Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Tror vi kan glemme fellesferie når det gjelder AZ for mener å ha les at det er ca 60k ansatte så det kommer vel mer på når dem i ledergruppa har tenkt å sole seg. For PCIB si del vil jeg vel tro at noen er villig til å justere ferien om det er snakk om avtaler i milliardklassen ?
Vi nærmer oss 2 uker over såkalt frist og når dem fremdeles ikke har gitt lyd så blir det vel heller ingen “beskjed” om når det kommer noe til oss.
Kommer når det kommer er det noen som skriver og dem får jo rett så enkelt er det.

3 Likes

Kanskje på tide å slutte å tygge graut.

Ha heller fokus på «Det kommer, når det kommer» :wink:

6 Likes

Nei faktisk ikke. Vi burde fått en ny “frist” -om ikke før 30.06 så i hvert-fall nå snart 2 uker over frist dem selv har proklamert. Direkte useriøst og det tror jeg ganske mange mener etter hvert.

2 Likes

Ja selvsagt burde vi fått my frist , på samme måte som Norsk Tipping burde opplyse om neste ukes fullklaff på forhånd , slik at man visste

6 Likes

Du skjønner vel at hvis det ikke kom da, så kommer det ikke 2 uker etterpå heller?

Jeg tror så og si alle er enige i at det burde ha kommet, men jeg tror også de fleste har gått videre, men ikke du da :slight_smile:

2 Likes

Hva er det å skjønne?
Fakta er at PW har klart uttalt i offentligheten (podcast) at det ville komme nyheter om hva som skjer videre med Pcib og AZ etter utgangen av juni 2020.
Einarsson var helt av samme oppfatning og Pcib ble omtalt som "elefanten i rommet " på seneste podcast.
Det en kan skjønne av det hele er at kommunikasjonen fra ledelsen i pcib ikke er i tråd med hva som er lovet.
Så kan en tolke hva man vil til en blir blå, det er resultatet av vakumet av uvisshet.

4 Likes

Ingen bør vel ha noe direkte hastverk med å få dette avklart. Er jo faktisk vær til å finne på ganske mange andre ting enn å holde øye med meldingsboksen.

Ellers så finnes det vel folk i høyere posisjoner enn Walday som ikke alltid holder det de lover - ingen nevnt, ingen glemt, he, he.

4 Likes

Melding burde ha kommet, senest 1.juli, men når det ikke kom, så kan det egentlig være det samme. Nå er det «ingen vits» med melding, det er nærmest meningsløst.

Lander Per Walday en stor avtale, så «lander» vel også han på beina. Hvis ikke er han i trøbbel.

Jeg håper for Guds skyld de IKKE kommer med noen ny dato-frist!
Da vil vi få se kursmanipulasjon og kursras i stor skala, frem til angitt dato. :scream:

8 Likes

Hvis man misliker at Per sa “beskjed i juni” (som da var hans beste kunnskap) bør man vel ikke forlange at han kommer med ny dato hvis han fortsatt ikke vet ?

De som er misfornøyde med Per, ønsker dere en som ikke sier noe ?
Jeg støtter Per 110% enten det blir avtale eller ikke.
Han er særdeles dyktig og jobber for oss 24/7/365

33 Likes

Det som hvertfall er helt sikkert er at dette har utviklet seg til en av landets største sutreklubber, denne tråden.
Nå må man forholde seg til realitetene enten man liker det eller ei.
95% av alle innlegg går på repeat.
Bruk tiden på noe mer fornuftig.

39 Likes

Har ingenting med sutring å gjøre, forstå det.
Det har med investert kapital å gjøre og da er etterrettelighet umåtelig viktig.

3 Likes

Det er da en del variasjon i sutringen Rodjer. Man stokker om på ordene, vinkler det fra forskjellige ståsteder etc. (Nord, sør, øst, vest, unnafra, ovenfra, bakfra og forfra.)
Men at det gir noen ny mening kan jeg ikke se at det gjør :roll_eyes:

Jeg er lei av at guidingen aldri holder, men ser ikke helt hva han skal si når det glir over den selvpålagte tidsfristen heller.

3 Likes

Jeg skal ikke snakke for Snøffelen, men min betraktning er at vedkommende er svært aktiv når det er noe håndfast og/eller nytt å diskutere - men mindre aktiv når det er nyhetstørke og forumet går på repeat. Det kan man jo forstå, vi må alle prioritere tiden vår.

6 Likes

Å sutre over andres sutringer, er også en form for sutring :slight_smile:

9 Likes

Spenningsnivå var vesentlig høyere rundt måneskifte enn det er nå.

Nå er man tilbake til det man forventer i biotek, at man plutselig våkner en morgen med enten veldig gode eller kjipe nyheter.

Begynner å bli lei av å piske den døde hesten, vi kommer liksom ikke noe lenger.

3 Likes

Jeg har ingen problemer med å skjønne alt det, er selv investert og etterlyste handling i samsvar med uttalelse den 1. juli., idag skriver vi 10.juli.

Når man intet har hørt synes jeg man må på selvstendig grunnlag bør gjøre seg opp en mening og foreta et valg, enten:
a) bli sittende og avvente og inntil noe nytt meldes backe opp selskapet og dets strategi og teknologi, eller
b)Selge seg ut fordi man har mistet respekt og tillitt til selskapet.

En eventuell avtale kommer ikke fortere av å bruke denne tråden som klagemur. Det er ikke vanskelig å skjønne skuffelsen og kjenne på frustrasjonen, men så lenge man ikke har hørt noe er fortsatt mulighetene til stede for at dem kan komme vel i havn.

9 Likes

Når jeg leser denne tråden og får ett lite innblikk i hva folket (aksjonærene) mener om tidsfrister og rapportering får jeg litt frysninger sett med arbeidstakers øyne!

Hvem har ikke sittet på kontoret, på lunsj bordet, i mingle arealet, på pubben og snakket dritt om lederene og ledelsen om hvor inn i helvette (unnskyld språket) inkompetente de er vedrørende tidsfrist og rapportering?

Hvem har ikke sittet og klaget over at “Vist ledelsen bare har skjønt hva som foregår, så har produktet, prosjektet og arbeidet blitt 1000 ganger bedre om de har vært” litt mer" tålmodig"?

Hvem har ikke sittet og klaget på at ledelsen ikke skjønner hva som fungerer og ikke fungerer sett fra et bedrift økonomisk perspektiv?

Nå vet jeg hvor alt kommer fra…

Uviten aksjonærer som tror verden dreier seg om tidsfrist og rapportering!!!

1 Like

Nå går kursen stort sett suksessivt ned hver dag, for noen så betyr dette noe, tro det eller ei. Mange som bruker dette forumet for å få ut sin frustrasjon, i stede for å svi av mer penger på psykolog i tillegg, er helt greit for meg men tydeligvis ikke for alle. For noen svir det å høre sannheten og sannheten er vel at det skulle kommet noen form for informasjon, men det har det ikke gjort dessverre. Er frivillig å lese kommentarene eller å være på forumet, tolk det som en vil! Jeg for min del er irritert og sitter hele dagen å lurer på om jeg bare skal komme meg ut, ikke fordi jeg ikke har tro på selskapet, men i ren frustrasjon. Har foreløpig klart å holde meg unna selg knappen, ikke fordi jeg har lest igjennom all frustrasjonen eller de som prøver å holde motet oppe, men på grunn av FOMO og troen på selskapet, men alt har sin grense. De som prøver å holde motet opp enå, skal se hva dere skriver hvis det ikke blir en avtale, for det er det dere forholder dere til per nå, vi andre vil kanskje ikke bli like overrasket da vi har priset inn dette nå. I hvertfall har jeg det :slight_smile:!

3 Likes

Sånn vil det alltid være, slike valg må man alltid ta når man er på børs, man får sjelden i pose og sekk, dessverre.

6 Likes

Vi har vel alle hørt uttrykkene “bio-tid” og “bio-dollar” ?
Per guidet så godt han kunne. Han råder ikke over ukjente tilbud fra AZ (eller andre - f.eks BioNTech/Roche) som kan ha dukket opp og gitt ham munnkurv.

5 Likes