Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Nope, ikke støttet enda. Vi har både max innlegg pr dag + tid mellom innlegg på ønskeliste over features som hadde vært koselig, men det krever at forum utviklerene legger inn støtte for det.

Eller kanskje at enkelt fikk skrive meldinger hver 4. måned eller hvert 4. år.

Q3 blir neppe noen høyder:

Vi vil ikke få vite noe mer om bakgrunnen for terminering av samarbeidet med AZ.
Vi vil ikke få vite noe om oppnådde resultatene med AZ på sannsynligvis veldig lang tid.
FPD USA/Asia - særdeles usannsynlig før Q3.
Behovet for emisjon blir nok vektlagt.
Også halmstrået da - RELEASE. Manglende rekruttering og enda lengre utsettelse til interim.

Så alt i alt forventer jeg et begredelig Q3.

Men jeg håper det kommer endringer i ledelsen. Det vil forundre meg om topp 20 nå kan være fornøyd med selskapets ledelse og evne til å kommunisere med aksjonærene sine, selv om enkelte smeder og kunstnere står frem med 50mill i papirtap over natta og sier det ikke gjør noe.

PCIB trenger må ta en PHO. Få inn en leder som skjønner verdien av aksjonærene sine og kan kommunisere! Det er vi som finansierer dette!

Sånn - det var min utblåsning.

13 Likes

Jeg hadde et håp om at situasjonen på sykehusene etter hvert skulle normalisere seg så pass at rekruttering for PCIB skulle kunne komme på et mer levelig nivå. Den seneste oppblomstring av smitte og sykehusinnleggelser over hele Europa gjør at jeg blir mer pessimistisk igjen.

2 Likes

Det man glemmer her, er at med informasjonen vi hadde for haanden foer AZ avslaget, var det ingen annen grunn enn og vaere positiv til PCIB. Selv nestorene, det vaere seg snoeffelen og Einarsson, tok boelgen for PCIB. Og kalle det og vaere positiv til en aksje for haussing, fordi det i aarevis kun har stroemmet paa med gode nyheter, og positive analyser fra oest og vest, blir helt galt.

Hadde det derimot kommet negative nyheter underveis, og man kun fortsatte og skrive positive innlegg om selskapet, ville det vaert haussing. Men slik var det ikke. Man kan ikke skrive negative innlegg om ett selskap, naar det aldri kom negative nyheter av noe slag!

Og komme graatende naa i ettertid, fordi AZ avtalen gikk i vasken, og forsoeke og legge skylden paa andre som var i meget god tro (ref, over), blir for dumt. Vi har flere ganger skrevet at det alltid er en risiko, og at hver og en maa taa ansvar for seg selv. Det gis aldri noen garantier i akskjemarkedet, Forrstaar man ikke det, og kan man ikke leve med dette, uten og skylde paa andre, har man ikke noe paa boersen og gjoere.

17 Likes

Det er ingen som skylder på deg eller noen andre. Det er snakk om hva slags klima man vil ha i tråden. Prøv igjen.

Det er vel kanskje nettopp dette som har vært grunnlaget for våre alt for optimistiske disposisjoner. Vi har gjennom en “menighet” her inne fått tunnelsyn. Vi burde kanskje lagt mer vekt på den åpenbare ignorering av vår teknologi fra BP. Verden er full av fantastisk teknologi som ikke blir kommersiell.

5 Likes

Mange har skrevet kritiske innlegg om PCIB underveis, ogsaa undertegnede, hvor man har stillt spoersmaal om PCIB;s evne til og markedsfoere og selge, fordi ting tar saa lang tid. En annen ting man maa huske paa, er at vi alltid tok forbehold om hvor gode resultatene var. For det visste vi ikke, bortsett fra PW’s stadig gjentakende ord om at vi har en meget effektiv leveringsteknologi.

Slik at det har ikke utelukkende vaert positive innlegg/klima. Men det man faar beskjed om da, er at man baisser, eller mottar stygge emojer,slik at dette er ikke enkelt.

2 Likes

Jeg har ikke noe i mot at folk er positive og fremmer dette synet, men jeg tror vi skal tenke på hva/hvilke svar som er blitt gitt til de som har hatt ett “normalt” forhold til aksjen og blandt annet stilt kritiske spørsmål. Her har det vært mobbing så det holder. Det må være rom for alle…

1 Like

Føler du henger ut feil personer i så tilfelle. Føler også det er for tidlig å si at påstanden har falt på stengrunn. Vi har jo ikke fått beskjed om at teknologien ikke virker - tvert imot. Jeg har lenge vært skeptisk til verdisettingen og avtaler som dras frem for å sammenligne med og der kan nok noen ta kritikk.

2 Likes

Den kommentaren viser med all sin tydelighet at DU ihvertfall IKKE kommer inn i kategorien med tresifret IQ.
Surmaga oppstøt bør unngås…

9 Likes

Jeg er motstander av klovnefjes, men det der blir for dumt.

4 Likes

Dine bidrag er jo stort sett personkarakteristikker, som ihvertfall ikke bidrar til bedre belysning av caset.
Kanskje lurt å skifte fokus fra spilleren til ballen.

7 Likes

Nå prøver du bare å få deg en billig inngang igjen Arve.

I følge Aksjonærlisten for PCIB denne uken, er det kun du som er ute av Topp 50 , og du begynte å selge seg ut flere dager før havariet på onsdag, se https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pcib_ol?date=2020-10-21
Listen er vel 3 dager forsinket, så da blir siste dato du fortsatt hadde 100 000 aksjer i PCIB den 15.10.2020.

Fra dine 16 innlegg på denne tråden den 14.10. og 8 innlegg den 15.10. ble du forholdvis stille etterpå.

Siste tiden før den 15.10. med kurs på kr 50+, begynte nedgangen til 46 kr tirsdag med snitt på ca 175 000 aksjer omsatt hver av de 4 dagene før kursraset onsdag.

25 Likes

Klimaet i denne tråden har blitt overskygget av utopiske euforiske innlegg uten substans, og negative innlegg uten substans. (min mening)

Det er en småprattråd, så takhøyden bør være høy, men jeg har lite til overs for de to ovennevnte punktene. Forumet har allerede en funksjon hvor man kan mute brukere etter eget ønske, og den er adekvat for mitt behov.

Ønsker samtidig å gi en tilbakemelding på et innlegg du hadde for 2 dager siden, evilfreud, den skjebnesvangre dagen:

På en dag som denne er det mange som får en kalddusj og realitycheck.

Det som egentlig har skremt meg litt er hvordan alle som har vært bittelitt kritiske evt litt risk beviste har blitt sablet ned som idioter og tullinger.

Jeg tenker det er flere brukere som idag kan gå seg selv litt i sømmene og tenke seg om 2-3-4 ganger hvordan de har oppført seg i tråden det siste månedene.

Innlegget ble skrevet et par timer etter at mange av oss hadde tapt mye penger. Jeg er ingen storaksjonær, men relativt sett hadde jeg et kraftig papirtap basert på egen økonomi.
Innlegget i seg selv ikke noe problematisk, men at den kommer rett etter “no deal” var for meg svært skuffende.

Hausingen og baisingen hadde ikke vært noe mer korrekt om utfallet hadde gått den andre veien, så timingen på innlegget var under enhver kritikk fra mitt ståsted. Det kunne ha kommet når som helst, men ikke rett etter “no deal”.; det er bare å gni salt inn i såret.

Sånn, da var det sagt. :slight_smile:

Jeg ble overrasket over utfallet i samtalene med AZ, og således svært skuffet. Har klokketro på både Vacc, Nac og Chem, men man går en runde med seg selv etter en slik dag. Trøster meg med at resultatene vi har fått se fra chem, dog med få pasienter, er svært lovende. Forhåpentligvis får de fart på rekrutteringen, men kan ta tid pga. covid-19.

21 Likes

Ja, da gjør vi det. Selvsagt skal det alltid være ball, men problemet er at gjentagelse av det samme budskapet er en godt kjent propagandateknikk. Denne stadige gjentagelse har i stor grad blokkert for noe som helst meningsfull diskusjon.
Nå er fasiten her og oppgjørets time har kommet.

Edit:
Deepmind helt rett her. Utfallet burde være irrelevant, men det er klart tålmodigheten til folk er noe mindre nå enn før.

1 Like

Det innlegget kom på vegne av flere brukere som hadde tatt kontakt fordi de hadde følt seg totalt overkjørt av hausemafiaen som grillet alle som ikek var 120% positive. Jeg ser dog at det kan ha føltes som et stikk i siden til den vanlige mannen i gata som eier aksjer i pcib.

2 Likes

Det boer selvfoelgelig vaere tillatt og skrive “baisseinnlegg”,. Men for PCIB;s del, ble det baisseinnlegg uten substans. Det er nok hva mange reagerte paa. Det hadde utelukkende kommet gode nyheter i 5 aar. Det vi si at baisserne ikke hadde noe negativ informasjon og komme med som skulle tilsi at man burde vaere forsiktig. Det eneste man kunne si var og advare mot at dette ser for bra ut til og vaere sant.

Men Jeg satt og de siste dagene foer meldingen kom, og tenkte at hva hvis det ikke blir noen avtale. Da vil kursen antakeligvis halveres… Og spurte meg selv, vil du ta sjansen paa det, eller boer du ta gevinst naa, mens du har den? Men graadigheten ble for stor, og jeg ble sittende. Og faar svi for det i dag.

7 Likes

Takk. Helt enig, selger evt etter GGK

4 Likes

Hvor er det blitt av sjefshausseren Jubel?
Taus som graven.
Kondolerer Jubel.