Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Godt teknologien til PCI Biotech ser ut til å være verdensklasse!!!

For all del klagekor er lov (selv forundret over kommunikasjon på tidsplan) men noen er flinkere enn andre til å se det store bildet og jeg påstår dermed lykkes å skape ENORME verdier! Går en i detalj og skyttergropa gang på gang evner en ALDRI å lykkes med Moderna style avkastning. Biotekmygg have pros and cons!

Jeg gjentar min kommentar ved børsstart i dag:

«Alle» tror på positivt utfall. Og «alle» er sinte. Slå den!

Superbull burde «alle» da være. Hylle ansatte, ledelsen og styret!

Allerede nu er snart kursen i pluss :bomb:
Kursen kan like gjerne stige russiske prosenter nu.«

2 Likes

3 Likes

Selvsagt hadde det vært en fordel. Poenget mitt er dog at vi kanskje må lære oss å ikke ta guidinger for noe annet enn nettopp guidinger.
Når det ikke var meldt avslag eller brudd, lå det vel så opplagt i kortene at partene fortsatt var i dialog, at PW mente at en melding om dette var unødvendig?

4 Likes

Per, “The Rock-star”, fortjener en unnskyldning.
Han jobber for oss 24/7/365.
Hadde han kunnet melde så hadde han gjort det.
Det er minimum 2 parter som forhandler og PCIB bestemmer ikke alt.
Jo lenger til melding, jo bedre.

30 Likes

Jeg tror også at dette blir bra og at selskapet ikke nødvendigvis “bommer” på guiding med vilje og viten. Men de treffer vel sånn cirka på 0 av 3 i H1 2020? Når man guider på halvår så synes jeg treffprosenten bør bli bedre!

Jeg har ventet på 30. juni 2020 siden meldingen kom i november 2019 og har gledet meg voldsomt til en avklaring. Det er vel først og fremst derfor jeg er skuffet over at vi nå er i juli og ikke har hørt noe. Skulle meget gjerne også sett en pasient innrullert i USA men har litt større forståelse for at dette ikke er på plass med tanke på Covid-19.

Jeg foretrekker uansett en ledelse som bommer på guiding men leverer gode resultater foran en ledelse som treffer på guiding men med svake resultater! Her skal gutta ha ros - de svikter oss sjelden/aldri - jeg tror de har en storfisk på kroken nå og når den er halt i land så skjønner vi ikke noe av at vi satt og jamret oss!

23 Likes

Vi kan alle ha god grunn for å være skuffet over at det ikke kom en melding innen fristen.
Men skal vi være enig om at det dog var bedre med ingen melding innen fristen enn en negativ melding innen fristen? :sweat_smile:

6 Likes

Hvordan skal vi tolke denne setningen fra Skuggedal?

Jeg ville tolket den slik; Men vi er;-))

7 Likes

Skulle ikke forundre meg om det er Walday sjøl som har formulert denne presiseringen vi ser i alle kvartalspresentasjonene - skjønt de likner til forveksling på hva man kan lese i andre selskapers kvartalsrapporter.

NB! Selskapets presisering av hvordan selskapets egne utsagn må forstås, må jo - etter all logikk - også forplikte selskapet sjøl med hensyn til ordvalg ved guiding.

Anyway, @StockDZ, wouldn’t this be a perfect exersice for Walday to repeat every night the next few weeks?

Obligations, intentions, reservations and so on. Straight language is fully available whether you prefer English Swedish og Norwegian - all languages with a huge vocabulary.

Paramount; express what you intend to convey (at least in a hard core stock exchange setting).

3 Likes

Og indirekte har vi også fått bekreftet at det ikke blir no-deal, - ihvertfall ikke innenfor guidet tidsfrist.
Det er jo også noe å ta med.

Her kan det bli mye spennende å se frem til.

O.

5 Likes

Kanskje på tide at pcib unner seg flere ansatte som kan følge opp flere saker som f.eks VACC?

Får vi en god deal nå blir det nok ramp-up på den fronten og godt er det.

6 Likes

Elisabeth Andersen kan de bare ansette som kommunikasjonsansvarlig med en gang :smiley:

6 Likes

Etter PW’s uttalelser de to siste maanedene, maa jeg si jeg synes forsinkelsen er skuffende. Lanserte selv boersmeldingen fra 25. mars som mulig aarsak her for for ett par dager siden, men allikevel;-((

2 Likes

Vi kan vel være enig om at AZ har hatt mer enn nok tid nå til å evaluere resultater og forskning til å ta en avgjørelse om dette er verdt å satse på? Etter rundt 5,5 år med forskning, studier og evaluering bør man jo kunne forstå hva teknologien har som mulighet og potensial? Da tenker jeg at dess mer tid som nå går ut over tidsfristen som ble satt, dess større potensial er det for en omfattende avtale. Store og omfattende avtaler trenger jo mer tid enn små…
Og i en slik situasjon kan ikke Ronny gjøre annet enn å svare utålmodige aksjonærer med sitt standardsvar som gjør mottaker like klok som før…

6 Likes

Velg selv:
En 100% dyktig ledelse med produkter som feiler eller en ledelse som iblandt feiler med produkter som er grensesprengende.

Det hjelper lite med en stor garage dersom du bare har en sykkel å putte inn i den. :slight_smile:

1 Like

Tror det er 3 grunner til at dem ikke er ferdig. PRIS_PRIS_PRIS.
Når det “virker på alt” så sier det seg selv at dette kan generere enorme inntekter for dem som har patent/rettigheter og en nesten umulig oppgave å prise.
Dette kan være årsaken til at vi ikke får noen stor engangs-sum men at vi vil få deler av inntektene i mange mange år. På sikt sikkert lurt for selskap og dem som satser på utbytte hvert år men ikke så spennende for oss på 66 og opp som ønsker oss bonus NÅ etter mange år som aksjonærer.
Bare tipping men det eer jo det meste på forumet så går vel greit.

3 Likes

Enig her @polygon men det virker som om disse “forhandlingene” kom ganske sent igang…

Generelt er ikke små-biotek i førersetet ovenfor large-pharma. Oppdatering på samarbeidet (etablert i 2015) har også ved tidligere korsveier vært i etterkant av den eksakte datoen for utløpet av ‘current agreement’.

Vil si at PCI har en utmerket ledelse, men de må bedre kommunikasjonen. :slight_smile:

1 Like

Hei! Mitt første innlegg her på TI. PCIs teknologi imponerer og jeg sikker på at dette går veien (om ikke denne uka så forhåpentlig vis neste…) :crossed_fingers:

Jeg har ikke sett at noen har lagt merke til denne nyheten i går?

Takeda pens $900M biobucks pact with Carmine for non-viral gene therapy work

Her har altså Takeda tatt en opsjon på et lite early-stage start-up selskap (grunnlagt i 2019!) som tilbyr «a promising delivery platform for next-generation non-viral gene therapies» - og betaler en liten up-front ($5M convertible loan) men med så mye som USD 900 millioner (NOK 8,581 milliarder) i potensielle milestone utbetalinger….

Takeda har nå sikret seg REGENT platformen fra [Carmine Therapeutics] for to “rare-disease targets” (https://www.carminetherapeutics.com/). Dette må jo bare være enda en indikasjon på at AstraZenca må få ut fingeren snarest for å sikre seg FimaNac før noen andre får sjansen? :rocket:

Edit: Takeda har sikret seg REGENT plaformen for to rare-disease indikasjoner (ikke hele platformen)

53 Likes

Når Ronny skriver dette, så kan man lure på hvor tøffe PCIB tør å være i forhandlinger om pris med AZ. Det ideelle hadde selvsagt vært om de hadde en alternativ beiler på gangen… Men to gode kort har de jo på hånden: Ingen akutt pengenød og at de vil overta AZ sine forskningsresultater ved et brudd.

3 Likes

Sånn “for the record” og de som ikke har hørt det:

Radium 137, 2:50 - 3.40

Elisabeth: Vi har jo også vært i korrespondanse med Ronny Skuggedal som er finansdirektør i PCI Biotech, og han får definitivt mail, SMS og telefoner. Jeg vil jo heller oppfordre i hvert fall våre lyttere til å på en måte ikke tillegge dem noe mer arbeidsbyrde enn det de allerede har.

Jonas: Nei, jeg tror ikke det hjelper noe særlig å mase på dem nå. De er ganske fokuserte på den oppgaven. Jeg truet jo med å fire meg ned foran vinduet for å se hva de holdt på med, men det har jeg altså ikke gjort. Så vi får styre oss.

Elisabeth: Og som han også kommenterte, det at man er forsinket i denne typen forhandlinger, det er jo ikke noe uvanlig. Det er vel snarere vanlig.

39 Likes

Må man børsmelde en avtale som automatisk går ut? Avtalen er nå over og siden det ikke er inngått ny avtale er pcib i praksis uten avtale.

2 Likes