Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det eneste vi vet er at de er i en prosess rundt fimaVacc. Og de har ikke akkurat vært nok på radioen i det siste til at det kan tolkes som frieri for et eget eksternt studie.

5 Likes

"Since 2015’s progressive regulatory reform and with the current focus on growth and innovation, China’s regulatory and clinical trial environment offers an attractive clinical development pathway solution for Western Biotech companies.

China, for example, has a large homogenous population for fast recruitment, an extensive hub of active investigators, a regulatory framework that aligns with that of US FDA regulations, and offers streamlined review and accelerated approval options."

Kjekt å vite med henblikk på RELEASE-studien og videre muligheter i det enorme kinesiske markedet.

Kilde: Endpoints webinars

Expedited clinical development strategies for China

Wed, July 14, 2:00 PM ET

16 Likes

I fjor var jeg i Dyreparken i Kristiansand da nyheten kom om at avklaring vedr avtale med AZ ble utsatt inntil 3 måneder, og kursen trynet.

I morgen skal jeg til Dyreparken i Kristiansand igjen, så nå satser jeg på at det blir bedre nyheter denne gangen…

25 Likes

Undres?
Hva er logikken med å hausse PCIB, så lenge ledelsen ikke klarer å levere?
Hadde vi aksjonærer sett resultat, som markedet hadde satt pris på, hadde det vært naturlig å applaudere :wink:

1 Like

Hvordan vet du at de ikke leverer?
Er så lei av at vi hauser og baiser på lite/ingen grunnlag.
La oss vente på nyheter fra selskapet før vi slår løs eller applauderer.
Det er ikke lenge til vi får sist nytt. Inntil da - la oss roe ned og nyte noen fine Juli-dager.

12 Likes

Pcib har ved flere anledninger klargjort at de er i partner diskussioner omkring fimaVacc. Samt at det vil komme et proof of concept studie på fimaVacc (Fase II)

Så selv om det er stille på info. fronten så er jeg sikker på at det jobbes i kulisserne.

Man skal bare gjøre opp med seg selv om man vil være ute eller inne når meldingen kommer.

42 Likes

Var kjøreplanen den samme som i fjor? Mistenker litt att du droppet safari-toget i år. :face_with_monocle:

Noen som kan hjelpe her?
Ifra siste melding om produksjons-avtale for OLX104C ble det nevnt topically administered, men fra selskaps-presentasjonen under er det snakk om nåler?

Også interressant att de nevner

Cooperate with companies with IP and intracellular delivery technology

som ett mål på side 41, noen som kan forklare hva de mener med IP?
Presentasjonen er fra 10.Mai, PCIB meldte samarbeidet 5.Mai, men ser ut som om Olix meldte det 11.Mai, litt merkelig.

OliX IR Book ENG HP 2021(Q2).pdf (3,9 MB)

Edit: @LarsErikO Selvfølgelig var det så enkelt ja, takk for svar. :sweat_smile:

Ble en poengfattig post dette her, ville vel bare frem til att Olix virker å være mer på leverings-ballen enn de fleste, og jeg mistenker att vi kanskje ikke trenger å vente så veldig lenge før samarbeidet kan bli utvidet. :slightly_smiling_face:

Poden er 1 år eldre så vi byttet ut safari med sirkus i år :joy:

Intellectual property, hva de akkurat sikter til er jeg usikker på, men det er vel kanskje metoden for levering.

1 Like

Pci arbeider jo ikke på noe nettforum. Pcib bedriver forskning og orientering mot andre som driver med forskning i forhold til levering.
Vi kan nok regne med at det arbeides ja. Ikke i kullissene men der forskning bedrives.
Ikke noe er lagt dødt. Ingen nye (farlige) konkurrenter. Dette er spennende.

17 Likes

Det som opptar de fleste nå, er uten tvil når selskapet skal få sin kommersielle debut. Potensialet for en slik validering av teknologien er i høy grad tilstede for alle tre produktområdene. For fimaCHEM og fimaVACC er produktkandidater allerede under klinisk utprøving (forbi forskningsstadiet; dvs. forbi “discovery & preclinical”).

Selskapet driver altså idag svært lite forskning i egen regi. Pågående forskning skjer I det alt vesentlige hos samarbeidspartnerne. Dessuten har PCIB en “right of first refusal” til visse forskningsresultater ved Radforsk.

Ved siden av den tette og krevende oppfølgingen av RELEASE-studien, er nå åpenbart store ressurser satt inn mot å få på plass kommersielle avtaler. Bare slike avtaler kan løfte selskapets markedsverdi opp fra den sumpen den har ligget i de siste ni månedene.

Sjølsagt må dette arbeidet skje i kulissene. Noe annet ville være uprofesjonelt og ødeleggende.

48 Likes

Fin oppklaring og vektlegging @abacus.

I tillegg har selskapet uttalt at de benytter eksterne ressurser på kommersialisering! Antar de benyttes sammen med PCIB egen ekspertise fra forskning til å finne neste indikasjon og kommersielle muligheter world wide. Her er antakelig eksterne ressurser spesialister på blant annet juridiske forhold, kommersielle forhold og et etablert nettverk innen pharma verden!

Det hele koker ned til når kommer neste børsmelding kommer (tror jeg!). Jeg vurderer det som at det er en stor sannsynlighet for at det kommer en børsmelding av kommersiell natur. Denne sommeren. Jeg kan selvsagt ta feil :sweat_smile: (skal selskapet som har uttalt Vacc strategi er PCIB på overtid?)

Og for å synse enda mer. Jeg tror masterplan til PCIB er å få på plass en Asia partner for RELEASE. Det vil frigjøre ressurser til å kunne forfølge kommersielle muligheter i alle tre ben og kanskje ta frem nytt ben?

Blir det århundrets ketchup effekt i PCIB? Krysser fingrene for at de eksterne og interne krefter lander avtale(r) innen kort tid :pray::crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

@HeldigFyr du har rett i RELEASE, men det er feil det du hevder med kommersielle muligheter innen kort tid. Det er pivotal fase (avsluttende fase) og det er ofte her partner og avtaler inngås i biotek verden! Vil helst ikke dra fram Algeta til stadighet, men det er ett norsk eksempel. Det er sågar inngått avtaler for preklinisk i biotek

Gi og ta, spørsmål om å finne rett partner og de rette termer? PCIB er i den fantastiske posisjon at de har tre ben og flere mulige ben (eks Bacc). Mye forskningsmuligheter fortsatt selvsagt. I tillegg til mulig kommersielle retninger! Best of both worlds? Men for å forsere forskningen på flere felt vil nok flere mene at en kommersiell avtale nu er meget verdifull på alle måter for å få en langt høyere verdivurdering og tilgang på ressurser!

13 Likes

RELEASE er en phase II/III studie, noe annet kommersielle muligheter ser jeg ikke før 2023?
TTT i biotek.

Kanskje jeg forstår skribenter her feil, men PCIB har med dagens protokoller mye forskning å gjøre.

2 Likes

Release er et greit prosjekt. Kursen trenger egentlig ikke mer enn ferdig innrullert og godkjent 22/23 for å dra nordover til 15-20 mrd mcap. Og det holder for min del.

15 Likes

Om ledelsen snart “får fingeren ut” så kanskje FimaVacc også kan komme i markedet i løpet av 2023.
Nå har vi snart ventet i 2 år på noe mer action innen vaksinasjonsfeltet så det begynner å bli på tide med noe mer enn strategisnakk fra PW!

1 Like

Tenkte for nysgjerrighetens skyld å kjøre en liten poll på vaksinestatus for oss som kanskje kan litt mer om leveringsteknologi enn de fleste…

  • Vektorvaksine
  • Lipidbasert
  • Ingen av delene
  • Kommer ikke til å ta lipidbasert vaksine

0 stemmegivere

PCIB forsker videre, men de MÅ ikke forske noe som helst mer hvis de mot formodning skulle konsentrere seg om RELEASE og GGK. Jeg er enig med Longtrader, bare dette beinet kan være verdt 10x dagens kurs innen 2023. Så får Vacc og Nac og det som evt kommer ut av forskningen komme som en “icing on the cake”.

15 Likes

Moderna mcap 104 billion USD (with one commercial vaccine product )
PCI biotech mcap 100 MUSD

Things can happen fast here :blush:

27 Likes

I read the article om Moderna on the Biotech thread yesterday. Very interesting!

It seems that Moderna have taken a massive jump in relation to BIg Pharma with their MRNA technology.
I really dont believe that BP will be happy to see this and am pretty sure that there are some fairly hefty discussions at boardroom level in these companies. They will do all they can to regain market share and become competetive in this field.

It seems at least so far, that no Big Pharma companies are interested in PCIB technology and naked delivery even though it has been proven and documented that this is more effective than delivery with Lipid Nanoparticles in some areas also with less side effects!
WHY IS THIS??

Surely this has to change??

Not just BP ,but you would also think that Moderna would also be interested in having a technology that complements their own LNP technology to further strengthen their presence in the field of MRNA and with a market cap of over 100 billion dollars they have more than enough financial muscle to scoop up or enter partnership with PCIB.

Time will tell!!

6 Likes