Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

De forhandler nok om en fisjon. Pciaz Nuc

3 Likes

Han svarer når han svarer :slight_smile:

2 Likes

Det siste vi ønsker oss nå er vel at PW skal irritere AZ med å prioritere overnervøse aksjonærer med en melding som potensielt kan forstyrre forhandlingsklimaet?

9 Likes

«Bacon’et» til PCIB reddes helt klart av grønne tall i dag.
La oss inderlig håpe det holder seg slik. :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Stemningen hadde vært en ganske annen med kursen 10% ned.

5 Likes

Så lenge håpet om deal lever så knekker ikke kursen, så enkelt er det

5 Likes

Ikke sammenlignbart. Algeta-kursen gikk 20-gangen i løpet av to år (2009-2011), etter at Algeta og Bayer inngikk tidenes største (Norge) samarbeidsavtale om utvikling og kommersialisering. Så budpremien i 2014 var bare toppen av kransekaken etter denne voldsomme oppgangen. Hvis vi skal sammenligne direktemed PCIB så må vi gange siste emisjonskurs (30 kr) med 20= 600 kr, og så en liten budpremie oppå det hele.

15 Likes

Omsatt over 600k på litt over 2 timer og siste dager viser nesten null endringer på topp 50 og da vet vi hvem som bestemmer kursen.
Satser på meld før helga.

3 Likes

Godt innspill, det er jo også meget relevant å se på prising av selskapet, ikke bare kurs og budpremie. Jeg ville blitt særdeles overrasket om PCIB ble solgt nå for 6-7 mrd NOK (kurs 160-190kr), selv om det er mer enn 100% “budpremie”, når man ser på det enorme potensialet i teknologien. Algeta ble solgt for godt over 20mrd NOK med dagens dollarkurs. For mange år siden…

13 Likes

Vill bare oppdatere om at antall aksjonærer i Avanza (samme folk som kødder med NAS) ligger fortsatt på BARE 32stk. Når PCIB blir kjent i Sverige via en slik avtale så får vi se skikkelig volym. Da blir det og holde seg hardt fast i svingene.

2 Likes

En hver aksje har en iboende usikkerhet, selskapet har ikke skapt unødig usikkerhet ved å ikke børsmelde noe. Den offisielle meldingen lyder:
“The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration”.

I podcast med Radium (nr 128) uttaler PW: “Det vil komme beskjed om det når det foreligger beskjed om det” (54:33), han sier så at det “kommer en melding i juni”, men han sier ikke noe om at dette er melding til markedet. Jeg har derfor tolket det, slik som det også står i børsmeldingen, som at PCIB senest i går kveld skal ha fått beskjed om hvilke tanker AZ har. Forenklet sagt har de meddelt at de vil:

  1. Avslutte
  2. Fortsette

At vi nå er kommet til 01.07, mener jeg, som nevnt tidligere, betyr at selskapet forhåpentligvis ønsker å fortsette samarbeidet. Hvor positiv fortsettelsen er vil ikke jeg uttale meg om og jeg mener det ville skapt unødig svingninger i aksjekursen dersom de bare hadde meddelt at det samarbeidet videreføres (da dette kan ta så mange ulike former). Samtidig er det ikke umulig at man ved 1) også hadde hatt behov for å formulere børsmeldingen (ønsker å avslutte nåværende samarbeid, men ønsker x, y,z …).
Selvsagt lov å være uenig å hevde at de har skapt “unødig usikkerhet”, men det mener jeg de ikke har, men TekInvestor debatanter :wink:

Synes dette slår det meste av spenning :joy::+1::grin:
Magefølelsen er egentlig fantastisk god! Dette “må” handle om noe STORT :partying_face::partying_face::partying_face::rocket::grin:

5 Likes

Den nye sesongen av thrilleren “NAcgi” blir sluppet idag og i første episode får vi ett gjensyn med den tidligere allmennpraktiserende islandske legen Jónas Einarsson som er hjerne bak Oslo Cancer Cluster og Radforsk. Han er mannen som har gjort 1 million kroner til 1 milliard!

Om PW er å se i den første episoden er uvisst da AstraZeneca sannsynligvis har påført PCIB`s CEO munnkurv pga heftige forhandlinger om det hotteste innen biotech nemlig mRNA delivery.

Hva kan PCIB`s NAc teknologi utrette egentlig!?, det er det bare PCIB og AZ som vet i detalj.
Det vi vet er at PCIB har lykkes med å levere naken mRNA molekyler med opptil 50X høyere effekt med NAc som delivery metode in vivo.

Synes Lista ligger lavt hvis man mener at NAc platformen alene er verdt mindre en 20 Milliarder NOK. Vi vet at NAc fungerer innen flere onkologi indikasjoner og er Nac delivery nøkkelen til å “kurere” andre sykdommer oxo, er jo verdien enorm.!

Se på Moderna som er en tett partner til AZ som har spesialisert seg på mRNA vaksiner/behandling, men har ennå ikke ett eneste produkt på markedet med en MCAP på 230milliarder NOK vs PCIB 2,6milliarder NOK

Ønsker AZ hele NAc platformen med tilhørende patenter så er det ikke rart at det ikke er lett å bli enige om eventuelle klausuler og ikke minst pris :wink:

Ønsker alle lykke til og Stay Strong :muscle:

26 Likes

Da er det aller meste av det jeg solgte på 85 kjøpt tilbake, så jeg setter sluttstrek her. Nå er det bare å vente på det som ganske opplagt vil bli gode eller svært gode nyheter.

3 Likes

Jeg fatter ikke hvordan det går an å angre på et salg på 85 kroner når kursen står i 70.
Greit å hause, men slike uttalelser blir bare dumme.

3 Likes

Kommer det bud på 50 milliarder så skal jeg lett tilgi både Per -Pål og Espen Askeladd.

3 Likes

Da har du misforstått. Jeg angret i går da jeg trodde at det ville være høy kurs fra starten idag. Nå angrer jeg selvsagt ikke.

2 Likes

Evercore: Interessante tanker men Per har sagt at det kommer en melding i juni på hva som blir fortsettelsen på dette. De har også sagt at en eventuell avslutning av samarbeidet ville bli meldt med en gang. Sett i sammenheng med Jonas sine uttalelser om når Per kommer med meldingeN tror jeg ikke du kan konkludere med at det er TI som har skapt forventninger om melding nå.

Her er forøvrig ordrett hva Per sa på Q1 den 6.mai:
"…And then we have an additional 6 months period for determination of potential next steps. So by June this year, we will say something around what will happen with this collaboration."

4 Likes

Beklager, da trekker jeg tilbake kritikken👍

1 Like

28,3 milliard etter dagens USD-kurs, for å være nøyaktig. Har vist seg å være billigsalg, og samtidig ble produksjonen av isotopen i Norge (Kjeller). Medisinen (Xofigo) er livsforlengende med noen få måneder.

Hvor mange Algeta er PCIB verdt?

10 Likes

Veldig gode “vibber” JAXI :+1:

“NAc fungerer innen flere onkologi indikasjoner og er Nac delivery nøkkelen til å “kurere” andre sykdommer oxo, er jo verdien enorm.!”

HER har også PW fortalt at verdien og potensialet til FimaNac er ENORM, hvis det fungerer slik de håper :partying_face:

Ref Kristian Berg
" Fungerer på ALT det blitt testet på", til nå :smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes