Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Må bare kommentere Kreft som påstår at jeg solgte 100k i panikk?? For det første solgte jeg 20 k på 49 noen dager før smellen og så har jeg finansiering med 53% marginkrav så noe ( mulig 30-40k) måtte jeg selge men kunne sittet videre med en bra post. Jeg var så skuffet og følte meg “nesten” lurt da alle signal slik jeg oppfatta konkluderte med avtale . Jeg har i løpet av året tjent mest på short-handel ( ca 1 mill i pluss) og vil flytte min kapital ( betydelig redusert) til andre papirer.
Jeg tror fremdeles PCIB vil lykkes og kommer nok til å vurdere en liten post 10-20k når jeg ser at bunn er nådd.( mulig vi er nær bunn men jaggu ikke sikker).
Jeg har ikke panikk og kan fortelle at jeg i løpet av 2017-18 tok ut ca 10 -12 mill av min portefølge betalte 4 mill i skatt på 2 år ga mine 2 barn nesten 2 mill hver kjøpte en ekstra leilighet pluss diverse. Kan sikkert oppfattes som skryt men det driter jeg i for jeg er stolt av det jeg har gjort på børs. Det går an å lykkes og spes i samarbeide med en fantastisk megler. Mitt beste tips og det som gjorde at jeg virkelig begynte å lykkes var den dagen jeg lærte meg å ta tap og flytte kapitalen til det som “går”. God helg.

23 Likes

Synes PCIB småprat-tråden klarer seg fint jeg ,tatt i betraktning hva de involverte har vært uttsatt for.
Ikke dagligkost å være med på 50% nedgang på 1 børsdag og der er nok en god del investorer som har det særdeles tungt nå.

Da er det 3 ting som gjelder
takhøyde
takhøyde
og
takhøyde

13 Likes

Helt enig i det. Poenget mitt er at diskusjonen om hvorvidt PW nå er rett mann som CEO må løsrives fra spørsmålet om han kan klandres for noe eller ikke.

5 Likes

Det blir jo litt på samme måte som du spekulerer i at avtaler kan komme allerede mandag. Det er nok i overkant optimistisk. Og for de som var inne kun pga AZ så kan det nok fort bli en ørkenvandring i sammenligning. Det er faktisk guidet at VACC samtaler ble stoppet pga Covid. De trengte face-2-face møter, noe som ikke var mulig nå. Guidet strategivalg med VACC tror jeg var delvis basert på utfall av AZ. Det har blitt hintet om mulighet til å kjøre dette selv, men nå er det nok tilbake til å finne samarbeidspartnere.

For all del vi trenger optimisme i disse mørke dager, og takhøyden burde være høy på småprat imo. Jeg har selv fått erfare at pessimisme blir slått ned på denne tråden og det er greit at alle sider får lufte sine ideer uten skitkastning. Syns også vi kunne vært spart for moderatorer som har en nedlatende holdning i disse dager. Det vi har vært igjennom de siste dager så er det lett for at ting blir skrevet i affekt, da er det greit at takhøyden er stor, så lenge det ikke er skitkasting og personhets. Vi kan alle ta lærdom av hvordan andre tenker, er det ikke derfor vi er her?

I så måte, jeg forstår at PW ønskes erstattet av flere. Personlig tenker jeg at det kanskje er skrevet litt i affekt og at man er litt påvirket av siste nyhet. Min mening er at vi vet altfor lite om hva som er skjedd til at det kan diskuteres nå. Jeg forventer at styret tar en gjennomgang og håper vi får en tilbakemelding. Vi aksjonærer har krav på informasjon, men visse ting må holdes innenfor administrasjon og styret av hensyn til fremtiden til bedriften, dens samarbeidsparter og konkurrenter.

Til de som sier at PCIB ligger med brukket rygg nå, jeg mener det er folk som ikke har satt seg inn i caset og trolig var her kun pga AZ.

14 Likes

Vel , eg gir jamt blaffen i både nac, vaac, bac og annet ræl. Samme med AZ , D.C. og andre partnerskap på nevnte ræl.

Nå trenger vi:
Alle mann på dekk for innrullering / lose inn pasienter.

Fpd Asia på ggk.

Helst Asia partner ggk.

Ro i selskapet, alle dra en vei på ggk. Finne alle hindringer for rask rekruttering og løse dei.

min mening

Dere som har kontakt med selskapet / styret på tlf og e-post burde legge vekt på at ggk må ha 100% fokus. Alt annet fryses 6-12 mnd til ggk er on-track.

17 Likes

Forøvrig markeds verdi 871 millioner, med 200 millioner i cash for et block buster legemiddel som er klar i 2023-24.

6 Likes

Føler meg litt truffet her. Jeg var nok mest inne i Pcib grunnet en mulig AZ avtale, skal ikke ljuge på meg noe annet. Mange her kan også caset betydelig bedre enn undertegnede, men jeg står rakrygget ift at selskapet nå har fått seg en solid knekk.
Jeg er også hellig overbevist om at flere lojale investorer over lang tid føler at dette ble en besynderlig knekk og det er ikke en knekk som rettes over en uke eller tre, heller ikke over en måned eller tre, mest sannsynlig.
Mye av oppgangen var helt definitivt uten tvil drevet av forventninger om en AZ avtale, kursutslagene forteller alt om det, både ved utsettelsesmeldingen samt nyheten om at det ikke kom i stand en avtale.
Flere tar til orde for at selskapet har bra med cash, i denne bransjen er ikke ca. 170 mill(ved årslutt 2020) rikelig når man ikke får inntekter som kan avhjelpe de store kostnadene. Nå er ikke Pcib værst i klassen overhodet, men det farer ut ca. 30 mill i kvartalet uansett. Det betyr at uten noen avtaler den nærmeste vil man måtte foreta en kapital innhenting.
Emisjon er synonymt med spøkelse for mange og vil helt klart forpurre aksjekursen framover, hvertfall tror jeg det.
Nå kan man håpe at det er progress i selskapets prosesser og at det kan komme noe positivt rundt Q3, men vi må ha klart for oss at Covid 19 har påvirket Pcib negativt sålangt og denne pandemien øker nå i styrke og det taler således ikke til selskapets favør.
Merk at jeg tenker mellomlang sikt, snakker man lengre sikt, 2-3 år kan mye være forandret.

7 Likes

Rodjer
Det er omtrent som pho skulle fått en shortskvis til 200.

Hadde du tørt solgt, for den kan dette nedigjen når det fundamentale tilsier det skal videre opp :wink:?

2 Likes

Haha,
Nice try :grinning:

Hehe :joy::wink:

Svært fornuftig og velskrevet innlegg, @maxim

3 Likes

Kan ikke si meg uenig i så mye av det du skriver. Men jeg mener emisjonspraten er litt overdrevet. Du sier selv at det er ett emisjonsfrykt samtidig som du sier at de er finansiert til midten av 2022 - da blir det litt sært at det skal være en demper nå - når man har 3 solide ben å stå på. Vi er klare for partner innen Chem, og vi vet at det er diskusjoner på VACC, men at de er satt på hold.

Jeg forventer store forsinkelser på CHEM allikevel er jeg overbevist om at en eventuell emisjon på 10% tar oss til interim. Hvis det ikke i mellomtiden skulle dukke opp noe partnere med penger på Chem og VACC (og for all del, NAC er ikke død). Jeg tror ikke det er en stor sak å hente de pengene.

7 Likes

Vi er nok rimelig enige.
Bare så det er sagt og det kom nok ikke fram i innlegget over, det skal mye til at jeg selv frykter en emisjon, men snakker mer om hvordan veldig mange generelt oppfatter en emisjon og eller frykt for at det vil komme. (Targo er et skoleeksempel på akkurat det). Sagt på en annen måte, ikke derfor jeg solgte, men slet med å se noe på kort og mellomlang sikt som kan tenne håpet.
Psykologisk spiller det dessverre en rolle akkurat som altfor mange legger hele sin lit til meglerhus som skriker kjøp eller selg.
Kapitalen de har nå vil i teorien holde et stykke ut i 2022, men de venter ikke til kassen er bunnskrapt før dem agerer.

1 Like

PW kom med at de eier nå studiedata. Jajaj det har vi hørt før som noe på peker her.
Eneste som er bra at “daytradere” har tapt :wink:

Ellers er det en kaos som ingen av oss ønsker sin verste fiende. Krigskassen er manglende på grunn av utsettelser og utsettelser i rekrutering av patienter og mer kostnader mht Asia.

Jeg mener at CBO l´Heverder gikk på dagen og at der ligger noe som aldri blitt uttalt. Hvordan er det mulig at en sånn lovende platform FimaNacc mister nesten alle deltaker innen no time?

Hvorfor tok de ansatte en neutral salg av oppsjoner, vel vi vet nå hvorfor!

På Q3 kommer flere skuffelser.

…AZ og vi må ha en prat før vi flytter sammen… ja ja tid at PW skal ta sin hatt.

At ting tar tid, ja, men H&N blitt trukket, emisjoner som blir satt med fæle tresko partnere,
AZ som å bo sammen uttaelse avstraffet, forsinkelser på forsinkelser… ufattelig !!

Jeg har kjempe mye å takke forskninger av Kristian Berg og hans team fortjener en team som skal og kan formidle det de sitter på. Kommer PCIB igjen på track deltar jeg gjerne igjen.

1 Like

De langsiktige er inne pga gallegang /RELEASE, evnt mer langsiktig som selskapets “spydspiss” for desto mer. Og det viktige der er selve det å få “spydspissen” godkjent. Skulle en emisjon bli nødvendig så er det noe irriterende. Men det har marginal betydning, vil jeg si. Det vil vel neppe dreie seg om stort mer enn en utvanning på 10%. Har ihvertfall allerede for noen måneder siden tatt den muligheten inn over meg.

7 Likes

Eg syns du er ein fine mann, Arve :blush: Oppfatter ikkje någe av det du skriver som skryt, du er ærlig og deler dine erfaringer :blush: Bare gøy å lese at noen får det til - å ennå mer kjekt å lese at du deler gevinst med familien din :blush::ok_hand:t2:

God helg

13 Likes

Det besynderlige er at AZ holder på i over 5 år, men ender med å trekke seg. Og vi får vite at grunnen skyldes strategiske årsaker, uten at det presiseres hva den direkte årsaken til det er.

Det skyldes iflg. forklaringen altså ikke produktet i seg selv, som er bra, det passet bare ikke inn i strategien.

*Da betyr vel det i realiteten at FimaNac ikke var lovende nok. Men hvorfor tok det så lang tid å finne ut?

I genteknologiens og resistensenes tidsalder ville jeg trodd at å effektivt få medisiner inn i cellene løser en enorm flaskehals.

Pencillin kan igjen begynne å virke, transport for endringer i DNA-et og effektiv intracellulær levering av terapi med nukleinsyre er nevnt som eksempler på hva fimaNAC kan løse, og der BP betaler enorme summer for slik teknologi.

PW uttalte på slutten av fjoråret at "PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Det blir nå en viktig oppgave både for Jonas Einarsson og Per Walday å motivere aksjonærene videre.

Er hele PCIB mislykket? Har AZ-avtalen vært en forskning som har endt med PCIBs teknikk som en blindgate, forbigått av enklere og nyere metoder?

Her må de nevnte herrer på banen og forklare mye bedre hva som har skjedd og hva fremtiden til PCIB egentlig nå er.

Ellers får de legge ned selskapet og betale tilbake gjenværende cash til aksjonærene.

4 Likes

Har vanskelig for å se at de har så mye positivt å komme med innen den tid. Men jeg tror de vil være forsiktige med dårlige nyheter også. Det blir nok mer av “vi er på etterskudd men har håp om å hente oss inn”. Dog den har jo pågått i ett år nå.

2 Likes
5 Likes

Det vet vi ikke. Det kan være utenforliggende årsaker, først og fremst at ny teknologi har innhentet fimaNAC.

3 Likes