Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Han mente MOSTly soon

Slutt å mas!!

Det irriterer neppe Per, men meg og ganske sikkert noen flere som ser utelukkende positivt på at all kontakt er brutt fra “Fort Knox”

3 Likes

Alt studiematrialet tilfaller PCIB ved:

  1. AZ treker seg ut

  2. ved en fastsatt dato (H120)

Ja , hva er riktig?

Jeg tror på punkt 1 og dersom så så har AZ fortsatt eierskapen til 5-års forskningsmateriale.

Hva tror du?

Ja, men hvis du hadde vært alene, ville du nok sikkert ønsket (beroligende & frustrerende) mas fra flere.

2 Likes

Kan man ikke bare ringe PCIB og spørre høflig hva som skjer? Hvem tar på seg jobben?

Investor har både ringt og sendt mail. Tyst som fra graven.

2 Likes

Absolutt ikke. Ingen som får noe annet svar enn det vi allerede er opplyste om i markedet.
Selv om dette kanskje var ment som ironi, så skal en ikke overvurdere alle som sitter og leser forumet, og å oppfordre til å kontakte ansatte/PCIB vil ikke bidra til noe som helst informativt

8 Likes

Blir spennene å se om neste Matching Halt i PCIB får TI til å knele, slik NANO gjorde ved en børsmelding før ASH 2018. :grin:

Har forsøkt, svarer ikke.
Går i bunkeren og logger av. Løkke tel.

1 Like

AZ har nok å gjøre for tiden :slight_smile:

Tenk om de må ha tilgang til PCI-platformen for å oppnå ønsket virkning?
Spekulasjon selvsagt men en besnever tanke.

1 Like

han sier jo at samarbeidet ble avsluttet i desember og at de hadde til ut juni på å bestemme seg for veien videre… whats all the fuzz about…

Er “most soon”…“imminent?”

4 Likes

“most soon” doesn’t exist (unlike: soon, very soon, sooner, soonest). so technically you can not hold PW accountable for his statement :joy: because even the dictionary does not know what he meant. Just like when babies start to speak, they can not be taken seriously word for word. same applies here

8 Likes

Det jeg mente, er at i en slik situasjon er det bra man ikke er alene med å være frustrert. Felles sorg er halv sorg, felles glede er dobbel glede.
Selvfølgelig er dette nervepinende. Det gjelder mye penger for de fleste. Å være trell eller å bli fri.

5 Likes

Hvis AZ er den som ender med eksklusivitet på naked delivery må de mulig betale MYE. Da vil det kanskje være vinn-vinn å slippe AZ inn med 10% eierandel :bomb:

2 Likes

Takk Jubel. Din tankerekke virker som et meget mulig scenario.

Ny episode ut nå:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-137

9 Likes

Jeg trodde naked delivery var ren RNA uten noen andre virkemiddel for å levere inn i cellen? Er ikke dette det fimaNac måles opp mot, og er vesentlig mer effektivt enn?

Fra nye radium (episode 137):

Introduksjon:
Einarsson
"Hvor er Per og Ronny? (ler). PCI har sagt de har gitt AZ 6 måneder. Den fristen gikk forsåvidt ut ved midnatt i går, og er 12 timer på overtid. Dersom forhandlingene hadde brutt sammen hadde de meldt om det. Vi får se hvor lang tid det tar før de sier noe. De har god kontakt med Oslo Børs, og forhørt seg om dette var riktig måte å gjøre det på. De holder oss litt på pinebenken, men de jobber så godt de kan for å få dette ferdig og meddele hva resultatet blir

“Det hjelper ikke noe særlig å mase på de nå”.

“No news, er good news”.

Helt vanlig med forsinkelser i slike forhandlinger”.

“Så lenge vi ikke har hørt noe nå, og så lenge vi ikke har hørt noe videre, så er jeg fortsatt optimistisk”.

Om at det kunne blitt meldt om lengre tid:
“Ja, hva skulle de si da? At det kommer melding om en dag, uker eller en måned(?). Det blir helt umulig å kommunisere. Lærdom her er å heller si: Vi er ferdig med forhandlingene og så vil melding komme så straks vi har alle formalia. De kunne blitt bedre på guiding, og det er flere avdelinger involvert i disse forhandlingene. Disse er ikke alltid samkjørte”

Spørsmål:Tror du noen av de norske selskapene (nevner NANO, Targo, Ultimo og PCIB) kan bli kjøpt opp, som Algeta?
" Alle de nevnte selskapene (OCC) er oppkjøpskandidater. Alle har også potensiale til å lisensiere, som først skjedde med Bayer, men også å bli kjøpt opp. Skal ikke se bort fra at dette kan skje"

EDIT:
Min mening om saken er at Einarsson sine kommentarer gir en tydelig forståelse om at det foregår forhandlinger og at dette var feil guidet i forhold til hva de har sagt tidligere, så her kan de altså ta lærdom av situasjonen. På en annen side, det ser ut til at det blir avtale, og det ganske sikkert. At ikke avklaring er lansert kom nok like brått på for de, ettersom de opprinnelig hadde planlagt å snakke med Ronny og Per i dag, i tillegg til at denne podcasten var satt opp på bakgrunn av avklaring. Ser ut til at hans sannsynlige utfall er enten lisensiering med god upfront eller oppkjøp, der jeg synes han la ekstra stor vekt på sistnevnte i episoden.

45 Likes

Ronny (ifølge Radforsk): Det er helt vanlig (med forsinkelser) i slike forhandlinger…

13 Likes