Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Vel, jeg er delvis enig her, det har vært bassing uten substans. Noen har dog vært konstruktive, så greit å ikke ta alt over en kam.

Problemet er at hausseinnlegg uten substans har gått baisseinnleggene uten substans 100x. Det er sikkert noe du kan tenke over når du skriver :

Det er uten substans og feil.

Avsluttet samarbeid med Ultimovacs, BioNtech (som mange skrev egentlig var positivt og at det var AZ som hadde en finger med her, helt utrolig). Treg rekruttering til extension, treg rekruttering i RELEASE, FimaVacc publikasjonen måtte vi vente nesten et år på, et år senere har det ikke kommet noe konkret på bordet.

Gå i deg selv du.

Ut ifra kommunikasjonen til PCIB og PW anså også de fleste det som sannsynlig at de skulle lande en avtale med AZ. Så da kan du føre på dårlig kommunikasjon på den listen også.

Det har kommet positive ting også da selvfølgelig, som at man nå har fått åpnet sites i Asia med et potensielt marked på 4000 pasienter årlig, selv om det har falt i skyggen av AZ fadesen og den svake rekrutteringen i RELEASE.

18 Likes

Etter å ha vært PCIB-investor i over 4 år er min konklusjon at det desidert viktigste styret i PCIB nå bør gjøre er å søke etter en ny dynamisk CEO av internasjonalt format. Om ikke frykter jeg selskapet vil bli stående igjen på perrongen i de kommende årene.
Verden trenger PCI-teknologien men dagens ledelse vil neppe evne å bringe teknologien ut til det internasjonale markedet.
PW`s tid bør nå være over etter han har bevist en meget begrenset forståelse av måten man kommunisere til aksjonærer og markedet, og i det hele tatt være en godt under medium kompetent og fremoverlent CEO i nordisk sammenheng.

20 Likes

Lover at dette blir mitt siste innlegg for dagen;-)) Men det maa sies. For jeg har vaert sjefshausseren paa denne traaden.

Etter og ha fulgt PCIB i 10 aar, og lest og spist alt om fimaNac, fortalte det meg at resultatene PCIB hadde oppnaadd med AZ, var veldig gode, hvor jeg satset alt paa en avtale.

Det verste er at sammen med mange andre, traff blink. Resultatene var veldig gode i foelge PW, men det ble allikevel ingen avtale?

Slik at man tok baade rett og feil paa samme gang. Da kan man heller ikke klandres. Hadde resultatene vaert svake, kunne man sagt at man bommet totalt, og var positiv paa feil grunnlag. Dvs. at man rett og slett ikke hadde peiling, Men slik var det altsaa ikke. Det er viktig og forstaa. Og jeg husker den dagen jeg ble helt sikker pa at det minst ville komme en avtale. Det var i begynnelsen av juni, hvor PW var paa ett arrangement, mulig det var i forbindelse med DNB, husker ikke helt, hvor han gjentok at vi har en meget effektiv leveringsteknologi. Da var det saa langt ut i loepet, at jeg ble sikker paa at dette kom til og gaa vaar vei. Naar ha sa dette naa, kunne det rett og slett ikke feile. For hvorfor skulle han sende ett slikt signal hvis han visste at avtalen med AZ ikke kom, eller var paa tynn is? Men desverre, galt gikk det allikevel;-((( Det jeg har laert, er man ikke skalu fortolke for mye i aksjemarkedet.

15 Likes

Topp 50 listen på mandags morgen blir ekstremt spennende lesing.
Veldig mange på den listen har nok sittet gjennom uforandret, men med slik omsetning som vi hadde på onsdag vil jeg nok tro at også noen på den listen har valgt å redusere sin beholdning.
Selv om Topp 50 har vært relativt stabil gjennom året så har det vært en reduksjon på ca. 1,2 mill aksjer.
Forøvrig enig med dem som mener at CEO bør byttes ut, personlig mener jeg at kommunikasjonen rundt AZ avtalen isolert sett er mer enn nok grunn til at tillitten kan være betydelig svekket i markedet.
En ny CEO kan etter mine bedømmelser være et første steg til å komme opp noe fra sumpen man sitter i nå, både tillitsmessig og ikke minst kursmessig. For man sitter litt i sumpen nå enten man liker det eller ei.
Så er det slik at PW ikke er skyld i Covid19 som har truffet både hardt og bredt, men mitt intrykk er at det tilsynelatende er knusktørt i selskapet for tiden og har vært over tid.
Det snakkes videre om at selskapet vil kunne trenge kapital framover, det er det nok liten tvil om såfremt det ikke skulle komme til en avtale som dem ikke har kommunisert til markedet.
Mitt anslag er at cash vil være ca. 170 mill ved utgangen av året.
Det betyr at uten noe nytt vil man måtte kjøre en emisjon hvertfall i løpet av H2 2021.

10 Likes

Imponert over oversikten din Rodjer. JA jeg solgte 20k på 49 noen dage før det smalt pga. at jeg ville satse på andre ting var lei og vurderte 10-20 til men ble forsinka og JA jeg vil ha billige aksjer. Legger meg flat men det er lov å prøve seg.
Pytt. Ferske reker og rødvin er hamstra til helga. God helg.

8 Likes

Vi må nok lære oss forskjellen på gode resultater og gode nok resultater…

Det synes å herske en overbevisning blant mange her inne at hadde bare PW &co vært flinkere til å selge, så hadde vi alle vært i himmelen med gigakontrakter med BP. At problemet kanskje har med å gjøre at teknologien ikke er like etterspurt som det vi har fantasert om, er ikke aktuell problemstilling.
Hvor mye annet enn å presentere sine resultater i de rette fora kan PCIB gjøre for å “selge”? Begynne med dørsalg?

1 Like

Godt å høre!

God helg! :wine_glass:

1 Like

Børs er vel også å ha riktig timing, både med kjøp og salg? Kan ikke forstå at det skal være et eksempel på dyktig investering å ha blitt med fra 20 til 80 og tilbake igjen flere ganger, uten å ha benyttet seg av sjansen til å sikre gevinst underveis?

2 Likes

I disse agurtider på tråden…

Snitt iq i Norge er 100, så da skal kun halvparten få lov til å delta her da?

2 Likes

Det er vel ikke lotto å sikre gevinster når man kan? Å låse seg fast til et farmaselskap i tidlig fase med fokus på ferdig produkt mange år frem i tid, er et opplegg der man har statistikken mot seg innen bransjen.

Ingen big deal, jeg har grei oversikt, men antar ditt innlegg var myntet på @Amatouren som nok har bedre kontroll på dine disposisjoner enn jeg har :grinning:
Jeg er lite opptatt av hva andre gjør til enhver tid, mer opptatt av meg selv sånn sett og i Pcib bommet jeg.

Amatouren104INSIDER

257

1t

Nå prøver du bare å få deg en billig inngang igjen Arve.

I følge Aksjonærlisten for PCIB denne uken, er det kun du som er ute av Topp 50 , og du begynte å selge seg ut flere dager før havariet på onsdag, se https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pcib_ol?date=2020-10-21
Listen er vel 3 dager forsinket, så da blir siste dato du fortsatt hadde 100 000 aksjer i PCIB den 15.10.2020.

Fra dine 16 innlegg på denne tråden den 14.10. og 8 innlegg den 15.10. ble du forholdvis stille etterpå.

Siste tiden før den 15.10. med kurs på kr 50+, begynte nedgangen til 46 kr tirsdag med snitt på ca 175 000 aksjer omsatt hver av de 4 dagene før kursraset onsdag.

2 Likes

Hehe, det stemmer nok at jeg vet hvem du er.
Og selv om vi ikke er helt enige alltid om Pcib så kan jeg 100% gå god for at du står fjellstøtt med dine innlegg ift hva realiteten er på listene.
Når du skriver noe vet jeg at du mener det, ingen tvil om det.
Og jeg må legge til at jeg har stor respekt for din tro og mening om Pcib, selv om jeg valgte å selge meg ut etter No deal.
Men jeg er fortsatt på tråden her og utelukker ikke ny entre, men før det skjer, vil jeg høre mer om hvordan selskapet ser veien framover.(Q3 spesielt)

11 Likes

Ja, det virker rimelig. Resten kan holde seg til å lese.

Hva jeg skrev var rettet mot AZ avtale eller ikke. Og der har jeg rett. Og jeg skrev aldri at avslutningen av Biontech samarbeidet var positivt. Noe som ikke beroerer informasjon vi fikk om Nac resultater og AZ avtalen. Og PCIB kan ikke noe for at Covid 19 er her.

1 Like

Det er fascinerende at det går an å prosessere informasjon på den måten du gjør.

2 Likes

Det siste drøye året har ikke vært preget av gode nyheter, og uten AZ meldingen for snart ett år siden hadde nok tonen vært en helt annet. Er ikke tvil om at mye er skjøvet under teppe og tilgitt forde de gode nyhetene fra AZ samarbeide skulle tikke inn når som helst. Når det er sagt har man lenger perspektiv så kan man vel si at de foregående 4 årene har nyhetene vært preget av langt mer positivitet. Dog man har Ultimovacs saken (som aldri var noe stor gulrot) og tidsbruket med VACC. Det blir uten tvil spennende med Q3 - klarer de å dra opp noe positivt av hatten for å legge en demper på den negative stemningen ?

8 Likes

Såvidt jeg husker så er det kun for hvert kvartal at de sier noe om rekrutteringen til RELEASE. Er det fremdeles bare den ene pasienten, ja det er klart da faller vel kursen bare enda lenger ned. Forsøker for min del å unngå alle forhåpninger.

4 Likes

Antall shareville brukere som har pcib nå. Ett lite hopp opp etter az nyhet faktisk :thinking:

8 Likes

Er et biotek-selskap’s markedsverdi større eller mindre når det pågår hemmelige partnerforhandlinger som ingen kjenner til?

Dette spørsmålet setter dette avslaget fra AZ i rette perspektiv.

Svaret er selvfølgelig at verdien er den samme som måtte være på det tidspunktet.

Hva sier dette oss:

Det sier oss at å forhandle på en slik måte som det PCIB har gjordt hær i denne saken kan koste ekstreme summer og er vel for en dødssynd å regne.
Hva er fordelene med en slik fremgangsmåte kontra den riktige måten å utføre dette på.
Den riktige måten er selvfølgelig at alt foregår i total hemmelighet og skulle forhandlingene gå gjennom så kan en høste inn dette og går det galt så hører ingen noe om det.
Går selskapet imidlertid ut og proklamerer at nå er vi i forhandlinger…bla bla bla så har en intet mere å vinne enn den forrige modellen men usedvanlig mye å tape dersom forhandlingene ikke når frem.

Makalaust makkverk.

Men dette setter også 2 andre forhold i lyset:

1. Verdien av å ha offentlig åpen fokus / info om forhandlingene er i realiteten oppkonstruerte verdier til svaret ligger der.

2. Verdiene som hausses opp er kun teoretiske og har kun den egenskap at ved negativt utfall “krakker selskapet”

Derfor mener jeg at verdiene i platformene er intakte og at kursfallet er helt ute på bærtur med hensyn til størrelse.

Tror og håper på en kraftig bomerang effekt .
Skal ikke rare meldingen til for å skyve denne kraftig oppover

4 Likes

Forsinkelser i Chem, guiding som A L D R I treffer og pompøst ut angående AZ hvor det bare manglet vått blekk. Jeg synes selskapet fortjener denne smekken av en kursnedgang. Jeg sitter fortsatt med alt mitt, men er bare så utrolig skuffet over hvordan ting har utviklet seg. Hvordan skal man kunne stole på PW heretter? Jeg, personlig, vil ikke tro på noe av det han guider fremover. Og jeg som hadde tenkt å tatovere ett lite portrett av PW når dette gikk veien. Så feil kan man ta. Jeg ble revet med og har fått svi for det. Dette er ett nådeløst spill.

28 Likes