Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

At det finnes flere som “ikke vil selge for under 1000 kr”, det stemmer nok. Men de fleste av dem forventet vel ikke at den kursen skulle manifestere seg bare som følge av en avtale med AZ. Jeg hører selv til dem som regner det som høyst realistisk at kursen på lengre sikt kan havne godt over 1000. Men det har for min del aldri hatt noe med samarbeidet med AZ å gjøre og er noe jeg regner som sannsynlig først en god stund etter at behandlingen for gallegangskreft er godkjent.

6 Likes

Den, selger ikke for under 1000 finner du dessuten på alle biotech diskusjoner uansett selskap. Og det er vel ett potensiale hos se fleste også hvis de virkelig lykkes.

4 Likes

Det er godt mulig. Men PCIB forumet kunne med fordel unngått denne typen meldinger. Hausserne dominerte fullstendig. Har ikke erfaring fra så mange andre fora, bortsett fra SoftOx. Betydelig mer edruelighet der og man «drukner» ikke daglige bidrag. :wink:

PCIB småprat har helt klart vært overopphetet, men jeg har stort sett bare biotech i min portefølge. Tror ikke det finnes ett selskap som som ikke har den type innlegg.
Og som nevnt potensiale er der. Se på Vaccibody, er vel ikke så far-fetched å sammenligne med PCIB. En avtale med totalramme på 6-7mrd + royalties og du har en aksjekurs som vel ligger i leie rundt 500/pcib aksje. De ble vel raskt priset til omtrent 3x avtaleverdi. Tar du PHO derimot, som skriver en avtale på 2.5mrd + royalties på ett sidesprang de hadde lagt i skuffen og de prises ikke engang til 1x avtaleverdi - og de har ett operativt selskap som har gode inntekter. Vanskelig å si hva som skjer med prisene. Men så heit som PCIB har vært så hadde den nok blåst seg opp ganske stort på en solid avtale. Å klage på at noen nevner potensiale og skylde på at folk kan bli “revet med” er ansvarsfraskrivelse.

3 Likes

TIL ALLE UTEN BELÅNING. OG DE SOM HADDE BELÅNING MEDT TROLIG IKKE HAR DET MEN HELLER LITT GJELD NÅ. :

LA OSS SI DET BLIR EN EMISJON PÅ 10% OM 6 MÅNEDER 1 ÅR. DET ER REGNET INN I RISIKOBILDET NÅ. KAN VI LEGGE DEN DØD Å SNAKKE OM NOE ANNET EN EMISJON.

LA OSS HELLER FOKUSERE PÅ DET FUNDAMENTALE, DETTE VAR ET GODT FURUM Å GØY Å FØLGE MED PÅ FØR, DA DET VAR FOLK MED PEILING OFTE I BRANSJEN SOM DELTE SIN KUNNSKAP MED LEKFOLK, Å DE LYTTET UTEN Å LEGGE SEG BORTI TING DE IKKE KAN.

For min del, begynner jeg å kjenne selskapet og teknologien og foretningsområdene godt, dette har jeg lært av selskapet og av se mange forum skribenter med peiling her. UTROLIG mye støy og bedrevitere her nå deg siste året.

@pdx prøvde å begrense trafikk og støy, bra tiltak. Men det fungerte ikke.

Feks kan ikke du lage en småprat der snøffelen og CO 10-20-30 personer med bransje erfaring og som ønsker å grave å finne ut av tilstanden og fremtiden til selskapet uten å måtte gå på person angrep på hverandre? Det hadde vært gøy å kunne se på, lytte og lære.

Tror det er det som skal til for å få investerings vilje igjen, det var i alle fall min grunn da jeg satset på pcib.

6 Likes

Det heter fundamentaltråden -> PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

6 Likes

Ingen problem, jeg skal legge død emisjons pratet for min del.
Ser du svarer meg, usikker på hvor mye av det som ligger mellom linjene som er direkte mot meg, men lar være å kommentere det.

Ikke rettet mot deg, men generelt savner et høyere nivå her inne, før var det helt fantastisk!

3 Likes

Nei, ikke det jeg snakker om.

Det jeg snakker om er å dra oss mot et felles mål, hvordan vi skal komme dit.

Storparten her er på trådene for å finne mer informasjon og bli klokere på selskapet.

Dette er RISIKO AKSJE, der mye kan gå galt, å det vet de fleste.

En fundamental småprat er vel det jeg har et ønske om, der de som publiserer må tenke seg om både 2 og 3 ganger før det blir postet :slight_smile:

1 Like

Må innrømme jeg har sluttet å lese så mye her. Jeg vet hva jeg har kjøpt, jeg er skuffet over utfallet av PCI+AZ, jeg har ikke solgt en aksje og sitter stille og venter.

Avventer neste podcast de deltar på og meldinger fra selskapet - og forholder meg til det.

Jeg var klar over risiko da jeg kjøpte siste del av potten på ca 73 kroner og sa til familiemedlem som også kjøpte en post.

“Det er himmel eller helvete på kort sikt. Det er megarisk og du kjøper på eget ansvar.”

Vi må ta dette som voksne. Jeg kunne kjøpt mye mer uten belåning, men valgte å ha is i magen - og var da også forberedt på å måtte sitte i mange år og tenkt på millionas som kunne vært mine - men risikokontroll må man selv ta ansvar for

12 Likes

Du har mange-mange-mange år med venting før PCIB kanskje blir en skuksess. Nei her er det mange andre og bedre på både kortere og lang sikt. Ørkenvandringen kan føre til at tørsten blir for stor for mangfoldet her. Lykke til!

2 Likes

Jeg tjente ganske greit på oppturen i 2017 og sikret en god del på topp der så jeg “sover godt om natten” om potten bare står og godgjør seg.

4 Likes


Noen som så denne?

18 Likes
34 Likes



Sites will be open “pretty soon

Denne bør alle se :smiley:
Jörg Trojan holder presantasjoen, det sier jo litt om hvor bra dette er :smiley:

40 Likes

Svar som “pretty soon”… .“most soon” har vi vel lært at kan drøye litt :upside_down_face:
Men for all del, liker at det kommer slik info! Etterlengtet!

1 Like

Fantastisk, gleder meg til å se denne. Synd de ikke fikk hjemmesiden til studiet og webinar ut for to år siden, men jeg har troa på at denne type aktiv outreach og innholdsprodusering er blandt det som må til for å snu trenden.

11 Likes

Oppsummert, kan man trygt si at PCIB’s forskningsdel virker, mens business delen ikke gjoer det. Her fremstaar PCIB som de reneste amatoerer.

1 Like

[quote=“rockpus, post:359, topic:24197, full:true”]
Det blir en umulig oppgave for aksjonærene å vurdere situasjonen etter AZ sitt avslag, når man ikke får vite begrunnelsen. Samtidig er det mer enn underlig at AZ kommer med en begrunnelse om strategivalg. Skulle jo tro at de hadde bestemt seg for strategi allerede i fjor når de gikk inn i enigheten med PCIB om denne siste evaluering?

Ja la oss se litt nærmere på dette med strategien hos AZ. Det virker rett og slett ikke troverdig. En strategi er en langsiktig plan. Plutselig passet ikke PCIB inn i planen. Da bør PCIB være pliktig til å forklare hva som er endret. Såpass har vel PCIBs ledelse fulgt med?

Når årsaken ikke nærmere defineres går det ikke an å skylde på taushetsplikt. Da fikk PCIB holdt kjeft om hele AZ-planen. PCIB-aksjonærene er inntil det motsatte er bevist, lurt trill rundt. Har AZ bare lekt med PCIB?

3 Likes

Hvor mange pasienter tror du blir rekruttert via hjemmesiden?

Har du noe data om effekten av dette og vise fra andre studier?

1 Like