Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Har diversifisert, men i mye annet biotekmøl.

En dag for læreboken!

Tror mange har undervurdert makro og “big buissnes” risikovurdering…

Ikke første gang BP forkaster ett kanon godt produkt. Mange ting skal klaffe: Makro, produktsammensetning, satsnings område, etc…

2 Likes

Tipper Top 20 sitter rolig i båten.

2 Likes

Tror det er mulig hvis du avslutter kontoen? Vurderer og gjoore det selv, men har ikke sjekket.

1 Like

@bamse

Du og jeg er enige om veldig mye, men mener at denne var sterkt hypet på et tidspunkt i sommer.
Så er det slik at du kjenner selskapet betydelig bedre enn meg, om det hersker ingen tvil.
Men, jeg mener at ledelsen har kommunisert, eller rettere sagt, kommunisert dårlig i denne saken.
Og jeg ønsker deg og alle andre som sitter som standhaftige tinnsoldater i denne aksjen kun det aller beste, det har dere fortjent.
Jeg solgte i skuffelse og forbannelse og i den overbeviste tro at kursen kan fortsatt falle enda mer og jeg ser pt lite lys i tunellen som kan reparere denne skaden hvertfall på kort sikt.

7 Likes

Blir matt av disse superhausserne, som ikke innser sin besøkelsestid!
Har de enda ikke tatt inn over seg at aksjekursen er halvert???
Regner med at i allefall du sjog, er enig om at de driver det over alle støvleskaft!

1 Like
Hva har du gjort med beholdningen etter dagens melding?
  • Solgt alt
  • Solgt noe
  • Kjøpt
  • Sitter rolig

0 stemmegivere

2 Likes

Bør Per Walday få fyken?

Jeg mener, helt klart, JA.

Skuta står i brann og har begynt å lekke. Vi synker, mens kapteinen står på broen og uttaler «jeg forstår ikke kursfallet».

Tragisk!

Han har ledet oss inn i svært utrygge farvann, og burde som et minimum vist oss aksjonærer den respekten å i det minste ha beklaget utfallet.

Eller er det for mye forlangt at CEO, som får lønna si betalt av oss, evner å vise aksjonærene litt sympati, etter denne katastrofen?

Merk forøvrig at jeg skriver «vi» og «oss», fortsatt.
Med andre ord, jeg er dum nok til ikke å ha solgt meg helt ut av Waldays mareritt.

26 Likes

Dersom denne pollen virkelig er representativ her kan man virkelig undre(eller frykte) seg hvem som har solgt idag.
Over 5,2 mill aksjer har sålangt skiftet eiere idag.

2 Likes

Når kommer radium @Forsk?

1 Like

Jeg ønsker alle dere som ikke har solgt lykke til videre, og det mener jeg.

For min del har jeg fått nok av Per Walday og hans inkompetente team. Litt trist, fordi jeg har fulgt med på denne aksjen fra jan 2018. Dessverre så har det blitt flere skuffelser enn gleder med denne aksjen, og nå har jeg fått nok.

Tror på en lang ørkenvandring på kurs 15-30 fremover, personlig.

3 Likes

Walday visste ikke at AZ kuttet båndene. Det regnet ikke heller styret med, da de utstedte opsjonene.
Dette ble nok et sjokk for dem alle.
Nei, det er nok vi selv, vi må takke, for at det gikk, som det gikk.
Vi burde nok tenkt mer på risiko, framfor å høre på hausserne!

2 Likes

Da slukkes nå brannen, om ikke annet

5 Likes

Er vel en del stop loss som har trigget også som har hjulpet på raset.

2 Likes

Hvordan vet du at han ikke visste det??

1 Like

Jeg tenker at én ting er den styrte reaksjonen og den andre forsterkeren her er som du sier tvangsutløsning og stop loss. Når det først rakner så rakner det til de grader…

2 Likes

Faller av mot slutten av dagen slik den har gjort de to siste ukene
Noen har nok vært bedre informert en andre når det gjaldt avtale med AZ

5 Likes

Sitter rolig kan vel også bety at man ikke eier aksjer i selskapet, det var ikke mulig å se resultatet uten å velge et av alternativene, så det var det beste som passet for meg selv om jeg ikke har aksjer.

1 Like

Kanskje de snart kommer men en partner i Asia som plaster på såret?

3 Likes

Mange av de som har solgt i dyp skuffelse gidder vel heller ikke å holde seg oppdatert på forumets lengste tråd.