Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Utrolig skuffende melding på AZ og fimaNAC i dag, og jeg forventer en grundig redegjørelse fra ledelsen, og gjerne styret, ved neste korsvei.

Dagens trøst for min del er at det er veldig lite i pipeline generelt på gallegangskreft, og får man i gang tempo i rekrutteringa på RELEASE så er jeg ikke i tvil om at fimaCHEM blir medisin.

Regner at følgende fra dagens melding utdypes:

“the decision not to enter into a definitive agreement is primarily based on a strategic evaluation of current development needs.”

Har jeg forstått dette riktig så er det vel også slik at PCIB eier alle resultatene fra AZ-samarbeidet, og at asettet fimaNAC utviklingsmessig sett kunne vært satt i gang i fase1/2b på rette indikasjon.

60 Likes

Jeg tenker at det er en skuffelse, fordi selv om min gamle far sa at tro og håp kan du gjøre i kirken, så har jeg både trodd og håpet at dette skulle bli en avtale utifra hvordan jeg har lest signalene og hvordan det har blitt kommunisert.
– Jónas Einarsson (21. oktober 2020)

12 Likes

Det mest kritikkverdige er ikke at AZ takker nei. Det ville alltid kunne skje.

Det store aberet med ledelsen er at de ikke satte en emisjon da kursen var over 60 for å dempe usikkerheten i caset.

5 Likes

Om pollen er repræsentativ vides jo af gode grunde ikke nøjagtigt - men jeg tror den en stor del hen af vejen viser hvordan læsere af Tekinvestor har ageret i dag.

Men Roger selv om vi ikke ved (Frygte, undre) hvem der har solgt i dag, så skal jo også huskes - at tilsvarende har kun få jf pollen købt, så Vi bør vel retfærdigvis så tilsvarende(undre, frygte) hvem dér så har købt… :slightly_smiling_face:

Selv er jeg noget overrasket, faldet var større end jeg havde forventet (regnede med ca 40%) viser dog at jeg gentagne gange tager fejl, :smiley:

Men sidder roligt med mine 15k - dog skal en del revurderes, efter at en mulig aftale med AZ desværre gik i vasken i denne omgang.

Tror selv at en del af denne store handel i dag er køb/salg af samme personer/robot - måske med henblik at fange stoploss m.m.

Væsentlig at der nu kommer gang i Release, og at der snart meldes fpd i Asien, og selvsagt USA - ellers så vil en kommende poll, vise et noget anderledes resultat.

3 Likes

Baade fimaVacc og fimaNac er klare for klinisk testing. For fimaNacs del maa vi takke AZ for dette. Slik at midt oppe i all elendigheten kan vi godt si at vi har kommet et godt stykke paa vei.

Naa gjenstaar det kun og skaffe fimaVacc og finaNac partnere som vil satse paa klinisk testing. Og fimaChem er allerde der, slik at alt er egentlig klart for take off.

1 Like

Tragisk med PCIB i dag, har vært favoritten min og andres lenge. Hoppet over til AZT - ting skjer der i morgen og utover neste uke.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-147

Radium 147

4 Likes

Synes JE gir noen åpenhjertige og ærlige tanker i innledningen av sendingen rundt dagens melding og treffer etter mine bedømmelser spikeren på hodet.

11 Likes

4jatkv

16 Likes

Det jeg virkelig ikke forstår når jeg leser børsmeldingen og PW uttalelse i Finansavisen er at AZ først nå kommer med at de ikke har noen produktkandidat som det er aktuelt å gå videre med. De har jo vært i forhandlinger i snart 10 måneder. Hvorfor har ikke PCIB avdekka det for lenge siden?

15 Likes

:ok_hand:
4:34-6:07

“Om det er overreaksjon eller ikke, det kan man ikke si, for det er markedet som bestemmer. OG jeg har altså full forståelse for at det er mange investorer som har satt inn sine egne penger i dette selskapet under forventning om at dette skulle lykkes og som i dag enten har måttet ta et tap med å selge eller som har fått et kraftig papirtap. Og det er veldig trist når det skjer, så det har jeg full forståelse for. Men om man har anledning til å være veldig langsiktig så ligger fortsatt alle potensialene i PCI fortsatt til stede. Men det er et men, og det er, jeg tror selskapet må opprette en ny, eller få tilbake tilliten til at de er istand til å gjennomføre RELEASE-studien og at de får orden på rekrutteringstakten. Det siste vi hørte var jo 1 pasient på første halvår. Og inntil vi får på en måte kontramelding om at dette er på stell, så… så vil det være usikkerhet. Og det er jobben deres å gjøre. En annen ting er å ta opp en prinsipiell diskusjon som vi kan gjøre senere, og det er hvordan du kommuniserer den type samarbeid med markedet. Og jeg kunne tenkt meg å rett og slett tatt en prat med børsen og så gå opp, litt sånn, linjene. Det er klart at hvis et selskap som er notert gjør en skriftlig avtale, feks om samarbeid, så vil jeg tro at børsen forventer og forlanger at det blir kommunisert til markedet. Men så behøver man egentlig ikke å si noe mer, tenker jeg, før det enten blir noe eller ikke blir noe. Og da kan vi kanskje slippe dette forventningspresset vi fikk nå, for det er litt uheldig, tenker jeg da.” https://soundcloud.com/user-972208711

31 Likes

Skulle heller hørt begrunnelsen direkte fra AZ, enn hva eventuelt PW vil si. At han er overrasket over det store kursfallet? Har mista litt troa på hvordan han styrer skuta, alt for lite info.

3 Likes

@Trippelbc
Helt enig med deg i detdu her sier, står ikke til troende.
Bruke år på å finne ut at dette er noe en egentlig ikke har behov for…
.

4 Likes


1 Like

Kan sammenhengen være slik:

Gruppene fra AZ og PCIB jobber glimrende og oppnår helt spesielle resultater men deler dem ikke noe særlig med selskapene de representerer.
Tiden går og all fokus er i AZ på coved19 pluss (som PW nevnte) , AZ er skeptisk til å innføre ny og ukjent teknologi.
Det virker jo så hvorf…

Når så gruppene fra de 2 selskapene møtes hos AZ så blir de overkjørt av AZ-sjefene på mellomnivå .

Er det på dette området det feilet .
Mellomledere hos AZ som ikke forstår mulighetene med PCI-teknologien og ser på det hele som forstyrrende på det som dagene handler om , korona-viruset?

Dette får vi nok aldri vite

5 Likes

Fordi Per Waldays definisjon av «å være i forhandlinger» er å sitte alene på kontoret sitt og trykke re-fresh på nettleseren for å se om han har fått noen ny mail fra sin gamle studie-venninne Anette Bak? :man_shrugging:

Man kan f@#% meg begynne å lure!

10 Likes

Kjetil Aasen tapte 66 mill idag. Vanvittig.

1 Like

Tapet er først der, når en har realisert.
Håper andre BP vil begynne å snuse på PCIB, etterat AZ avslutter samarbeidet

6 Likes

Durable

Er det PWs skyld at AZ ikke ser seg tjent med det PCIB leverer???

Hvorfor tror du styret utstedte 140.000 opsjoner til strike 50?
Må en være idiot for ikke å skjønne, hvorfor???