Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg har ikke noe i mot at folk er positive og fremmer dette synet, men jeg tror vi skal tenke på hva/hvilke svar som er blitt gitt til de som har hatt ett “normalt” forhold til aksjen og blandt annet stilt kritiske spørsmål. Her har det vært mobbing så det holder. Det må være rom for alle…

1 Like

Føler du henger ut feil personer i så tilfelle. Føler også det er for tidlig å si at påstanden har falt på stengrunn. Vi har jo ikke fått beskjed om at teknologien ikke virker - tvert imot. Jeg har lenge vært skeptisk til verdisettingen og avtaler som dras frem for å sammenligne med og der kan nok noen ta kritikk.

2 Likes

Den kommentaren viser med all sin tydelighet at DU ihvertfall IKKE kommer inn i kategorien med tresifret IQ.
Surmaga oppstøt bør unngås…

9 Likes

Jeg er motstander av klovnefjes, men det der blir for dumt.

4 Likes

Dine bidrag er jo stort sett personkarakteristikker, som ihvertfall ikke bidrar til bedre belysning av caset.
Kanskje lurt å skifte fokus fra spilleren til ballen.

7 Likes

Nå prøver du bare å få deg en billig inngang igjen Arve.

I følge Aksjonærlisten for PCIB denne uken, er det kun du som er ute av Topp 50 , og du begynte å selge seg ut flere dager før havariet på onsdag, se https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pcib_ol?date=2020-10-21
Listen er vel 3 dager forsinket, så da blir siste dato du fortsatt hadde 100 000 aksjer i PCIB den 15.10.2020.

Fra dine 16 innlegg på denne tråden den 14.10. og 8 innlegg den 15.10. ble du forholdvis stille etterpå.

Siste tiden før den 15.10. med kurs på kr 50+, begynte nedgangen til 46 kr tirsdag med snitt på ca 175 000 aksjer omsatt hver av de 4 dagene før kursraset onsdag.

25 Likes

Klimaet i denne tråden har blitt overskygget av utopiske euforiske innlegg uten substans, og negative innlegg uten substans. (min mening)

Det er en småprattråd, så takhøyden bør være høy, men jeg har lite til overs for de to ovennevnte punktene. Forumet har allerede en funksjon hvor man kan mute brukere etter eget ønske, og den er adekvat for mitt behov.

Ønsker samtidig å gi en tilbakemelding på et innlegg du hadde for 2 dager siden, evilfreud, den skjebnesvangre dagen:

På en dag som denne er det mange som får en kalddusj og realitycheck.

Det som egentlig har skremt meg litt er hvordan alle som har vært bittelitt kritiske evt litt risk beviste har blitt sablet ned som idioter og tullinger.

Jeg tenker det er flere brukere som idag kan gå seg selv litt i sømmene og tenke seg om 2-3-4 ganger hvordan de har oppført seg i tråden det siste månedene.

Innlegget ble skrevet et par timer etter at mange av oss hadde tapt mye penger. Jeg er ingen storaksjonær, men relativt sett hadde jeg et kraftig papirtap basert på egen økonomi.
Innlegget i seg selv ikke noe problematisk, men at den kommer rett etter “no deal” var for meg svært skuffende.

Hausingen og baisingen hadde ikke vært noe mer korrekt om utfallet hadde gått den andre veien, så timingen på innlegget var under enhver kritikk fra mitt ståsted. Det kunne ha kommet når som helst, men ikke rett etter “no deal”.; det er bare å gni salt inn i såret.

Sånn, da var det sagt. :slight_smile:

Jeg ble overrasket over utfallet i samtalene med AZ, og således svært skuffet. Har klokketro på både Vacc, Nac og Chem, men man går en runde med seg selv etter en slik dag. Trøster meg med at resultatene vi har fått se fra chem, dog med få pasienter, er svært lovende. Forhåpentligvis får de fart på rekrutteringen, men kan ta tid pga. covid-19.

21 Likes

Ja, da gjør vi det. Selvsagt skal det alltid være ball, men problemet er at gjentagelse av det samme budskapet er en godt kjent propagandateknikk. Denne stadige gjentagelse har i stor grad blokkert for noe som helst meningsfull diskusjon.
Nå er fasiten her og oppgjørets time har kommet.

Edit:
Deepmind helt rett her. Utfallet burde være irrelevant, men det er klart tålmodigheten til folk er noe mindre nå enn før.

1 Like

Det innlegget kom på vegne av flere brukere som hadde tatt kontakt fordi de hadde følt seg totalt overkjørt av hausemafiaen som grillet alle som ikek var 120% positive. Jeg ser dog at det kan ha føltes som et stikk i siden til den vanlige mannen i gata som eier aksjer i pcib.

2 Likes

Det boer selvfoelgelig vaere tillatt og skrive “baisseinnlegg”,. Men for PCIB;s del, ble det baisseinnlegg uten substans. Det er nok hva mange reagerte paa. Det hadde utelukkende kommet gode nyheter i 5 aar. Det vi si at baisserne ikke hadde noe negativ informasjon og komme med som skulle tilsi at man burde vaere forsiktig. Det eneste man kunne si var og advare mot at dette ser for bra ut til og vaere sant.

Men Jeg satt og de siste dagene foer meldingen kom, og tenkte at hva hvis det ikke blir noen avtale. Da vil kursen antakeligvis halveres… Og spurte meg selv, vil du ta sjansen paa det, eller boer du ta gevinst naa, mens du har den? Men graadigheten ble for stor, og jeg ble sittende. Og faar svi for det i dag.

7 Likes

Takk. Helt enig, selger evt etter GGK

4 Likes

Hvor er det blitt av sjefshausseren Jubel?
Taus som graven.
Kondolerer Jubel.

Vel, jeg er delvis enig her, det har vært bassing uten substans. Noen har dog vært konstruktive, så greit å ikke ta alt over en kam.

Problemet er at hausseinnlegg uten substans har gått baisseinnleggene uten substans 100x. Det er sikkert noe du kan tenke over når du skriver :

Det er uten substans og feil.

Avsluttet samarbeid med Ultimovacs, BioNtech (som mange skrev egentlig var positivt og at det var AZ som hadde en finger med her, helt utrolig). Treg rekruttering til extension, treg rekruttering i RELEASE, FimaVacc publikasjonen måtte vi vente nesten et år på, et år senere har det ikke kommet noe konkret på bordet.

Gå i deg selv du.

Ut ifra kommunikasjonen til PCIB og PW anså også de fleste det som sannsynlig at de skulle lande en avtale med AZ. Så da kan du føre på dårlig kommunikasjon på den listen også.

Det har kommet positive ting også da selvfølgelig, som at man nå har fått åpnet sites i Asia med et potensielt marked på 4000 pasienter årlig, selv om det har falt i skyggen av AZ fadesen og den svake rekrutteringen i RELEASE.

18 Likes

Etter å ha vært PCIB-investor i over 4 år er min konklusjon at det desidert viktigste styret i PCIB nå bør gjøre er å søke etter en ny dynamisk CEO av internasjonalt format. Om ikke frykter jeg selskapet vil bli stående igjen på perrongen i de kommende årene.
Verden trenger PCI-teknologien men dagens ledelse vil neppe evne å bringe teknologien ut til det internasjonale markedet.
PW`s tid bør nå være over etter han har bevist en meget begrenset forståelse av måten man kommunisere til aksjonærer og markedet, og i det hele tatt være en godt under medium kompetent og fremoverlent CEO i nordisk sammenheng.

20 Likes

Lover at dette blir mitt siste innlegg for dagen;-)) Men det maa sies. For jeg har vaert sjefshausseren paa denne traaden.

Etter og ha fulgt PCIB i 10 aar, og lest og spist alt om fimaNac, fortalte det meg at resultatene PCIB hadde oppnaadd med AZ, var veldig gode, hvor jeg satset alt paa en avtale.

Det verste er at sammen med mange andre, traff blink. Resultatene var veldig gode i foelge PW, men det ble allikevel ingen avtale?

Slik at man tok baade rett og feil paa samme gang. Da kan man heller ikke klandres. Hadde resultatene vaert svake, kunne man sagt at man bommet totalt, og var positiv paa feil grunnlag. Dvs. at man rett og slett ikke hadde peiling, Men slik var det altsaa ikke. Det er viktig og forstaa. Og jeg husker den dagen jeg ble helt sikker pa at det minst ville komme en avtale. Det var i begynnelsen av juni, hvor PW var paa ett arrangement, mulig det var i forbindelse med DNB, husker ikke helt, hvor han gjentok at vi har en meget effektiv leveringsteknologi. Da var det saa langt ut i loepet, at jeg ble sikker paa at dette kom til og gaa vaar vei. Naar ha sa dette naa, kunne det rett og slett ikke feile. For hvorfor skulle han sende ett slikt signal hvis han visste at avtalen med AZ ikke kom, eller var paa tynn is? Men desverre, galt gikk det allikevel;-((( Det jeg har laert, er man ikke skalu fortolke for mye i aksjemarkedet.

15 Likes

Topp 50 listen på mandags morgen blir ekstremt spennende lesing.
Veldig mange på den listen har nok sittet gjennom uforandret, men med slik omsetning som vi hadde på onsdag vil jeg nok tro at også noen på den listen har valgt å redusere sin beholdning.
Selv om Topp 50 har vært relativt stabil gjennom året så har det vært en reduksjon på ca. 1,2 mill aksjer.
Forøvrig enig med dem som mener at CEO bør byttes ut, personlig mener jeg at kommunikasjonen rundt AZ avtalen isolert sett er mer enn nok grunn til at tillitten kan være betydelig svekket i markedet.
En ny CEO kan etter mine bedømmelser være et første steg til å komme opp noe fra sumpen man sitter i nå, både tillitsmessig og ikke minst kursmessig. For man sitter litt i sumpen nå enten man liker det eller ei.
Så er det slik at PW ikke er skyld i Covid19 som har truffet både hardt og bredt, men mitt intrykk er at det tilsynelatende er knusktørt i selskapet for tiden og har vært over tid.
Det snakkes videre om at selskapet vil kunne trenge kapital framover, det er det nok liten tvil om såfremt det ikke skulle komme til en avtale som dem ikke har kommunisert til markedet.
Mitt anslag er at cash vil være ca. 170 mill ved utgangen av året.
Det betyr at uten noe nytt vil man måtte kjøre en emisjon hvertfall i løpet av H2 2021.

10 Likes

Imponert over oversikten din Rodjer. JA jeg solgte 20k på 49 noen dage før det smalt pga. at jeg ville satse på andre ting var lei og vurderte 10-20 til men ble forsinka og JA jeg vil ha billige aksjer. Legger meg flat men det er lov å prøve seg.
Pytt. Ferske reker og rødvin er hamstra til helga. God helg.

8 Likes

Vi må nok lære oss forskjellen på gode resultater og gode nok resultater…

Det synes å herske en overbevisning blant mange her inne at hadde bare PW &co vært flinkere til å selge, så hadde vi alle vært i himmelen med gigakontrakter med BP. At problemet kanskje har med å gjøre at teknologien ikke er like etterspurt som det vi har fantasert om, er ikke aktuell problemstilling.
Hvor mye annet enn å presentere sine resultater i de rette fora kan PCIB gjøre for å “selge”? Begynne med dørsalg?

1 Like

Godt å høre!

God helg! :wine_glass:

1 Like

Børs er vel også å ha riktig timing, både med kjøp og salg? Kan ikke forstå at det skal være et eksempel på dyktig investering å ha blitt med fra 20 til 80 og tilbake igjen flere ganger, uten å ha benyttet seg av sjansen til å sikre gevinst underveis?

2 Likes