Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Noen har vært irriterte og sure her inne siden 1/7-20. Jeg fatter ikke at dere holder ut! Innerst inne må dere alle skribenter ha troen på at noe snart skjer, ellers hadde dere vell vært borte nå! Børsen ellers går jo særdeles bra.
Jeg tror som sørlendingen, FiloD og Bamse på svært gode nyheter innen Q1. Derfor radiostillhet selv om de kunne gitt lyd fra seg ang publikasjonen i frontiers etc.
Og Sjoerd van der Burg har vel muligens hatt andre ting å sysle med om der ikke skjer noe i PCIB?

16 Likes

Lenny

Det er ikke av veien å ha to tanker i hodet samtidig.
Ikke lov mer enn du kan holde, er et godt ordtak.

2 Likes

PCIB har kommunisert i lang tid at de ønsker en partner i Asia for fimachem og at det ikke vil være aktuelt å ta dette markedet selv. Dette er jo forståelig, men har det vært oppgitt fra pcib at de har interesser fra noen aktører til å ta dette videre? Eller må vi bare anta det er noen der eller kanskje at de famler rundt i blinde?

1 Like

Jeg har kjøpt noe i dag, tror ikke Asia-partner kommer ennå men man vet aldri. :wink:

3 Likes

Å ha ståltro på teknologien betyr ikke nødvendigvis at man må stille seg ukritisk og logrende til alt det ledelsen foretar seg. For min del bidrar saklige og kritiske innlegg mer i diskusjonene enn mengden hemningsløse lovprisninger og innlegg av typen «nå tror jeg det smeller snart».

11 Likes

Ikke uenig Maxim, der er også enkelte lovprisninger der er ensidige og ikke indeholder meget andet end “nu tror jeg det smelter snart…” - men atter må jeg gentage mig selv…

Du, og også visse andre kritiske (og jeg velkomner jer…) har det med enøjet at nævne disse få tilfælde, vel og mærke som om det er noget alle positive mere eller mindre altid bruger som argument…

Det bør du og andre holde jer for gode til, for er ikke uenig som nævnt og der ér FÅ sådanne tilfælde - men savner i den grad fra jeres side, at man også forholder sig til i lige så høj grad - til de rigtigt mange indlæg som, både grundigt og tydeligt redegør for grundene til, at man stadig er optimistisk, og tror på at PCIB, i sidste ende - ender med at blive en succes… og ikke bare siger “…smeller snart…”

Så igen, ikke helt uenig i dine ord, men hvor er du/andre omkring de grundige og i mine øjne seriøse indlæg - og hvorfor er dit argument bag denne diskutioner denne useriøse: “ …selg ikke skindet før bjørnen er skudt… i mine øjne total nytteløs og useriøst indlæg, noget du jo selv protesterer over andre gør…

Oggg - konstruktive kritiske indlæg er i den grad velkomne, og læses altid med stor interesse, i sidste ende kommer det jo os alle til gode at få alle vinkler frem…

Helt som - konstruktive positive indlæg

Og korrekt, selvfølgelig må man OGSÅ gerne stille sig kritisk til hvad ledelsen foretager sig, og stille dem kritiske spørgsmål omkring dette - helt enig…

8 Likes

Har jeg forstått dette med meldinger fra PCIB riktig så venter en med dem (som en hovedregel) til kvartalsgjennomgangen.
Lovbestemte meldinger offentliggjørs selvfølgelig straks.
Nå har der jo blitt ansatt flere så kanskje der er endringer her?

Kan dette være en faktor å regne med her , at det kan bli noe stile mellom kvartalene?

2 Likes

Jeg håper og tror at det hjelper at Pcib nå har en ressurs som kun jobber med salg

1 Like

Det må nå vell være mer naturlig å sitte i en aksje fordi man er optimistisk og har stor tro på teknologi og kommersielt gjennombrudd?? Enn å sutre her inne nesten daglig i snart ett år med negative vyer og meldinger, som at det er tvang å sitte i aksjen?
Det finnes mange gode muligheter på børs, for de som ikke tror PCIB er den beste plassen å sitte!

5 Likes

Det er viktig å kunne stille kritiske spm til ledelsen. Det at kursen faller så inni hel… etter at det ble kjent at det ikke ble noe avtale med AZ og at PW går ut å sier at kursfallet er overraskende og thats IT. Burde ikke ledelsen prøve å nøytralisere kursfallet mest mulig. Noe reparasjoner på dette? For meg framstår de som tafatte. Det er ikke rart at det er flere og flere som begynner å bli kritisk til PCIB i markedet. Mange har investert mye penger og noen med tap slik det er nå, og ja, kanskje kursen stiger masse engan i framtiden, men nå virker de som de har fylt ræ… med sirup.

3 Likes

… du sikter til?

Ja hvis de gjør det…? Hvis? Er det ikke fordel med flere interesserte i pcib, altså aksjonerer? Hadde de Ikke vært mer attraktiv for alle potensielle samarbeidspartnere med høyere kurs? Hadde de allerede kunne hatt en partner eller flere, med litt mer punch i salgsapparatet? Hvordan vil en samarbeidspartner tenke om tyst partner?

1 Like

Maxim

Filosofien her på TekInvestor er, basert på saklighet.
Innlegg som kritiserer enkeltmedlemmer på en usaklig måte, slettes av Moderator.

2 Likes

Litt statistikk for de som liker slikt. Det hevdes med rette blant aksjonærene at det er uvanlig radiostillhet fra selskapet. 50 dager uten meldinger fra PCIB er særdeles sjelden kost, samme hva Skuggedal skrev i e-post her forleden. Her er statistikken for børsmeldinger i selskapet fra 2010 til og med 2020. Laveste frekvens var i 2020 med gj.snitt børsmeldinger hver 12,16 dag. Nå har vi bikket 50 døgn siden sist melding!

31 Likes

Får håpe at noe stort er på vei! :slight_smile:

3 Likes

Er denne oversikten ny?

Den er oppdatert med den siste publiksjonen.

12 Likes

16 Likes

Det ser ut som om vi minst maa vente i minst 1,5 aar paa interim svar. Og kanskje mer enn to aar;-(( Corona koster. Det er bare og haape at PCIB makter og skaffe en partner paa ett av forretningsomraadene, som er villig til og betale for dette, foer den tid. Hvis ikke, kan det hende vi maa igjennom baade 1 og 2 emisjoner foer det skjer noe.

The expected timeline for the planned interim analysis by 1H 2022 is therefore extended to range from 2H 2022 to 1H 2023.

https://adisinsight.springer.com/trials/700291607

1 Like

I tillegg får du sikkert ikke med deg interim før et par måneder i etterkant, så du kan legge til et par måneder også :joy_cat:

4 Likes

Denne artikkele sier completion date, April 2024. Det er 3 og ett 1/4 aar til. Og den sier primary completion date July 2023, som er 2,5 aar til.