Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enda en dag uten reker, vin og vaselin? :slightly_frowning_face:

Helt offtopic. Men påpeker bare at Bjørge epoken var ferdig før Drillos. Nok om det

Geiran; Det stemmer, Arve blandet litt der. Fortsatt heia PCIB som er vaart Drillos.

1 Like

OK gammel mann gjør så godt han kan.

Hei og velkommen til PCI Biotech sin småprattråd der vi diskuterer reker, rødvin og drillo

2 Likes

Pussig at markedet tolker forhandlinger på overtid negativt. Man forhandler ikke på overtid om glansbilder. Det betyr sannsynligvis at det er noe ganske stort på gang. Da er det desto viktigere å få en trygg juridisk ramme rundt alle punkter i avtalen, og det kan være tidkrevende nok. Man kan også tenke seg at PCIB selger seg dyrere enn det AZ var forberedt på, og at AZ på sin side ikke ønsker å gi mer enn de trenger å gjøre. “Ingen avtale” var før en betydelig risiko, og “ingen avtale” er vel fortsatt en like stor mulighet. Forskjellen er at nå betyr “ingen avtale” at AZ har strukket seg langt, men ikke langt nok, da PCIB etter alt å dømme er seg svært bevisst hvilket potensiale de besitter. Når de i tillegg har skaffet seg en opsjon hvor de alene blir sittende med alle rettigheter til forskningsresultatene så er det ganske klart at de har kontroll på “bukta og begge endene” i forhandlingene. Å selge på et rimeligere nivå nå enn tidligere kan følgelig ikke være rasjonelt begrunnet. Tvertimot burde PCIB nå ha ligget på andre siden av hundrekronersstreken.

29 Likes

Hallvard thoresen ble matchvinner i 1981 da Norge banket England til Lilleliens kjente utrop.
Utropet havner likevel i skyggen av Einarssons brøl da Skuggedal en julidag i 2020 la en utsøkt lissepasning til Walday som scoret og kunne heise monsterpokalen over hodet til øredøvende jubel blant landets rekespisende aksjonærer.

6 Likes

VET vi at det forhandles? Har det blitt kommunisert noe fra selskapet?

1 Like

Utrolig skuffet over PW - kom da i det mindste med en melding om at forhandlinger er udskudt!

3 Likes

Som nevnt ved flere anledninger så vil selskapet melde brudd. Dersom ikke denne meldingen finnes sted så betyr det at forhandlingene pågår.

3 Likes

Han er like treg som deg. Denne forferdelse du opplever nå, -en uke i etterkant, er en uke forsinket :stuck_out_tongue:

1 Like

Noeyer meg med Einarssons uttalelse om at PCIB er som FortKnox. Det forteller vel egentlig alt, og er ikke mulig og baisse.

9 Likes

Alternativet må jo være at man ikke tror på at det nå er reélle forhandlinger. At det ikke er noe særlig dialog mellom selskapene, men at PCIB er «hengt ut til tørk» og passivt avventer tilbakemelding fra AstraZeneca.

I så fall tror man også at Per Walday holder aksjonærene for narr, og er uærlig.

Jeg tror dette er svært usannsynlig, og håper det er en god dialog/sluttforhandlinger mellom PCIB og AZ.

10 Likes

Det er veldig merkelig.
No news er en bekreftelse på at PCIB har noe AZ vil ha.
AZ bruker ikke så lang tid på et selskap om de ikke ser noe i det.
Håper Per og resten av gjengen ikke gir etter og gir “rabatt” for å komme fort i mål og blidgjøre mange utålmodige eiere.

Jeg har brukt de siste dagene til å handle etter skuffelsen over ingen nyhet 1 Juli roet seg :slight_smile:
Har aldri vært sikrere på at PCIB lykkes enn det jeg er i dag! Nå håper jeg bare at det resulterer i en ellevill reise oppover

15 Likes

Nei, det er ingen som vet om det forhandles.

Ser at en del ikke bryr seg om hva kursen er, for det har ikke noe å si når det først kommer en avtale. Jeg for min del liker dårlig at kursen stuper, selv om det er tradere eller hva det kan være som gjør det. Forventer ikke at vi skal stige med kolossale sifre uten melding fra selskapet, eller synke for den del. Håper bare kursen stabilisere seg nå, så tar vi det vi får når avtalen kommer :slight_smile:

3 Likes

Herr dr. Nå prater du “fornuft” men er vi sikker på at det er det som gjelder? Nei dessverre så er det ikke slik og “markedet” har tydelig vist en annen holdning til status. Markedet likte ikke at “fristen” ikke ble overholdt og enda mindre at det ikke ble meldt behov for tillegg i tid.
Mange hevder at lenger tid er en slags garanti - ikke bare for at det blir avtal men at den blir veldig bra også? Håper jo dem får rett men ofte er det “markedet” som er nærmest sannheten. Kursen burde ut i fra oppfatninga her på forumet ligget på 90-100 men slik er det altså ikke dessverre.
Kursen nå kan vel være mer på nivå for no deal enn deal?
Uansett så bør vi nå temmelig snart få ett av to: Avtale på plass eller beskjed om hva som er nødvendig till i tid.
Dagens status er mer til forvirring enn retningsgivende for tingenes tilstand og det er LITE aksjonærvennlig. Jeg har vel delt ut nok gule så like før rødt kort herfra.

5 Likes

Slik jeg kjenner svensker i business sammenheng er de ekstremt nøye og strenge på å følge frister og på ingen måte avvike fra planer som er lagt. Jeg kjenner også til at de pleier å stenge hele sjappa i juli for å ha ferie.

1 Like

Gjennom fem år har samarbeidet blitt videreført på 6-måneders basis. På sommeren har melding om dette kommet fra mai til litt ut i juli.

2019: 22. juli
2018: 15. juni
2017: 10. juli
2016: 26. mai

Jeg antar at årets forhandling og avtaleskriving er hakket mer komplekse enn forlengelsene vi har sett på sommeren tidligere, og jeg forventer derfor at sommerens melding vil komme mot slutten av dette vinduet, kanskje enda senere.

Jeg har fortsatt is i magen.

20 Likes

@Ninja-M kan ikke skjønne hva de datoene der har med pågående forhandlinger å gjøre. Det som skjer nå er noe ganske annet

4 Likes