Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er ikke bare snøffelen som er “borte” men også mange andre med “peiling” som ikke deltar i dagens " syklubb."
Årsaken er vel så enkel at dem har forklart opp til flere ganger om alle PCIB sine fortreffeligheter og gidder ikke gjenta dette .
En annen årsak er vel også muligens at dem er så langt over vårt( flertallet som skriver nå om dagen) nivå at det ikke gir dem noen fornuftig debatt å delta i.
Tvile på om Magnus Karlsen ville gidde å diskuter sjakk med meg og andre som bare kan spillet på laveste nivå.
Tror nok snøffelgutten sitter i godstolen og gleder seg til han får avtalen på bordet men når det er en realitet så vil jeg anta han har en formening om ledelsen har gjort en god nok jobb mht. betingelser og “priser”.
Vi får bare glede oss til han kommer på banen igjen.

11 Likes

Bra, @Timm.

Ser ut til at dette ikke kan gjentas ofte nok. Sjøl har jeg gitt opp.

Til det du videre skriver, vil det være høyst ukonvensjonelt om AstraZeneca skulle gå direkte til større aksjonærer. Det vanlige - og forretningsmessig ryddigste - er at et bud sendes til styret.

10 Likes

Det er godt mulig, og sannsynelig ,men skal traaden hele tiden holde ett slikt nivaa, vil traaden kun vaere forbeholdt fagpersoner, hvor alle vi andre maatte ha holdt oss borte.

Ser ikke disse skriver noe saerlig paa fundamental traaden heller, som er forbeholdt de som kan faget meget godt. Det er mer overraskende?

1 Like

Kan også være at de føler at de mangler spesialpedagogisk kompetanse til å forklare verdiene i PCIB. De har helhjertet prøvd, men markedet og menigheten virker ikke å forstå eller absorbere det.

Se på aksjekursen.

Se på meningsmålingene som legges ut av tekinvestors skribenter hvor høyeste kurs/verdi sammenlignes med et middels skipsverft på Sunnmøre.

Kanskje de føler at de snakker for døve ører?

Sannheten er at hvis AZ hadde vart en savanneelefant på 6000 kg, veier PCIB 12 kg ut fra dagens kurs. På overtid! Og kursen har falt 10% siste uken. Slå den!!

5 Likes

Tror en del kan være stemplet som innsidere, og derfor kun ville kunne uttale sig på meget generelt grunnlag, og da er det vel like greit at ikke uttale sig, det sier vel egentlig ganske mye det, om man leser mellem linjene. :shushing_face: :wink:

2 Likes

Kursutviklingen kan tyde på at noen tror på “løsning” i løpet av helgen. Børsen ned men vi solid opp. Vi kan ikke klage.

6 Likes

Snoeffelen og de andre dyktige graverne kommer oftest på banen når det er gjort nye funn eller pcib har meldt noe nytt. Akkurat nå er det jo ikke noe nytt som har skjedd, så det er vel ingenting her for de å diskutere akkurat nå.

Jeg er enig med Fleksnes, det er ikke så mye å poeng i å spekulere så mye når vi ikke vet noe.

7 Likes

Vi får ta helg i den tro at forhandlingene ikke tar fellesferie.
Ingen, som ikke er fullstendig porøs i øverste etage, selger vel hardt ervervede aksjer nå.

Det ryktes om rolige nerver, gode krabbeforhold :crab::crab: og nok fluidum, over himertklasse, i Bamble.

2 Likes

Innsidere?

Tror nok du har litt høye tanker om de som skriver her :slight_smile:

Personer i innsiderpos. På grunn av plassering på topp 10/20 lista…ved info fra PCIB/AZ…

1 Like

Var det ikke veldig mye tungmetaller i krabbene i Bamble i sin tid? Eller jeg som husker feil?

1 Like

Du blir ikke definert sin innsider bare fordi du har mange aksjer.

3 Likes

Hvis du har fått spørsmål om hvordan du stiller deg til et evt bud på 500,- på NAC…

1 Like

Tja
Ble ikke Trond sine kjøp i BerGenBio meldt som inside?
Edit. Mulig de har styreplass

Også forskjell på meldepliktig handel og innside.

Om de stiller de største aksjonærer et slik spørsmål, hvorfor har ikke da “arve1954” fått det også da og slik fått munnkurv? Han eier jo 90K aksjer.

Innsidehandel er handel basert på kurssensitiv info som ikke er alment tilgjengelig. Det gjelder selvsagt ledelse og styrmedlemmer, men kan også gjelde en vanlig ansatt i en bedrift om han har fått tilgang til slik info.

De tør ikke spørre han, da de kjenner hans forhold til reker og … og. … og der han kommer fra, taler man vel før man tenker :joy:

De VAR i alle fall breddfulle av dioksin og PCB. Mulig de har krabbet det av seg.
Derimot kan man godt handle inn PCIB - tilnærmet risikofritt på dagens nivå.

1 Like

Jeg ville vært mer redd for at de var spurt om deltagelse på emisjon enn bud på deler av selskapet.