Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Fint for de som holder på å miste synet da

1 Like

RNA destrueres raskt i blod, Min tanke var at ved å applisere genet direkte i øyearterien blir veien kort til målet.
Om den er kort nok vet jeg ikke.
Resten av prosedyren er jeg sikker på.
Applikasjon direkte i øyearterien vet jeg at også går greit. Dette gjøres rutinemessig av egnede radiologer for å løse opp emboluser.

11 Likes

Da må du forte deg å melde fra til Sanofi eller Novartis, som faktisk forsker på denne lidelsen, før AZ gjør det umulig :wink: Det er ikke noe relatert i AstraZeneca sin pipeline, og er heller ikke innenfor deres satsingsområde innen “other diseases”.

5 Likes

Dessverre er det slik at oftalmologien er en glemt nisje i dagens medisin.
Annerledes var det i slutten av det nittenårhundrede.
Da sto oftalmologien sentralt i medisinen.
For eksempel da dr Karl Koller, ved hjelp av dr Sigmunds Freuds personlige kjennskap til kokain, introduserte det som et lokalanestetikum som revolusjonerte øyekirurgien.

6 Likes

WoW, takker folkens, Det har vaert en nytelse og lese de siste 26 innleggene. Og det virker som det ikke er noen tvil lenger om at fimaNac med levering av naked mRNA, er ett stort forskningsgjennombrudd innen helsebransjen. PCIB kan vel naermest be om hva de vil?

19 Likes

Må vi ha en Småprat 4 før vi får nyheter?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Om veien fra arteria ophthalmica til choroidea og pigmentepitelet er kortreist nok er sannsynligvis kun et spørsmål om hvilken konsentrasjon som anvendes.
Så da burde veien ligge åpen for å behandle retinitis pigmentosa, og tilsvarende øyelidelser , som gjør unge mennesker blinde, ved hjelp av PCIB sin teknolologi.

16 Likes

Hvis budet er hoeyt nok, ville det vaert flott;-)) f.eks. kr.1500 - 2000 pr. aksje. Men begynner saa smaatt og tro paa kr. 2500 pr. akjse.

17 Likes

Du er sikkert en flink lege , Astrup …men “emboluser” ? Ja.ja,. kanskje de har sluttet med latin på studiet nå…det er jo ikke all verden.

Solo…
Håper du ihvertfall treffer med 50% margin :smiling_face_with_three_hearts::partying_face::rocket::ok_hand::blush:

7 Likes

Embolisme er en sykdomstilstand som forårsakes av at blodstrømmen i en arterie blokkeres av materiale som føres med blodet (embolus). Slikt materiale stammer oftest fra en blodpropp som er dannet et annet sted i sirkulasjonen. Embolisme kan også skyldes luftbobler, fettdråper, klumper av bakterier fra en lokal infeksjon eller avstøtte celler fra en svulst.
Emboli er tilstanden, en embolus er det som blokkerer arterien og som vi ønsker å forløse.
Og ja, latinen er litt fornorsket, så jeg tillot meg flertallsformen emboluser.

16 Likes

Emboli er vel flertall av embolus, ikke emboluser, tror jeg var @Ruben2 sitt (ganske) spydige poeng.

Unnskyld da , det var littegranne dumt å være litt spydig muligens , men jeg var vel ikke så begeistret med voksenopplæring , vi er veldig mange medisinere her inne. Sorry uansett. Dessverre er vel jeg selv ikke det spor bedre ,

2 Likes

Det er helt greit, og beklager så mye om jeg bedrev ¨¨voksenopplæring¨¨ av de voksne.

Tråden dreier inn på latin. Kanskje like greit… For de fleste av oss er jo selve teknologien gresk. :laughing:

4 Likes

Dagens beste

Eg synest det er lærerikt og heilt greit med kunnskap som eg ikkje har :smiley: :smiley:

3 Likes

Sikkert flere her som har interesse av og se på NRK2 nå om Jim Allison kur mot kreft.

3 Likes

Mens man nyter en kilo caridea med noe rødt i glasset slik tradisjonen er blitt.

2 Likes

Dere skal nok se, at «gode, gamle» solo får ganske mye rett til slutt. :smile::crossed_fingers:

PCIB kommer til å gå til firesifret kurs.

24 Likes