Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Per har jo nevnt at de ikke vil bytte sko midt i løpet. Nå er de så godt i gang at de kanskje kan starte fase 1 med Amphinex uten at det hindrer kappløpet der de leder?

Tror det er for tidlig og langt fra sikkert. Men kan ikke utelukke at BnT eller AZ starter et med Amphinex når som helst.

Tror ikke Pcib ville krevd noe særlig for en lisensavtale på Covid 19. Liten upfront og mindre enn 1 % royalty.

La oss si 1% på et ENORMT volum og milestone for volumnivåer? Den som blir foretrukken covid 19 vil nok tjene enorme summer nu og i fremtiden. Men per nu helt i det blå hva angår PCIB.

1 Like

Har @Snøffelen fått radiotaushet?:zipper_mouth_face:

Eller ansatt/leid inn av pcib? Det har vært så stille fra den kanten lenge nå🤔

2 Likes

Med cash fra en ‘grei’ AZ-deal: hva er sjansene for at vi kan gå rett i en pivotal fase 2 studie for en modifisert hode-nakke studie?

Noen som føler seg kallet til å stikke hodet ut for en kvalifisert synsing? Når jeg sier ‘modifisert’ studie så har det vel blitt antydet at de kunne tenke seg å kombinere Amphinex med en checkpoint inhibitor (lurer på om det far Kristian Berg som sa det i podcast 103…husker ikke).

2-300 mill i kassa fra AZ hadde gjort underverker for å ta selskapet videre. Jeg tror pengene kommer. Most soon we will know.

5 Likes

Virker som @Snøffelen har funnet nye jaktmarker…uansett: jeg har IKKE mistet troen på selskapet.

Det ser ut som han svikter oss paa opploepet. Haaper ikke han har mistet troen?

Ser det er mange som etterlyser hans vurderinger og bidrag her. Han har sikkert sine grunner, så synes det er greit å respektere at han ikke bidrar så mye som tidligere uten at det mases på han.

23 Likes

@Snoeffelen er stor bidragsyter til kunnskap om bioteksektoren. Stor takk til denne personen.

Personen får svare for seg selv. Men jeg er 100% sikker (hvis det er mulig) at personen ikke har mistet troen på PCI Biotech :bomb:.

8 Likes

At PW som i et webseminar så sent som i juni uttalte at en melding om fortsettelsen av dette ville komme «most soon»/i løpet av juni styrker dette caset noe enormt, tror jeg. Husk PCIB har en mcap tilsvarende 0,2% av AZ. At de sitter på overtid med BP, kan tolkes som at:

  1. De finpusser detaljer i en avtale/oppkjøp
  2. Forhandlingene har dreiet fra eksklusive avtaler innen flere indikasjoner til oppkjøp
  3. Flere har meldt seg på, og PCIB forhandler med flere.

Alt blir bare spekulasjoner. Det jeg er sikker på er at et NEI allerede kan utelukkes, og at caset styrker seg til lengre det er helt stille. Jeg tror dagens aksjekurs ikke kan legges til grunn for forhandlingene. AZ og PCIB (og andre forskningspartnere som Biontech) vet hva dette er verdt ut fra forskningsresultatene, og alle mulighetene som åpner seg av medisinforsterkning i fremtiden.

Jeg har allerede begrunnet hvorfor jeg tror PCIB er i ferd med å bli solgt i tidligere tråder.

19 Likes

Kanskje tiden er moden for å zoome litt ut igjen for å få med seg litt av landskapet rundt det hele?
Nå er fokus vel mye på enkeltpersoner og nerver , personer som jobber ræva av seg og får som takk i retur bare dritt tilbake.
Investeringene dine på børsen er ene og alene ditt ansvar.

Minner på at FDA gav PCIB pivotal fase 2 studie med mulighet for de beste previlegier dersom PCIB får gode resultater og hva ligger bak en slik avgjørelse? (fimaCHEM)
Det ligger i dette at FDA har “godkjent og har troen” på PCI-teknologien via bl.a. gjennomgang av rådata.
Så det ligger i kortene stor tro fra flere aktører på at dette kan resultere i et nytt behandlingsregime.

AZ er selvsagt viktig men bare en av flere aktører innen fimaNAc , ikke glem det.

Denne karen er heller ikke noen småfisk.

13 Likes

Vi kan vel nå si med stor sikkerhet at AZ ikke sier nei, men faktisk tilbyr en pris. Det vi ikke kan vite, er om PCIB vil bli fornøyd med den prisen som tilbys.

3 Likes

Lenny; Jeg har allerede begrunnet hvorfor jeg tror PCIB er i ferd med å bli solgt i tidligere tråder.

Hvis AZ ser for seg at de kan benytte fimaNac paa ett uttall indikasjoner, lukter det oppkjoep.

Husker ogsaa fra podcasten med Einarsson og Kristian Berg hvor de sa noe ala samme. Altsaa at det naermest bare er fantasien som setter grenser for hvor mange indikasjoner vaar leveringsteknolgoi kan benyttes paa. Og som vi vet har Kristian Berg bistaatt AZ/PCIB med informasjon i forhandlingene med AZ. Slik at det kan ikke vaere noen tvil om at Astra Zeneca vet alt hva vi vet, pluss mere. Og da lukter det selvfoelgelig gull.

Forventer en stor avtale, eller ett hoeyt bud. Vil bli veldig overrasket hvis ikke dette kommer.

9 Likes

Men de har fryktelig dyp lommebok. For å illustrere dette økte de 1,39% på børs i går. Dette tilsvarer over 18 milliard i mcap, eller ca 7xPCIB mcap.

12 Likes

@fleksnes Har du noen tanker om hva som kan forventes av evt avtale/ikke avtale de nermeste dagene/ukene? Noe som kan roe nervene? :innocent:

AZ prøver nok likevel å presse PCIB maksimalt.
Det må være fryktelig vanskelig å bli enig om en pris for en teknologi der man kan bli svimmel bare av å tenke på hva den egentlig kanskje kan brukes til i fremtiden!

7 Likes

Det er jobben deres, og PCIB’s jobb er og staa i mot presset, og kreve betalt hva teknologien er verdt.

5 Likes

Eller et kjøp av NAC-platformen, som jeg tror er mer aktuelt enn å sluke hele selskapet.

5 Likes

Om det diskuteres oppkjøp e.l. hyrer de vel inn eksternt uavhengig firma til å verdsette PCIB.

2 Likes

Godt mulig det, og sikkert ett godt tips, men i disse vaksine og ultrlayd tider, skal man aldri si aldri;-))

1 Like

Ekstern hjelp har dem garantert også i denne fasen med avtale.

6 Likes