Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Skal ikke svare for moderatorer, men pcib tråden hadde helt tydelig behov for moderering spesielt pre AZ avslag. Det var alt for mye gjentagelser, og mye av gjentagelsene var overoptimistiske antagelser samt fakta tatt ut av kontekst. Det man ønsker er mest mulig balanse, slik at man for god informasjon til å ta gode avgjørelser utfra. Denne historiske ballasten gjør kanskje at moderatorene er litt mer på hugget her.

7 Likes

Tilbake til PCIB: noen som vet omfanget av konferansen som dukket opp i dag? Finner ingen liste over andre deltakere etc. Liker svært godt utviklingen med at de skal på veien å presentere noe: Går ut fra at de har noe nytt å fortelle.

2 Likes

På de konferansene jeg har deltatt på så blir ikke sånn informasjon (hvem som deltar) delt med offentligheten. Regner med det samme gjelder her også.

3 Likes

Vi kan prøve å søke oss fram til andre selskaper som har opplyst om at de skal delta.

Edit: Legger til fortløpende.

13 Likes

“Alle” skal presentere på denne digitale konferansen, BioNTech, Eli Lilly, AZ bl. a.
Hvem som “deltar” i form av å følge “forelesningene” vet vi ikke selvsagt.

2 Likes

Ser at flere etterlyser mer balanse i innleggene her inne, for å lettere kunne ta egne avgjørelser. Jeg følte meg truffet, og føler for å balansere litt mine tidligere innlegg som er preget av:

  1. Jeg er høyskoleutdannet innen naturfag, og er interessert i biologi både pga jobb, og privat. Jeg har rett og slett undervist i biologi i over 25 år. Når jeg ble introdusert for PCIB av noen kamerater, og studerte teknologien noen titalls timer på egen hånd, vart jeg såpass interessert at jeg kjøpte mine aller første aksjer i et selskap notert på børs.
  2. Når jeg senere har brukt store deler av min fritid til å lese meg opp innen bransjen, teknologi, biologi, lyttet til alle Radforsk sine lærerike podcaster, kjøpte jeg enda flere aksjer i PCIB. Jeg har aldri vært mer optimist, men jeg har falt til ro med at det er forholdsvis lange linjer i biotekbransjen, både innen forskning og kommersialisering. Jeg har en sterk følelse av at noe nærmer seg, men:

Nå ønsker jeg å balansere noe på mine tidligere innlegg:

Det er en mulighet at PCIB har meldt seg på konferansen sammen med BP og samarbeidspartnere, for å fortelle at teknologien rett og slett ikke virker. Kristian Berg og ca har arbeidet med lys i 35 år, men nå blir det snart bekmørkt. BP må advares, så de overhode ikke finner på å bruke lys/PCI i sine prosjekter hvor de sliter med levering av medisin. Det er bedre BP bruker pengene i velferdskassa til sine ansatte. Det kan de trenge etter en pandemi.

Fordi dette er en konferanse hvor bare de største og mektigste har økonomi til å delta, får ikke alle investorene den viktige beskjeden om at PCI, fimanac, naked mRNA, fimaVacc, fimabac etc ikke virker. Derfor holder PCIB avsluttende konferanser for allmenheten både i Sverige og USA i ukene etter.

Til dere som er redd for å gå glipp av en emisjon: fortvil ikke. Det koster å være med på konferanser, og i tillegg har Kristian Berg fått lovnad om å forske i 35 år til på PCI av styret. Dette var en drøm for han i podcast 104, og den blir innvilget for lang og tro tjeneste, selv om PCI ikke virker på noe som helst. Derfor blir det en liten emisjon på en svært lav kurs som annonseres i forbindelse med konferansen 10.02.21, i tidspunktet for Anders Høgset sin avskjedstale.

Da kan jeg ta kveld med bedre samvittighet, og håper på tilgivelse for å tidligere ha hauset opp aksjekursen til astronomiske summer, for en teknologi som ikke har annet bruksområde enn en lommelykt.

35 Likes

Ryktet skal ha det til at PCIB skal melde at de bytter navn til BICP og skal bruke 35 år til å reversere egen forskning. RELEASE endrer navn til ERASE. Alle nåværende aksjonærer skylder nå like mye som de så for seg at de skulle tjene. Jeg er derfor gjeldsslave for livet

8 Likes

Dersom me har skikkeleg flaks kjem Bring på banen og kjøper konkursboet for dei kan trenga litt lys når dei skal levera dei minste pakkane :wink:

Stå på med innlegga dine, dei er høgt verdsatt:)

11 Likes

Jeg gikk inn i PCIB i håp om å tape alt, hvem kontakter jeg da for å få utbetalt pengene?

6 Likes

Alfred E.Neuman har et tillitsfullt åsyn. Jeg ville satset på han.

1 Like

Utfra kursutviklingen å dømme, kan det gå begge veier etter konferansen på onsdag.

Har hørt at Jonas Einarsson har tjent seg søkkrik på å bygge opp flere store biotek-selskaper så han kan sikkert cashe deg ut.

2 Likes

Ja det er jo slett ikke gratis å avvikle en virksomhet, så det kan nok komme en emisjon på tampen så man får lagt ned selskapet på ryddig og verdig vis.

Det er nok det som skal kringkastes på denne konferansen.

5 Likes

Ja det er jo forskellen på gode og dårlige nyheder.
Jeg personlig tror ikke at pcib bruger tid og penge på at komme på en konference for at aflevere dårligt nyt.

8 Likes

What, me Worry?

3 Likes

Jeg lærte i sin tid fra en russisk-amerikansk trader, som også ga undervisning gjennom nettsiden sin, at i to av tre tilfeller tenderer kursen til å synke etter rapporter. Kanskje ganske selvfølgelig, men likefullt greit å ha med seg:

  1. (naturlig nok) hvis rapporten skuffer forventningene vil kursen typisk synke,

  2. hvis rapporten innfrir forventningene men uten å gjøre noe mer vil kursen typisk synke, siden kursen tenderer til å være LITT oppblåst i forkant, og derfor korrigerer litt ned.

  3. Kun her vil kursen typisk stige i etterkant, nemlig hvis rapporten_overgår_forventningene.

Jeg har allerede hatt mer berg-og-dalbane i PCIB enn nervene mine liker så håper på alternativ 3, men fullt klar over at alt. 2 også er mulig. Men tror vel neppe på at alt 1 er veldig sannsynlig.

16 Likes

Hvis PCIB har vært gjennom berg og dalbaner, må det i så fall være noe slikt:
bilde

Når man drar på tivoli med de store gutta kan man også ende opp i en høyere karusell:

Det må man også ta høyde for, som et alternativ 4.

Når et plattform-selskap, med teknologi som kan påvirke biologien innen et enormt område, får sitt gjennombrudd. Ja, da blir det himmelferd.

Der er ca 6500 aksjonærer i PCIB. Personlig synes jeg det er rart ikke flere tar et lite lodd, og låser ned aksjene. En liten innsats kan bli mye verdt!

8 Likes

Alt en kan si er at:

Solgte en ikke i rollercoster2020, så sitter en til payday🏦

21 Likes

Jeg synes denne kranglingen/spekuleringen om hvorvidt aksjekursen skal opp, ned eller sidelengs blir noe kjedelig i lengen.

Likevel, for hva det er verdt, kan jeg jo komme med mitt «bidrag». :wink:
Jeg tror den skal alt sammen. Ned på grunn av sell-on news/markedet blir skuffet på onsdag, deretter ytterligere ned på grunn av elendig rekruttering til RELEASE på Q4, men så…tror jeg den skal høyt.

Er det forresten noen som har noen tanker om at AstraZeneca også skal presentere på konferansen, og tilsynelatende som en slags «konkurrent» til PCIB?
Lipider vs Naked Delivery.
Eller har jeg misforstått/feiltolket noe her? :man_shrugging: Det fremstår i alle fall slik. Meget interessant. :thinking:

7 Likes

Rykende fersk introduksjonsvideo av eTheRNA, som har relevans fordi det er PCIBs lengste samarbeidspartner. De kaller seg «contract manufactorer» (slik Moderna og Biontech blant annet kaller seg), og tilbyr utvikling av mRNA blant annet. Det er sterkt økende etterspørsel innen dette segmentet i bransjen.

19 Likes