Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Uten klovner konstant på scena her inne ville nok aksjekursen gått nordover, i stedet for sørover. Det fundamentale er nemlig i ferd med å drukne i regelrett vasprat. I går kveld ble det gitt interessante betraktninger som vil kunne gi fantastiske nyheter, men i dag er de vanskelig å finne igjen. Og noen spør til og med hvorfor de beste skribentene forsvinner, som de gjorde hos Hegnar? At forhandlingene drøyer kan bare bety en ting: AT DE HAR MER Å SNAKKE OM.
Og jeg vil anta at vi har meget god timesbetaling mens vi venter👍
Om vi snakker om timer, dager eller uker bryr jeg meg ikke om, så lenge buksene er fulle av gull.

35 Likes

Det har blitt oppfordret gjentatte ganger om å bruke denne

Men det virker som de fleste liker seg best her, uansett hva som skrives.

4 Likes
  • “De ønsker å teste flere indikasjoner”
  • Per: “Det kommer melding i juni”

Forsinkelsen tyder på at det har skjedd noe plutselig i slutten av juni.
Det kan være at AZ har jekket opp ønskene til å gjelde eksklusivitet eller hele Nac.
Det vil i så fall berøre de andre selskapene i Nac som må få anledning til å by (budkamp).
Ikke glem at dette kan gjelde både diabetes OG hjerteinfarkt. I ytterste konsekvens kan det bety at AZ ønsker å adoptere PCI for levering av mRNA.
Jeg regner med at de fleste her inne skjønner hva det betyr, hvis det er riktig.

Vent med å kritisere PCIB for manglende melding til dere vet.
Vi kan stå foran noe stort.
Snøffelen har tidligere antydet kurser som er langt over det jeg har turt å fantasere om.
Kan det være,.,.,.,., ?

36 Likes

Nå ville vel ikke 60-50-40 vært et oppsiktsvekkende kursnivå i forhold til det som har vært kursnivået i tiden etter at det ble kjent at det ville komme en avgjørelse i løpet av første halvår. Da jeg solgte halvparten av mine egne aksjer på 85 kr (og kjøpte tilbake på 70 kr) så var det jo fordi jeg anså 85 kr som en “forventningstopp”. Tilbakekjøpet skyldtes både lavere kursnivå og økt tro på at det blir en avtale pga forsinkelsen. Men ved et betydelig fall bør nok ledelsen sterkt vurdere om de ikke bør sende ut en midlertidig melding for å “korrigere markedet”.

Finner det også noe besynderlig at Snoeffelen og en del andre av de mest markante skribentene har vært tause som østers. Man kan jo spekulere i årsaken, men det er neppe umulig at noe har funnet sted bak kulissene som har gjort dem til innsidere. Fikk selv status som innsider i en sammenheng i CRU, så slikt skjer nå og da. Velger også å tolke dette positivt, selv om sammenhengen er vanskelig å gjennomskue.

6 Likes

Ja det at markante skribenter er tause er litt bemerkelsesverdig.

1 Like

Skjønner ikke hva du prøver å oppnå med all denne sutringen din, Arve. Du er jo som en opptaker på repeat. Om du er så misfornøyd som du virker, så kan du jo alltids selge deg ut, bestille deg en taxi til Kranaskjæret eller Brasseriet å bestille deg noe reker og rødvin :man_shrugging:t2:

2 Likes

Det gjelder vel de fleste av oss på denne tråden, enten vi er positive eller frustrerte?

3 Likes

Greit at jeg blir oppfatta som litt sutrete. Det var plana det. Jeg henviser til fakta uttalt i fra Per og det er ikke mer upassende enn alle våte drømmer på forumet som behandler ledelsen som guder og fantaserer om kurs 1000++++.
Helt ok for meg med slike kurser og når du har vært med siden 2015-16 så er det litt annerledes enn dem som har vært med noen uker mnd.

9 Likes

Det er mega bull at vi ennå ikke har fått status på forhandlingene. Vi har noe som AZ er interessert i, det er det eneste vi med sikkerhet kan fastslå. PW har fra november gitt oss gode, positive signaler. Resultatene fra samarbeidet var så gode at man ønsket ca 6 uker i tillegg for å teste mot nye indikasjoner. Dette vet vi. Resten blir spekulasjoner. Det jeg spekulerer i og prøver å tolke:

  1. Tidlig vår retter mange av biotech selskapene/BP fokus mot covid 19 også AZ. Husker at PW nevner på en av Radium podcastene at PCIB også ønsker å bidra. Hadde han FimaVacc i tankene? Hvorfor kunngjorde han dette?
  2. Så graver i dag @Investor interessante opplysninger vedr patent for FimaVacc
  3. Enig at det er helt «radiotaust»fra alle våre store investorer. Vennligst meld dere😊,…ellers tolker vi det positivt

Nå må vi «toe våre hender»og stole på PCIB ledelsen, noe stort er muligens på gang!

14 Likes

Arve har helt rett, og stemningen på forumet hadde vært en ganske annen dersom kursen dupper under 60kr.

Dette kan fortsatt fort skje, og da vil i så fall Per Walday dessverre kunne sies å være en solid bidragsyter til fallet.

Når det er sagt, så er jeg også helt enig med dem som sier at det er lite konstruktivt å gjenta dette til stadighet.
Enn så lenge holder kursen seg stabil, så vi er bedre tjent med å rette fokus over på andre ting og heller se fremover.

MEN, Per Walday & Co burde absolutt bli konfrontert med dette på et senere tidspunkt, nærmest uansett hva som blir utfallet av AZ-samarbeidet.

7 Likes

Lander Pcib deal så er det glemt. Motsatt tilfelle så kan det ende med PW sitt fall

5 Likes

Vet ikke hvor mange ganger vi må minne om at det finnes en hel drøss med tråder om PCIB som blir strengere moderert.

Man finner de enkelt ved å klikke på image tagen.

Eller denne adressen:
https://beta.tekinvestor.no/tags/pcib_ol

6 Likes

Litt tidlig å klage før vi har fakta. Det kan ikke være tvil om at de forhandler og da kan vi ikke gjøre annet enn å vente: Spekulere er vel lov, men føler appelsinen er ferdigpresset.

3 Likes

AZD8601, som altså jeg har messet om i et halvår pluss

Om dette skulle være tilfelle @polygon, så må jeg nesten bare spørre deg, siden du kanskje vet mest om denne studien her inne.
AZD8601 studien er vel i fase II nå.
Vil AZ og Moderna være avhengige av FimaNac/ PCIB for å fullføre studien?

  • VEGF-A, som AZD8601 stimulerer, er i aller høyeste grad et “biologisk legemiddel inne i kroppen”, noe PW har snakket om.
  • AZD8601 er hjertebarnet til Anette Bak, lederen for Advanced Drug Delivery - avdelingen som mest sannsynlig har vært PCIB sin innfallsport til AZ.
  • AZD8601 er den eneste mRNA-medisinen vi vet om hos AZ/Moderna som leveres “naked”, noe vi vet PCI får til glimrende.
  • I PCIB sitt mRNA-patent kan man lese: “the mRNA may be used for regenerative purposes, e.g. to induce the local production of proteins that will help remodeling the target tissue in a desired way. Thus, for example, mRNA that encode factors that will promote proper healing in a wound (e.g. growth factors), or factors that will induce the formation of new blood vessels in ischemic tissues such as in the heart after an infarction, may be used.”
  • Det prekliniske forsøket med diabetiske sår, lar seg (slik jeg er i stand til å vurdere det) veldig lett replikere med PCI innenfor en ramme på seks uker.

Hvor mange parter er involvert i prosessen mellom AZ og PCIB?

AZ setter frem forslag og ønske og sender til:
Styret PCIB samt ledelsen ledet av PW og til den enheten som står for forhandlingene på vegne av PCIB.
AZ har vel interne resurser til å ta seg av sitt område.

Er det noe slik det er satt opp?

Styre og ledelse mottar altså kanskje løsninger og anbefalninger fra et valgt selskap som driver med slikt og er profesjonelle innen området men styre og ledelse må til slutt ta selve avgjørelsene.

Noen som vet hvorledes dette foregår?

1 Like

Det ble vel ymtet frempå av ett par i våres at vi kanskje burde hatt en annen type leder i kommersialiseringsfasen. Det ble vel dårlig mottatt og var kanskje litt utidig all tid vi ventet avklaring med AZ når som helst. Nå når det drøyer så skjønner jeg mer at tema dukker opp. Men syns fortsatt at det burde avventes til avklaring med AZ er unnagjort.

2 Likes

Det er to helt forskjellige retninger. Diabetiske sår fase I er ferdig, og man har ikke startet en fase II, og heller ikke kommunisert en plan for det. Infarkt er pågående i fase II, og man endrer ikke en pågående studie.

Det jeg tror og håper AZ først og fremst ønsker, er en ny fase I i diabetiske sår med PCI.

7 Likes

Sitter med samme spm :rofl:

3 Likes

Det er noen spekulasjoner/utsagn her som går igjen uten at det virker som om enkelte skribenter egentlig har foretatt seg nødvendig innhenting av forkunnskap først, og derfor tilbyr jeg meg en kjapp oppsummering:

  • Fristen for når avklaring skulle fremkomme var 30.06.2020 kl. 23:59. Årsaken til forsinkelse er det altså ingen som har fått beskrivelse for, men som både Einarsson og Ronny (mail) har gitt uttrykk for, så er det nå pågående forhandlinger mellom selskapene på overtid.

  • Med informasjonen som kom frem i går etter @DakotaPaul sitt fantastiske funn begynner det å bli rimelig sikkert at resultatene fra AZD8601 er svært vellykket og at det er indikasjonen/(en av indikasjonene) som er blitt testet av AZ i seks uker. Se til @polygon sine funn i Fundamental-tråden for mer utfyllende informasjon.

  • Det spekuleres mye om no deal/deal, og dersom informasjonen stemmer, om at det er AZD8601 som er testet i samarbeid med Moderna kan en sammenligne det Per Walday har sagt om FimaNAc forskningen og resultatene derfra. Deretter kan en gjøre seg en formening om hva en selv tror blir utfallet.

Fra Moderna/ AZ:
Perhaps the biggest breakthrough of our research came when we discovered we can inject ‘naked’ mRNA contained in a simple buffer solution into the heart muscle. This means there is no need to first wrap it in lipid nanoparticles or other protective coatings to protect it from enzymes in the blood that could break down the mRNA before it reached the inside of cells where it acts. This was an unexpected and exciting finding as it appears that significant uptake of ‘naked’ mRNA is only possible in both skin and heart tissue.

We really are sailing in uncharted waters – working with new science for which no one has written a textbook. In the last four years, we’ve moved from a simple proposal about mRNA to clinical trials of a potential medicine, thanks to a collaboration that has brought together all the tools we needed to get from the laboratory to the patient.

  • Den siste setningen her er svært essensiell. For hva er det innen mRNA-forskning som hittil har vært det største hinderet for teknologiens kommersialiseringsstadie og markedsinngang? Jo, levering.

Hva som vil skje videre er det ingen som vet. Det vi vet, det er at PCIB kan levere nakent mRNA. Vi vet at selskapene gjorde et gjennombrudd forrige sommer. Vi vet at de er på overtid av opprinnelig frist. Videre vet vi også at Moderna/AZ er avhengig av en teknologi som kan levere mRNA nakent og effektivt.

Jeg tror ikke det er så mange tidligere avtaler som en kan referere til når det kommer til verdisetting av mRNA og pågående resultat fra forhandlingene, ref. “working with new science for which no one has written a textbook”. Lipid Nanoparticles er ikke like effektivt som FimaNAc på flere områder, og har ikke evnen til å levere nakent, samt kan NAc brukes til å booste effekt av nåværende leveringsteknologi.

Jeg håper og tror at PCIB er knalltøffe i disse forhandlingene, og det er også fullt mulig en årsak til utsettelse av avklaring. Hans Petter Bøhn og resten av representantene i PCIB vet sin verdi og ønsker trolig ikke å forplikte seg til å gi bort eksklusivitet uten å bli rimelig godt betalt for dette, da de har andre partnersamarbeid også.

Tidspunkt på når avtalen kommer, det vet vi ikke, men det er vel nærliggende å anta at overtiden ikke vil strekke ut i all evig tid. Må vel kunne tenkes at det kommer innen en to- tre ukers tid uten videre forklaring. Jeg gleder meg til resultatet av forhandlingene, og dersom det blir avtale har vi i etterkant mulighet til å prøve å forstå og beregne verdien av FimaNAc’s potensiale, så sant de ikke får tak i hele teknologien (Dette blir dyrt).

Kursverdi er urelevant til avklaring er på bordet. Reduksjon/økning vil skje som et resultat av avtale, og det gjelder å ha tålmodighet nå mens selskapet jobber iherdig med å dra i land denne dealen

83 Likes

Bull!

1 Like