Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Utfra kursutviklingen å dømme, kan det gå begge veier etter konferansen på onsdag.

Har hørt at Jonas Einarsson har tjent seg søkkrik på å bygge opp flere store biotek-selskaper så han kan sikkert cashe deg ut.

2 Likes

Ja det er jo slett ikke gratis å avvikle en virksomhet, så det kan nok komme en emisjon på tampen så man får lagt ned selskapet på ryddig og verdig vis.

Det er nok det som skal kringkastes på denne konferansen.

5 Likes

Ja det er jo forskellen på gode og dårlige nyheder.
Jeg personlig tror ikke at pcib bruger tid og penge på at komme på en konference for at aflevere dårligt nyt.

8 Likes

What, me Worry?

3 Likes

Jeg lærte i sin tid fra en russisk-amerikansk trader, som også ga undervisning gjennom nettsiden sin, at i to av tre tilfeller tenderer kursen til å synke etter rapporter. Kanskje ganske selvfølgelig, men likefullt greit å ha med seg:

  1. (naturlig nok) hvis rapporten skuffer forventningene vil kursen typisk synke,

  2. hvis rapporten innfrir forventningene men uten å gjøre noe mer vil kursen typisk synke, siden kursen tenderer til å være LITT oppblåst i forkant, og derfor korrigerer litt ned.

  3. Kun her vil kursen typisk stige i etterkant, nemlig hvis rapporten_overgår_forventningene.

Jeg har allerede hatt mer berg-og-dalbane i PCIB enn nervene mine liker så håper på alternativ 3, men fullt klar over at alt. 2 også er mulig. Men tror vel neppe på at alt 1 er veldig sannsynlig.

16 Likes

Hvis PCIB har vært gjennom berg og dalbaner, må det i så fall være noe slikt:
bilde

Når man drar på tivoli med de store gutta kan man også ende opp i en høyere karusell:

Det må man også ta høyde for, som et alternativ 4.

Når et plattform-selskap, med teknologi som kan påvirke biologien innen et enormt område, får sitt gjennombrudd. Ja, da blir det himmelferd.

Der er ca 6500 aksjonærer i PCIB. Personlig synes jeg det er rart ikke flere tar et lite lodd, og låser ned aksjene. En liten innsats kan bli mye verdt!

8 Likes

Alt en kan si er at:

Solgte en ikke i rollercoster2020, så sitter en til payday🏦

21 Likes

Jeg synes denne kranglingen/spekuleringen om hvorvidt aksjekursen skal opp, ned eller sidelengs blir noe kjedelig i lengen.

Likevel, for hva det er verdt, kan jeg jo komme med mitt «bidrag». :wink:
Jeg tror den skal alt sammen. Ned på grunn av sell-on news/markedet blir skuffet på onsdag, deretter ytterligere ned på grunn av elendig rekruttering til RELEASE på Q4, men så…tror jeg den skal høyt.

Er det forresten noen som har noen tanker om at AstraZeneca også skal presentere på konferansen, og tilsynelatende som en slags «konkurrent» til PCIB?
Lipider vs Naked Delivery.
Eller har jeg misforstått/feiltolket noe her? :man_shrugging: Det fremstår i alle fall slik. Meget interessant. :thinking:

7 Likes

Rykende fersk introduksjonsvideo av eTheRNA, som har relevans fordi det er PCIBs lengste samarbeidspartner. De kaller seg «contract manufactorer» (slik Moderna og Biontech blant annet kaller seg), og tilbyr utvikling av mRNA blant annet. Det er sterkt økende etterspørsel innen dette segmentet i bransjen.

19 Likes

Even the kingdom of mice and rats is looking forward for Wednesday presentation. hoping the lives of 845 martyred mice (for the sake of FimaNAC) have not gone in vain. Amen

23 Likes

Stille før stormen… Burde ikke det vært litt FOMO nu? Hva hvis raketten blir fyrt av i morgen? :man_shrugging:

2 Likes

Sikkert greit at ikke forventningene er skyhøye for en gangs skyld

9 Likes

Herrrlig kurs, svært forsiktig tilnærming før presentasjon i morgen.

UANSETT gleder jeg meg til de risking av caset PCIB form av presentasjon av PCIB teknologien.

MYE bedre å overraske pessimistene og de få optimistiske :crossed_fingers:

Og ikke minst etter morgendagen er de som lyttet til presentasjon og mulig resultater MER kunnskapsrike om PCIB teknologi plattformen enn før. NY informasjon. Ikke mindre…

Ved mer kunnskap vil det bli enklere å mene noe fornuftig om:

PCI Biotech
Mulig anvendelsesområder nu og i framtiden
Mulig tenkte samarbeid
Verdier i pipeline
Peer sammenligning innen mRNA
Vacc
Nac
Chem

Ikke minst sitter så og si alt av BP og biotechs innen mRNA i «salen»!

7 Likes

Enten blir det fin stigning eller hører vi PW med notorisk ro si han er svært overrasket over kursfallet :grimacing:

5 Likes

Var ikke kursen da på 80-90kr, ikke på dagens 30kr :sweat_smile::partying_face:

mRNA er hot!

Moderna steget 750% 1 year :sweat_smile: (og det fra enorme milliard verdier). Lykkes noen her er det verdier…

https://www.marketwatch.com/investing/stock/mrna

Moderna skal også delta på mRNA konferansen imorgen.
PCI Biotech er proud sponsor av konferansen

Ser en mot PCIB sin markedsverdi tror tydeligvis «INGEN» at PCIB har gode resultater/teknologi innen mRNA (eller mye annet😂)?

Virkelig en glede å se et norsk biotek som begynner å få internasjonal prising, Vaccibody og nesten 25 milliarder i verdi (det blir liksom litt når kursen også stiger 4-5% på det). Norsk biotek verdsettes, «bare» fortsette å levere resultater🥳

5 Likes

@pdx , du er herved advart, TI kan muligens knele rundt 1300 i morgen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

On Wednesday, February 10, 2021 at 13:10pm (CET), Dr. Anders Høgset, CSO, will present an overview of PCI Biotech’s proprietary platform technology, focusing on the delivery of RNA molecules, including the most recent data on the use of the fimaNAc delivery technology in the exciting field of RNA based therapies. The presentation slides will be made available through a separate press release around the timing of the presentation and the full presentation will be made available on PCI Biotech’s website (www.pcibiotech.com) under “Scientific publications & presentations” after the event.

44 Likes

Det blir en spennende morgendag :crossed_fingers:
Ift fimavacc og valg av veien videre, er organisasjonen til pcib rustet til å kjøre igang et studie selv nå parallelt med RELEASE? Det må jo kreve endel resurser, kan ikke dette bli for mye for ‘lille’ pcib?

2 Likes

Ettersom de ikke produserer egen vaksine så bør de finne partner.

8 Likes

Vi får se om alt jeg gjorde av forbedringer ved forrige servernedsmelting har effekt da :sweat_smile:

Et tips er å benytte Biotekkanalen i Insiderchatten, den går ikke ned hvis serveren sliter - så lenge du ikke laster siden på nytt bør du kunne følge chatten :slightly_smiling_face:

8 Likes