Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Han må jo mene “børsmelding”… skal han få melding på telefon av en ferievikar i AZ eller?

19 Likes

Vanlig praksis for AZ kan være å først prøve å få en god avtale (for AZ) med det de trenger. (dette de nå prøver på). Hvis så dette forslaget gir for lite til Pcib og dermed avslag så avsluttes samarbeidet med etterfølgende melding. Grusing av kurs så et fortløpende bud på hele selskapet.
Kan være et mulig scenario.

1 Like

Jepp, AZ er nok ikke selskapet som prøver seg på en hostile takeover.

Enig, men mitt poeng er at vi kanskje putter ord i munnen til Per, eller (her er det lov å være uenig)?

Misforstå meg rett, men opplever at vi på TI har hatt en tendens til å kanskje lese litt mye mellom linjene? Jeg har vært aksjonær her i flere år og legger merke til at det som tidligere var en liten gruppe aksjonærer (ganske aktive og kunnskapsrike) kanskje i større grad har blitt en større gruppe, som naturligvis da også innebærer større grad av spekulanter. Dette igjen fører til det jeg tidvis opplever som euforiske spekulasjoner (og de er gjerne enda mer euforiske jo mer kursen går/stiger - uten at det har kommet noen ny informasjon til markedet).
Dette reflekteres også i at småprattråden her har gått fra å ha 50-100 innlegg daglig til 500+ om dagen. Misforstå meg rett, jeg har veldig troen på selskapet og hyggelig at andre også har troen, jeg bare foretrekker å spekulere med utgangspunkt i noe som er mer håndfast (studier, sammenlignbare selskaper osv.). Samtidig er det helt greit at folk vil drømme litt :sweat_smile:

Avslutter med at jeg holder fast ved min tolkning av meldingen, men ser at folk kan ha hørt/lest dette annerledes. Jeg bare understreker at PW sa: “Det vil komme beskjed når det foreligger beskjed om det” og “det kommer en melding i juni om hva som er fortsettelsen av dette”. Sett i lys av børsmeldingen “evaluate the potential for further collaboration”, mener jeg dette kan tolkes som at

  1. melding i juni kan tolkes som at melding blir gitt til PCIB i løpet av juni
  2. PCIB gir “beskjed når det foreligger beskjed” om hvilken form dette samarbeidet vil ta/ikke ta.

Som sagt har PW uttalt at det kommer en melding i juni, men ikke nødvendigvis at dette er en melding som PCIB kommer til å dele med markedet (altså det kommer en melding fra AZ om veien videre, men detaljene må spikres først). Er for øvrig enig at dette ikke er helt rett frem, og jeg har lenge tenkt at han har ment melding til markedet (endret mening om dette i slutten av forrige uke).

Siden jeg mener at ingen videre samarbeid burde være ganske enkelt å ta stilling til ville jeg tenkt at det kom melding om dette senest før åpning i dag, men utelukker ikke at det kan være en noe vrien melding å formulere også, som da vil krevd mer tid…men som sagt, dette tror jeg ikke er tilfellet da jeg langt på vei er enig med de andre over mtp. at dette ville de ha gitt beskjed om tidligere (selv om det skal sies at “opsjonen” til AZ har hatt positiv tidsverdi frem til midnatt i går…

Tiden vil vise, men jeg blir overrasket dersom dette drøyer ut til neste uke. Så snart noen viktige detaljer er på plass så tror jeg det er grunnlag for børsmelding.

9 Likes

Nå synes jeg du legger mer magi i opplegget enn nødvendig. :laughing:

Det er vel heller ikke noen bakdel for PCIB at avtalen kommer i orden etter at AZ sin avtale/eksklusivitet er gått ut. Stiller med sterkere forhandlingskort i dag enn i går.

“Vil dere ikke bli med videre så går vi til noen andre. Alt tilhører oss nå.”

1 Like

Evercore:
Hvis du leser hva Per sa på Q1 (uthevet i mitt forrige innlegg) så er det helt klart at han sa at det er PCIB som skal melde noe i løpet av juni.

Så kan vi spekulere i hvorfor det ikke skjedde. Jeg tolker det positivt.

3 Likes

Once in a lifetime er dette , uansett. :grin:
Og jeg tror ikke denne overtiden uten melding ( som vel må sies å være ganske ekstra-ordinært, hvis jeg har forstått PW og Radforsk riktig tidligere) , er negativt.
Heller ekstra, ekstra-ordinært positivt.

4 Likes

Hva er det som er magisk med den teorien mener du?
Tror du ikke de sitter å spikrer på en avtale?
Og er det usannsynlig at det kan komme et bud hvis de ikke blir enige?

1 Like

Avstemmingen over viste et flertall på 501-800 kr ved bud.
Og mange sier at kursen er hausset og mangler bakkekontakt.
Jeg tror dere kommer til å bli blåst av banen.
Hr. Solo er nærmere, trur eg.
501kr = 18,67 mrd kr.
800kr = 29,8 mrd kr.

En bedre indikasjon følger snart :slight_smile:

8 Likes

Ja, det kan faktisk ikke sies tydeligere enn det.
Bør jo i prinsipp være snakk om uhyggelig kort tid til melding, ja faktisk når som helst.

3 Likes

Det blir avgjort i juni sier han!

Det kommer melding i Juni i følge Per

Men hvor er meldingen Per?

Den siste formuleringen der har jeg ikke fått med meg, men ja, “we will say”, da er jeg enig med deg. Jeg tenker det er et godt utgangspunkt, samtidig som at folk kan jo formulere seg litt dårlig fra tid til annen, så den skriftlige børsmeldingen er beste utgangspunkt (her må de være helt sikre på at de ikke sier noe galt - noe de naturligvis også burde være på en presentasjon da… :wink: )

Uansett, som du sier, kan spekulere i hvorfor det ikke skjedde. Jeg, i likhet med deg, tolker det positivt, og det er der vi bør ha fokuset…

Trodde på lisensavtale på ca 2 områder for ca 50 mill upfront + milestones og litt royalty pr stk. Nu derimot begynner jeg å tro at de er interessert i hele nac.

2 Likes

Han sier juni, men han sier ikke hvilket år :wink:

8 Likes

Snikete av PW, han reddet seg der, nok en gang;)

5 Likes

Hva skjer, Per?

Blir det avtal, mr Skuggedal?

Syns for øvrig det hadde vært interessant om noen hadde sett på eksempler av selskaper som har inngått lingnende samarbeid og hvorvidt det ble gitt beskjed til markedet før tiden gikk ut og om det da har vært utelukkende negativt… Tilsvarende andre veien… :grimacing:

MOST SOON. Per?

" So by June this year, we will say something around what will happen with this collaboration."

Var visst i år ja :rofl:

2 Likes