Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

@pdx Det er faktisk ikke en så dum idè!

Dette selskapet minner meg mer og mer om en annen fiasko, nano.
Samme argumentene fra både aksjonærene pg ledelsen.

1 Like

“Steindau” er nok å ta hardt i, men uansett ståsted så tror jeg nok de fleste ser at uten snarlige positive signaler fra selskapet så blir det tungt framover.
Og et fall i kurs fra 80—>45-55---->23 er heftig på så kort tid som noen få måneder.
Og ifølge flere her på forumet var ikke aksjen hausset opp da den lå på 80+.
En ting er brennsikert, det er ikke bare å knipse for å se slike kurser igjen.

2 Likes

Blir litt fasinert av å lese småprat tråden innimellom. Folk uttaler seg som om de skulle jobbet internt i begge selskapene samtidig. Det er spekulasjoner og nesten konklusjoner om det ene og andre, men sannheten er at vi ikke vet helt konkret. Spesifikt hvorfor det ikke ble noe avtale er noe vi mest sannsynlig ikke får vite ref. Einarsson podcast. Så det og spy ut eder og galle om hvor ubrukelig PW er og alt med seg er bare helt unødvendig. Er sikker på at han er like fortvilet som alle oss andre hvis ikke mer. Vi som aksjonærer vet så utrolig lite hva som skjer og blir sagt bak lukkede dører. Ja, jeg er enig i mange ting ifht informasjonsflyten skulle vært håndtert på en annen måte, men det tar litt av her mtp skyldfordeling. Det eneste vi kan vente på nå er videre avklaring på Chem og resultatene av Nac… samt vac. Tipper uansett hva som blir meldt nå så har vi nådd “bunn” så etter min mening kan ting kun bli bedre (synsing)

11 Likes

Jeg har tidligere vært tilhenger av PW med hans nøkterne stil og troverdige måte å kommunisere på, men siden juni i år har jeg blitt usikker på hva jeg skal mene. Jeg er langsiktig og lever godt med at kursen svinger, men det er absolutt ikke hyggelig å se at kursen halveres over natta. Aksjonærene må ta ansvar for egne valg, men PW har også et ansvar for at markedet så til de grader blir skuffet. Om ikke annet så har i alle fall PW nå et ansvar for å bringe aksjen ut av det vakumet den befinner seg i. Det har vært så mye fokus på AZ og NAC det siste året at jeg nå gjerne skulle fått en eller annen form for bekreftelse på at selskapet gjør alt som står i dets makt for å få fart på rekrutteringen i Release-studiet. Det er her alt fokus bør være og vi trenger ikke nye luftslott i NAC og VACC, i alle fall hvis disse ikke bringer inn cash. Slikt kan selskapet se på når Korona er tilbakelagt. Jeg håper nå at styret med Bøhn i spissen sitter oppå skuldrene til PW for å sikre seg om at selskapet har fokus der det bør være.

Jeg er også enig med de her på TI som mener at tiden kanskje har kommet for at styret bør se seg om etter en erstatter for PW. Kanskje vi nå trenger en CEO som er mer fremoverlent, fokusert og handlekraftig.

26 Likes

Nogle gange når ting lyder til at være for godt til at være sandt, så er det lige præcist sådan det er :waffle:
Nå nu som længere i pcib end planlagt.

Enig at det er mange som uttaler seg så bastant at man skulle tro de sitter på informasjon som kun ansatte i selskapet har. Meg bekjent er det ingenom noen som jobber i selskapet her.
Jeg har ikke solgt en aksje da jeg mener det kan komme en reprising om selskapet kan komme med noen positivt som viser at det er noe på gang. Det kan ikke være slik at selskapet kun er verd 20 -25 kroner bare fordi det ikke ble avtale med AZ. Vi vet ikke hvorfor det ikke ble en avtale. Men at teknologien nå er død tror jeg ingenting på. Ja jeg er selvsagt skuffet over at det ikke ble noen avtale, men sånn er gamet. Ang PW er jeg usikker da jeg ikke kjenner han godt nok til å komme med med noe konklusjon ennå, men han har vært uheldig med sin kommunikasjon rundt AZ. Ingen tvil. Kanskje det er på tide med en mer fremoverlent CEO, som i PHO. Setter normalt pris på Roger sine innspill, spesielt jobben du gjør for PHO, men jeg er usikker på om du kjenner PCIB godt nok til å være så bastant i dine meninger som du er nå. Reflektere litt over det.

8 Likes
Bør Per Walday få fortsette som CEO i PCIB?
  • JA
  • NEI

0 stemmegivere

artic hadde vel en kursmål 80-90 et sted tror jeg det var uten AZ avtale. Det at PCIB er verdt rundt 800 millioner i dag, er vel ikke tilfellet om man leser den pdf`en på hunden som jeg har profilbilde av, det fungerer! Hadde vært gøy å vite om hvor lenge hunden levde i ettertid…

7 Likes

Klarer ikke å si direkte om PW burde erstattes eller ikke, men styret burde helt klart ha en evaluering runde når det gjelder det som har skjedd siste året.

8 Likes

Er Per Walday den eneste mannen (eller kvinnen) i verden som kan lede PCIB?
Selvsagt ikke.

Har Per Walday levert en tilfredsstillende jobb de siste 12-18 månedene?
På ingen måte.

Er det mulig å finne en bedre CEO enn Per Walday til å lede PCIB?
Ja, absolutt.

For meg blir dette en no-brainer. Det trengs en ny kost. Ny energi. Kompetanse og internasjonalt kontaktnettverk. Erfaring innen kommersialisering.

Per Walday kan tre til side, og et steg ned, og bli en slags Chief Scientific Officer. Det er der han har sin styrke og sin kompetanse, innen det medisinske og faglige. La han få jobbe med forskning og utvikling. Trolig vil det være der han trives best selv også. Vinn-vinn, for både ham og selskapet. :man_shrugging:

24 Likes

Enig.

Det er vanskelig å vurdere han fra utsiden. Jeg trykket på et alternativ, men det var bare for å vite hva andre tenker, jeg hadde foretrukket “vet ikke”.

Styret får ta en evaluering og utfallet er jeg med på. Det kan ha vært hårreisende kommunikasjon, det kan også bare ha vært et uheldig og usannsynlig utfall.

Jeg tenker det uansett er greit å evaluere kommunikasjonen rundt FimaNac. FimaVacc også for den saks skyld. Det kan hende selskapet er tjent med enda mer hemmelighold og mørke rundt dette, for det har skapt fryktelig store forventninger/volitalitet.

11 Likes

:safety_pin:

2 Likes

Jeg modererer meg. Selvfølgelig kan man få panikk i en slik uventet situasjon. Og det er også lov til å moderere/ombestemme seg.
Pcib har fortsatt 3 ben.

Det er bare (" " ) en ønsket avtale med A.Z. som er avbrutt. Og ikke noe forskning som er redusert.
Pcib har fortsatt sine unike resultater fra kreft-forskningen.
Når denne skuffelen har lagt seg er fortsatt Pcib inntakt.
Enten det gjelder tunge eller gallegang.
Eller annen leveringsteknologi for andre medisiner.

Hvis et (nytt) biofarma hadde komme med noe slikt ville vi selvfølgelig blitt euforisk.
OG det er fortsatt virkelighet.
Børs er børs, men virkelighet er virkelighet.

  • Og kreft er kreft. Pcib sitter uansett med en unik teknologi.
    Uansett noen tids skuffelse grunnet ett B.F. sin (foreløpige) manglende interesse, - for en fokusering på Covid 19, og raskere inntjening. (? )

Kreft er fortsatt en større dødsrisiko en Covid 19 , uansett hva media hyper.

4 Likes

Husker å ha lest eller sett hva fordelingen av tid/penger PCIB bruker på de ulike utviklings programmene sine. Mener å huske 60 ±10% på CHEM, 30±10% på VACC og 10±10% på NAC
Noen som kan rette meg?

Jeg kan ikke rette på deg, og jeg vet ikke hvor du har tallene fra?

Men i Pål Falck sin analyse var vel FimaVacc og FimaNac tillagt 10% hver av kursmålet. Jeg antar at dette har ok korrelasjon med ressursbruken.

1 Like

Når du har mot til å så til de grader snakke ned både CEO og største eier, så burde man (særlig sett i lys av at du angivelig har fulgt selskapet de siste tolv årene (nicket ditt er åpenbart ikke fødselsåret ditt?)) kunne forvente en større grad av konsekvens i meningene dine 8 timer bakover. For der er det “upålitelige svensker [AZ]” og “Mafiaen styrer mye av BP- aktivitetene” som er forklaringene på tingenes tilstand. For 9 timer skrev du faktisk at ”PciB burde stå sterkere etter dette”.

Ønsker virkelig ikke å gå inn i en personlig diskusjon her. Skriver dette mer i oppgitthet over hvor denne tråden er på vei.

15 Likes

Kan ikke se noen inkonsekvens i det jeg skriver.
Hva er din mening for at ikke PciB har fått en avtale ?
Det er en uheldig samling årsaker etter min mening. Og de har jeg nevnt
Men de har i det minste fått frem at PciB -metoden virker på denne plattformen også
Det er vel det positive

Det er ikke vits i å diskutere hvorfor vi ikke fikk en avtale. Alle som heier på Norsk biotek synes dette var en trist nyhet,
Whats done is done… Også har de gått ut og sagt at vi aldri får vite årsaken. Ingen vits i å vedde på om det er x eller y når vi aldri får svaret…

Nå gleder jeg meg til en oppdatering fra PCIB - ikke om hvorfor det ikke ble en avtale - men alt det andre selskapet jobber med å utvikle.

Selskapet må nok levere positive nyheter før vi går over 30,- som er helt fair. Det er ingen som kan sitte og tro på at vi flyr avgårde med ville summer på kort sikt nå dessverre.
La oss holde tekinvestor UTEN spydige kommentarer om hverandre(ledelsen kan få litt :-P) OG uten “fake news”…

Jeg hadde forresten tenkt å ut av PCIB før utgangen av 2020(ventet som så mange på bedre AZ-nyheter før avskjed) - nå blir jeg vell med ut 2022 eller enda lenger.
Begrunnelse for at jeg blir: Om AZ var så nær avtale med lille PCIB er vi ikke helt på gjorde… Prisen vi får for å selge oss ut nå er etter min lette hoderegning for dårlig. Jeg gir ikke opp enda :stuck_out_tongue:

9 Likes

Jeg sa god helg tidligere i dag, men jeg angrer…

Hadde vært interessant med en podcast med styrets leder HANS PETER BØHN som gjest. Det kunne gi aksjonærene både nyttig informasjon om strategier, og nye vinklinger. På samme måte som «forskningsavdelingen» ved Kristian Berg gav oss god input i podcast 104.
En styreleder er forpliktet til å holde seg oppdatert på det som foregår i selskapet, og har også ansvar for blant annet:

  • Trekke opp retningslinjer for selskapet
  • Kommunikasjon med aksjeeiere
  • Støtte daglig leder

Kan ikke se å ha opplevd noen av kriteriene over som tilfredsstillende. En podcast kunne vært et egnet forum. Har ikke styreledere fra andre selskap vært gjest hos Einarson og co?

Noen som vil legge inn denne bestillingen? Kanskje burde selskapets styre oppfattet dette selv, og gjort bestillingen selv?

PW har i så fall stilt opp for aksjonærene i uttallige podcaster, selv med kraftig hoste.

Mulig noen andre snart burde stikke hodet sitt frem?

Jonas Einarson & Hans Peter Bøhn, can you hear me?

23 Likes