Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg er ganske overbevist om at når folk får roet seg så vil kursen stabilisere seg mellom 35 og 40.-
Must selger aldri, der er det stabilt ,og han er en garantist for en rettet emisjon hvis/når det trengs
Det eneste som har skjedd er at noen upålitelige svensker har sagt nei, og det har jeg hatt mistanke
om hele tiden
De tre platformene e r intakt , og a l le har blitt bekreftet nå
PciB burde stå sterkere etter dette hvis en ser bort fra en avtale med AZ som jeg ikke har n o e til overs for

7 Likes

You might be right, but unless there is a marked pick up in Release (or a Vacc partner study where they pay for it) I cant see that anytime soon. While they might not need it right away, if they want to go it alone in Vacc they need to raise money. If Release is further delayed (or even if its not further delayed), they need money. We also know how Oslo Børs loves capital raisings…

3 Likes

Dette bør du faktisk begrunne…

1 Like

Think it will be a limited issue if they need money

1 Like

De har fått bekreftet det- i hvert fall muntlig- ved gode resultater i løpet av dette samarbeidet

1 Like

Man kan sikkert kritisere PW for dårlig kommunikasjon, men jeg tenker at småsparerne på dette forumet må også ta sin del av ansvaret. Enkelte av hausserne her har jo i fullt alvor hevdet at kurser på firesifrete beløp var innenfor rekkevidde. Gjennom å
piske opp stemningen på denne måten gjør man både seg selv og sine forum kollegaer en gedigen bjørnetjeneste.

4 Likes

Jeg tar selvfølgelig ansvar for min egen investering, men det forandrer ikke på noe av det jeg skrev over her.

3 Likes

Det eneste vi kan si sikkert, er at de har fått bekreftet at resultatene ikke var gode nok for AZ til å satse på dem.

3 Likes

5 års samarbeid ender med en klapp på skuldra og en intensjon om å publisere resultatene sammen.

2 Likes

Blir spennende og se om den skillsmissen går smertefritt uten komlikasjoner med det utgangspungtet.

1 Like

bamse

Med respekt å melde, men dette blir for dumt. Er du helt forblindet?

1 Like

Det var veldig bittert at AZ trakk seg og at vi har fått et så sterkt fall i aksjekursen. Men det blir litt dumt å lete etter syndebukker og tolke det som har skjedd i etterpåklokskapens(puh) navn. Sjansen for at det ville bli en avtale var for oss uvitende teoretisk sett 50%, og oppsiden ved en avtale var potensielt stor. For investorer med generell tiltro til Pcib var det nærliggende å bli sittende i aksjen; ingen spesielle varsellamper blinket. Så gikk det som det gikk.
Det blir imidlertid helt feil å helle barnet ( Nac) ut med badevannet. I følge meldingen, blir avgjørelsen om ikke-avtale begrunnet med pågående (og planlagte) egne prosjekter i AZ. Denne beskjeden som vi må anta er Az egen og ikke en gjendiktning fra Pcib, kan tolkes på flere måter. Den kan forstås som en høflig måte å avvise teknologien helt på. Den kan imidlertid også tolkes dit hen at avslaget skyldes at

budsjettplanene både når det gjelder penger, tid og ressurser ikke gir plass til Nac nå. Mitt poeng her at Nac på ingen måte skal avskrives verken i forhold til AZ eller andre aktører i bioverden. Jeg bebreider ikke PW i denne saken. Han tok for engangs skyld en sjanse der han til og med krevde at motparten skulle holde gitte tidsfrister (merkelig nok!)

Dette betyr imidlertid ikke at jegbare er fornøyd med PWs lederskap. På fimachem området må han virkelig skjerpe seg- om han da ikke allerede har gjort det uten at vi har fått vite det. Dette kommer jeg tilbake til.

11 Likes

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden. Det er ikke gitt at det er fimaNac som var problemet for AZ. Det kan like gjerne være teknologien de ønsket å teste det ut på. Hvis det feks. var en Alzheimersbehandling som ikke så ut til å fungere, så har det ingenting med PCIB å gjøre. Det eneste vi vet er at samarbeidet er avsluttet. Og at børsmeldingen nevner at fimaNac resultatene forsatte å være lovende. Vi vet heller ingenting om hva som skjer i fremtiden, og det kan hende AZ kommer tilbake på et senere tidspunkt, når de er klare for det.

Sett at man prøver å feilsøke internettforbindelsen hjemme og bestiller den råeste ruteren man kan finne. Så viser det seg at det ikke hadde noen effekt fordi problemet lå et annet sted, feks. brudd på kabelen. Man bestemmer seg for å returnere ruteren, og samtidig trenger man ikke oppgi grunnen til det.

1 Like

Har vi ikke kanskje hørt litt for mye på Einarsson? Hvor mange år skal man trøste seg med fantasier og drømmer før man tar virkeligheten inn over seg?

2 Likes

Mange tanker rundt dette med deal /no deal men fakta er vel at ganske mange tok signalet vedr utsettelsen som en dårlig nyhet ( selv trodde jeg det var positivt som det altså ikke var ).
Før første frist gikk aksjen som ei kule og vi var vel oppe i 87 dvc ca 100% opp i fra kursen før nyheten denne gangen. Hadde dem holdt fristen og takka nei etter første halvår så ville muligens kursen bare ramle til 40-45 ? Mulig dumt å tenke slik ,men jeg hadde en diskusjon med min megler som mente jeg burde redusert beholdningen når det ble meldt om utsettelse og for meg ble det kostbart å ikke lytte til han .

3 Likes

Eller stikke fingeren i jorden i stedet for hodet?
Å fornekte hva som faktisk har skjedd og ikke skjedd hjelper ikke noen.

2 Likes

Tar helg , men først:

Skjedd er skjedd , nå må veien videre vuderes på andre grunnlag:

Børskurs er 24 kr, og vi har mye ny info på det trege ggk studie.

Bør en selge ?

Eg sier nei, men hva tenker dere om veien videre ???

5 Likes

Jeg innrømmer at vi to har noe felles: Etterpåklokskap. :grinning:

Enig i mye du skriver, men du snakker nå veldig i etterpåklokskapens navn. Eksperter kan også ta feil. Det betyr kke at man skal slutte å lytte til dem. Ingen har rett 10/10 ganger.

8 Likes

Det frister å lage en egen tråd “småkrangling” og en annen med “småprat”, for nå går dialogen i loop på hvem som har tatt mest feil

2 Likes