Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg var vel ikke SÅ kritisk. :grimacing:

Ble litt brent i høst, og det er vel flere postere her som kan virke litt bipolare innimellom. Håper på det beste men prøver å være forberedt på det verste, samtidig som jeg prøver å tenke så objektivt som mulig. Ikke alltid lett. :upside_down_face:

7 Likes

På tide med en spørreundersøkelse igjen?

Har du FOMO?

  • Ja!!
  • Ja
  • Nei, er fullastet

0 stemmegivere

1 Like

Du må legge til et alternativ som bare sier nei…
Det er ikke snakk om å sitte fullastet i PCIB en gang til, det holdt med en gang.

6 Likes

Riktig tenkt LCY.
Ingen kan garantere noe, alle positive skriverier de siste uker - Var på samme nivå, både ett og to år tilbake…

Kansje de lykkes nå, eller emisjonen sitter innen kort tid…
Jeg selv har aksjer, men med et mer kritisk syn enn tidligere :blush:
Tvi tvi…

2 Likes

Var lett å bli revet med litt i Mai/Juni ja, er relativt fersk med aksjer men føler jeg har lært litt i raskeste laget, selv om en egentlig vet att forum kan bli litt ekko-kamre er det vanskelig å ikke la seg påvirke overhodet.
Håper det går i pluss snart for alle her inne, kan ta tid for flere men tror vi er der til slutt. :slightly_smiling_face:

1 Like

Det går like fort opp som ned i denne sektoren
Aldri sitt på så mye at du ikke tåler en nedtur.
For det er da du skal kjøpe mer GITT at du fortsatt har troa på selskapet
Store endringer styres av og til eller alltid av panikk når det ikke er så små volum som avgjør
Krasj - kursen gruses - «alle» skal ut og det med en gang :joy:. Faller altfor mye gitt at du ikke kommer ut med en gang
Opptur - ville nyheter - alle skal bli millionærer eller milliardærer og kjøper som gale sjømenn. De siste som kommer kan måtte sitte en stund for å få avkastning.

Kjøp x askjer du føler deg tilfreds med å sitte med en lengre periode. Så kjøper en på nedturene og selger tilsvarende på oppturer.
Uanz tilfelle - ikke få panikk!tenk før en handler. Er altfor mange sauer(de som følger strømmen) som aldri får glede av noe som følge av at de hopper av for sent og på like sent.

3 Likes

Uanset hva onsdag bringer er det jo bare og holde på sine aktier - det er jo ikke sidste gang den vil op over og jo flere som har tilliden jo mindre bliver faldet.
Jeg tror nu stadig på det her blot er spekulation, der skal nok komme noget guf onsdag.

6 Likes

Minutt for minutt, 30➡️40

3 Likes

Bryter den over 36 så har vi vel samme galskapen gående igjen.

Først og fremst var det veldig bullish at den closet over 30 sist fredag. Ny close over 30 nå til helgen, så kan man sette to streker under svaret.

10 Likes

Den vil vel forhåpentligvis stige, eller hvertfall holde samme nivå frem mot konferansen på onsdag. Ser vi 36-38 før onsdag?

Wednesday will bring high-level good data (at least we know AH will be comparing PCI to LNPs). How good the data is, i dont know but it is supposed to be Gold Standard good :slight_smile:

One thing to remember is that this presentation will be for the “white coats” not for “black suits”.

21 Likes

True! Companies need to focus on BOTH “white coats” AND “black suits”.

It seems the company is well aware that almost all big pharma and mRNA biotechs attend the conference this week.

Then a few weeks after Carnegie and investors

Best of both worlds :crossed_fingers:

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • 12th Annual RNA Therapeutics Virtual Conference , UK based online event 10-11 February 2021. Virtual company presentation, 13:10pm (CET) 10th February 2021.
  • CARNEGIE VIRTUAL HEALTHCARE SEMINAR 2021, Stockholm based online event 9-12 March 2021. Virtual company presentation 16:15pm (CET) 9th March 2021
10 Likes

Må si det er litt kjedelig at konferansen denne uken koster så mye.
Kjenner jeg har vegring for å betale £999 for å se Pcib. Kan jo kjøpte ca 364stk mer aksjer for den prisen :slight_smile:

6 Likes

Lite aktuelt å bruke penger på det, kjøp heller flere aksjer.

6 Likes

Man kunne kanskje kjørt en spleis på et eller annet vis. Men sannsynligvis er alt det viktige vi trenger å vite tilgjengelig via børsmelding. Men det viser jo at konferansen er rettet mot store aktører.

2 Likes

Unnskyld meg. Men når ble en konferanse gratis.

Det er en sang som nynnes, euphoria …
Sangen er fin, men det er ikke mye i kurs/graf som likner på det :sweat_smile:

Det finnes flere konferanser som streames uten å betale. Sist DNB helsekonferanse kunne sees for free.

Usikker på Carnegie konferansen neste måned.

Interessen nu er stigende, lett å se ved volum. Snart omsatt 400 000 aksjer nu.

Ellers interessant å se PCI Biotech deltar i konsortium med forskning og utvikling innen antibiotika og kanskje verdens største helseutfordring, antibiotikaresistens.

Slike forhold synes jeg selskaper generelt kan børsmelde. Spesielt når selskap er innen biotek hvor mulig pipeline kan utvikles. Ikke minst utvikling av både preklinisk og klinisk i ulike faser som er store deler av verdivurderinger. Eller?

4 Likes

Hvordan er det mulig med et sånt volum og nedgang, såpass nært 10. feb? Her skal kursen mer opp :point_up_2:

Er vel et naturlig resultat av økningen som kom mot onsdagens presentasjon. Utelukker ikke at det er flere som ønsker å nedjustere beholdningen som risikojustering i form av forventningene som er knyttet til konferansen. Personlig liker jeg tanken som har blitt luftet i tråden tidligere: Selv om det ikke skulle være noe forbausende nytt, drar de hvertfall ikke på en konferanse for å presentere noen negative nyheter.

4 Likes

Hausse koret må trutte hårdere i Trumpeten - men de er vel travlt beskæftiget med at hive trading gevinster hjem nu?

1 Like