Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Hvis AZ hadde trengt noen uker eller måneder til å bestemme seg så hadde Per nok børsmeldt det. Tror avklaringen kommer før helg :grin::ok_hand:

8 Likes

Liker hvordan det stilner til her på forumet når vi har blitt beroliget og kursen stiger igjen. Litt sånn som når unga er sultne og får mat :smile:

9 Likes

Oms.: 105.7 mill​:grin::+1:

7 Likes

Øøøø…! Hva skjedde her da, logget av i gikk til fjells etter åpning. 1 million uleste på pcib tråden og kursen over 77. Men ingen avtale… FOMO??

Screenshot_2020-07-01 Polar Flow

3 Likes

Ja, det er sjans for at tråden er full og vi må over på Småprat 4 før uka er over :slight_smile:
Noen som kan lage en poll på det kanskje. hehe

2 Likes

Jeg har ingen medlidenhet med dem, de valgte det selv.

1 Like

Tilbakemelding fra PCIB;

Hei (…)

Takk for din interesse for PCI Biotech.

Generelt er ikke små-biotek i førersetet ovenfor large-pharma. Oppdatering på samarbeidet (etablert i 2015) har også ved tidligere korsveier vært i etterkant av den eksakte datoen for utløpet av ‘current agreement’.

Se også hva PCI Biotech kommuniserte i børsmeldingen av 25.mars «Update on operational implications of the corona pandemic» angående business development aktiviteterhttps://newsweb.oslobors.no/message/499445 .

Selskapet vil kommunisere til markedet når det foreligger utfall av samarbeidet med AstraZeneca.

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

20 Likes

Lurer på hvor mange copy/paste mailer han har må sende ut :stuck_out_tongue:

Stakkars mann

10 Likes

900 innlegg på 15 timer og 19 minutter eller 15,316 timer.

Det opprettes ny etter 7500 innlegg så hvis vi fortsetter i dette tempoet blir småprat 4 opprettet etter:
(15.316 [timer])/(900 [innlegg]/7500[innlegg])=127.63 [timer] = 5 dager og 7.63 timer.

Vi må jammen sette skrivinga i høygir for å klare det før uka er omme! :confused:

4 Likes

I og med at Ronny svarer på mailer nå, kan det vel tolkes dithen at melding i alle fall ikke kommer i dag. Eller så er han en luring.

4 Likes

Det kan jo gå over i en rekke jippi og hurra samt gratulasjons meldinger.
Det kan bli fort mange av dem :partying_face: :cupid: :gift_heart: :boom:

3 Likes

I dag var vi heldige. Hvordan hadde stemningen vært om kursen nå hadde vært 58kr?
Dette kunne fort vært en realitet, for på børsåpningen i dag lå alt til rette for kjeltringpakk og kursmanipulering.

Heldigvis fikk vi ingen gjentakelse av gårsdagens skrell (men uken er ikke over!!!), men det er ikke takket være PCIB, men et resultat av flaks og tilfeldigheter og at Radforsk trådte støttende til.

Det er helt elendig at man skal være avhengig av at Jônas Einarsson, som representant for en av de største eierne, skal steppe opp og informere og berolige markedet.

Det som kom frem i dagens podcast kunne vært meldt direkte fra selskapet, helt problemfritt.

Vi kan takke høyere makter for at det var podcast i dag, og at ikke Radforsk-gjengen dro på ferie etter forrige uke.

Forhåpentligvis ender dette på en lykkelig måte, men dessverre har min tillit til at PCIB-ledelsen er godt nok skikket til å lede et børsnotert selskap fått et skikkelig skudd for baugen det siste døgnet.

Ikke misforstå, jeg har stor respekt for Walday og Skuggedal, og de er fantastisk dyktige på mange områder, men børs - det kan de ikke.

21 Likes

Da må vi i så fall lage en «PCIB hurra»-tråd!

1 Like

Ser Ronny forklarer dette med at de “har også ved tidligere korsveier vært i etterkant” - da må det jo være greit :slight_smile:

Fra spøk til alvor - PCIB må lære av tidligere feil snart! De bommer omtrent på 100% av guiding og det er uproft. Jeg savner fimaVACC melding og jeg savner en avklaring på AstraZeneca. Begge er på overtid.

Hvis negativ melding så må de rive av plasteret ASAP og få unna smerten! Det at dette ikke har skjedd anser jeg som bull. Nå skal F5 tasten få kjørt seg igjen noen timer før kvelden er omme! Men jeg antar vi blir sittende og vente lenge og det er slitsomt for en særdeles utålmodig mann. Men dersom utfallet blir positivt så er det meste raskt glemt :joy:

Come on lads! Bring us a deal :cowboy_hat_face:

12 Likes

Hør første 4-5 min. av Radium 137. Dette er utenfor PCIB’s kontroll.

1 Like

Så det Ronny skrivert er at avtale er forsinket på grunn av Covid-19?

1 Like

Mulig vi da må vente i 14 dager da noen av forlengelsen har gått så langt over deadline…:stuck_out_tongue_winking_eye::wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

25/3:
For the fimaVacc
and the fimaNAc programmes the main identified implications are short-term
downturn in business development activities.

1 Like

No må vel menigheten være enig i at til lengre det er stille, til bedre er det? (Jonas Einarson ble forøvrig medlem nr 2 i «No News is GOOD news» foreningen i dag😜

Det betyr at kursen skal bare stige for hver dag fremover til melding :+1:

7 Likes