Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Er det «haus» for å bli insider :wink:

1 Like

Selvfølgelig! :partying_face:

14 Likes

Jo, men tror ikke han bryr seg så mye om aksjekursen, tilsynelatende. Hadde kursen vært i måleverdi hadde entusiasmen hans muligens vært en annen. :grimacing: Der gikk kursen opp 12 ml…

1 Like

Er spent på pressemeldingen som kommer i forbindelse med konferansen i morga, og er overrasket over at markedet ikke er det samme. En pressemelding er ikke hverdagskost for et lite selskap som verdsettes til 1 milliard. En pressemelding skal i følge NTB sendes ut når det er:

  1. Konflikt
  2. Vesentlig. En sak som berører mange mennesker, blir sett på som vesentlig. Saken i seg selv trenger ikke å være stor, så lenge den har en betydning for en større gruppe.
  3. Nærhet. Vi mennesker lar oss rive med av historier som oppleves som nære, enten det er geografisk, sosialt eller personlig.
  4. Sensasjonell. Dette kalles ofte for “wow!”-faktoren og er saker som forbauser, sjokkerer eller overrasker. Sensasjoner handler om det vi aldri hadde forventet skulle skje.
  5. Aktuell: En sak er aktuell når den er nær i tid eller den omtaler noe helt nytt. En gammel sak kan likevel være aktuell dersom man finner en ny måte å se saken på, eller kommer med ny informasjon.

Nr 1 og 3 er vell utelukket for et mikroskopisk biotekselskap, og har ingen nyhetsinteresse for omverden.

Kilde: Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen

18 Likes

Du er ikke redd for st du har lagt lista for høyt Lenny ?
Mens du venter, kan du jo slå på NRK kl 21:40 . Da løper to av Ingebriktsen brødrene 1500 m i et stevne i Lievin i Frankrike i kveld :slight_smile:

4 Likes

Serguéi Bubka hevet lista 1 cm hvert Golden League stevne, for å sette ny verdensrekord, og hevet en stor pengepremie hver gang. Han kunne hoppet mye høyere, men var smart og hevet lista litt etter litt.

PCIB tror jeg IKKE vil heve listen litt etter litt, og de vil ikke bruke Serguéi Bubka metoden…

12 Likes

I morgen er jeg overbevist at vi får presentert gode data/ nyheter. Jeg tolker varselet vi har fått fra ledelsen i selskapet vårt på en positiv måte. Tror de har lært og ønsker å rette opp dårlig kommunikasjon/tillit. Liker spesielt «…will present overwiew of PCI Biotech’s proprietary Platform Technology» og «…including the most recent data on the exciting Field of RNA based therapies…»

17 Likes

De siste 4-5 børsdager har vi hatt mye mer omsettning en vanlig og :blush:

3 Likes

Økende interesse og «lav» markedsverdi/kurs :sweat_smile:

6 Likes

PCIB har i følge NTB blitt nevnt i 2 pressemeldinger tidligere.

24.8.2015 05:00:00 CEST
&
2.11.2011 16:49:32 CET

Noen år siden sist.

Kilde: https://kommunikasjon.ntb.no/

Kanskje blir det en spennende dag i morgen, og ser ikke bort fra at der også kommer en børsmelding i forbindelse med konferansen.

For pessimistene anbefaler jeg heller mitt balanserende innlegg fra i går:

16 Likes

Hej lenny

Deler din optimisme (og balancering) og er rimelig sikker på at det bliver en spændende dag.

Dog er jeg langt fra sikker på, at det udmunder sig en børmelding, da en evt. sådan jo skal meldes i markedet da - ""børsnoterte selskaper de skal informere markedet likt og åpent om viktige hendelser for selskapet. Et av kriteriene for å vurdere om noe skal børsmeldes eller ikke er nettopp om informasjonen an være kursdrivende. “”

Men jeg har før taget fejl :slight_smile:

The presentation slides will be made available through a separate press release around the timing of the presentation

2 Likes

InVivo - den har jeg set :-), men kan en press release bare oversættes til, at det er en børsmelding. ?

4 Likes

Jeg vil tro det følger med en børsmelding når det kommer en pressemelding.
Det ble i så fall litt styr når Vow sendte pressemelding 19 minutter før børsmelding:

Men jeg kan selvsagt ta feil, og alle må ta egne balanserende viurderinger.

3 Likes

« Per Walday, CEO of PCI Biotech, comments: Encouraging collaborative preclinical results have recently been achieved with the fimaNAc technology and we are very
pleased to be able to share these data now. The rapid development progress of mRNA-based vaccines against Covid-19 has generated much attention to the
potential of nucleic acid therapeutics generally, and mRNA particularly. The results with fimaNAc suggests that this technology provides an appealing intracellular delivery solution for certain applications within this class of
therapeutics.»

:star_struck:

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/265ca07a-cab4-459d-8ba3-5a3aea56de4a

12 Likes

INTRATUMOURAL DELIVERY WITH fimaNAC IS CONVINCINGLY SUPERIOR TO LNPS

20 Likes

Jadda!!! Det var gode resultater!

5 Likes

5 Likes

Million dollar question, når alt ser så jævla bra ut, er da hvorfor Astra ikke gikk videre med dette???

1 Like