør og gjorde verdivurderinger mot og her investorer hovedsakelig var investert for. Med Asia sites øker markedet flere ganger. Kursmål er langt høyere og det er mulig blockbuster potensial, men hvem vet. Det vi vet er at kursen lå i 50 tallet og aldri opplevde en euforien som sikkert mange håpet på før fasit AZ. Dermed blir for MEG fallet i dag i overkant. Hadde kursen beveget seg over 100kr ved FOMO og at det dermed ville ha kommet % vis fall i dag er mer forståelig.

1 Like

Nå begynner argumentene å ligne på de som nano aksjonærene fantasere om, oppkjøp og BP som vil ha kursen ned.

PW har vist null respekt for eierne ikke bare i dag, og har demonstrert helt tydelig at han ikke er mannen som bør lede dette selskapet videre.

Bør PW ta sin hatt og gå?
  • Ja
  • Nei
  • Vet ikke

0 stemmegivere

1 Like

Hode og nakke kreft ble lagt på is pga der var det mange om beinet.Så penset de inn på gallegangskreft da det er vannvitig dyr behandling. Men det er nok en lang og kronglete vei da de må til asia der det stort sette er gallekreft. Og covid utbruddet gjør det ikke bedre.

1 Like

Fallet idag og ved utsettelsen i juli kommer som en direkte følge av at aksjen på et tidspunkt var hausset i taket, å mene noe annet faller på sin egen urimelighet.
Serveren på Tek ramler jo sammen idag, det har selvsagt sammenheng med et spesielt stort trøkk fra pcib’ere.
Pcib diskuteres noe helt ekstremt på dette forum og mange av oss har drevet kursen betydelig grunnet store forhåpninger om avtale med AZ, når den nå uteblir pakker de aller fleste av og finner andre investeringsobjekt.
Hva som er riktig kurs idag og framover bestemmer uansett markedet, idag sier markedet at verdien er et sted mellom 20-25 kroner, hverken mer eller mindre. Imorgen kan den stå i 30 eller 18, hvem vet.
Poenget er uansett at dette var en kjempetrøkk for såvel investorer som selskapet selv.

8 Likes

Uansett hvordan dette går fremover vil jeg i alle tilfeller ønske alle dere som sitter videre lykke til. Håper kursen går oppover og at selskapet drar frem en feit avtale. Det har alle tolmodige aksjonærer fortjent. Selv har jeg solgt meg ut etter mange år som aksjonær i dag (la oss håpe det var en stor tabbe). Orker rett og slett ikke å ta fatt på en ny venteperiode.

4 Likes

Der gikk pensjonssparingen til h. Synd j har denne på aksjesparekonto og ikke får skattefradrag for tap ved realisering. Norgeshistoriens største luftslott?

Det som er synd er at du satset alt på ett kort.

2 Likes

Hva er avsluttende fase innen onkologi med slike regulatoriske privilegier verdsatt til i internasjonal biotek?

Sikkert ikke lett å finne fasit. Pareto fant en peer og ga vel på den bakgrunn 4 ganger oppside på PCIB da kursen var 60 tallet.

Det er i så fall denne verdien som bør diskuteres. Den mest åpenbare og lavthengende frukt. Antar derfor Arctic og Pareto tilnærmet kun har og vurderer RELEASE. Og alt annet som opsjon med svært liten verdi. Nå ser det ut til at fokus har vært på alt annet enn verdien i PCIB ved RELEASE.

Hallo?!? Fra 30 til 80 to ganger! :sweat_smile:

Litt skuffet over tekinvestor. De burde vite at det en gang i blant kommer kjempenyheter som vil belaste forumet ekstra mye, og tatt forbehold slik at vi kunne unngaatt dagens kollaps.

2 Likes

Ser at @Rodjer mener de fleste pakker og drar fra PCIB. Kan ikke noen lage en poll med kjøpt, solgt, sitter rolig. Jeg har kjøpt. Regner med at de fleste er sykt interessert i hva jeg har gjort idag.

1 Like

Vi som er gratis pasasasjer burde ikke klage. Innsidere som betaler kan vel klage litt.

6 Likes

var vel like greit den var nede i dag tidlig :joy:

5 Likes