Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Vi har vel hatt en våt drøm om at Nano skulle klare å ta dette til markedet helt selv, og at det da skulle bli et nytt selskap som kunne skapt masse arbeidsplasser. Men tror det blir som du tenker her Invivo, med partner eller oppkjøp. Mye skal ( eller kanskje alt) skal avgjøres dette året i forhold til hva som skjer med Nano.
Egentlig håper jeg personlig på at hele Nano blir slukt og overtatt av et Big farma .

Vel, du om det :wink:

2 Likes

Ser ut som fda avholder komitemøte i dag. Finner ikke noe detaljert program, men vi kan jo håpe paradigme er på sakslisten…

https://www.fda.gov/advisory-committees/advisory-committee-calendar

3 Likes

Ser ikke ut som om det er på agendaen:

Agenda

The meeting presentations will be heard, viewed, captioned, and recorded through an online teleconferencing platform. The committee will discuss supplemental biologics license application (sBLA) 125514/s-089, for KEYTRUDA (pembrolizumab), submitted by Merck Sharp & Dohme Corp., a subsidiary of Merck & Co., Inc. The proposed indication (use) for this product is for the treatment of patients with high-risk, early-stage triple-negative breast cancer, in combination with chemotherapy as neoadjuvant treatment, then as a single agent as adjuvant treatment after surgery.

Mulig du har rett, men de pleier ikke legge ut full saksliste

Litt off topic, men denne pressemeldingen fra forrige uke sier dessverre det vi frykter, at kreftbehandling generelt er spesielt hardt rammet av Covid-19.

1 Like

Men langt fra helmørkt. Denne fra artikkelen, så spørs det hva som er wealthier countries og om NANO har sitene i riktig land:

An unspecified number of countries “of all income levels” had been affected, the WHO medic continued, although some wealthier nations had managed to counter the effects of the pandemic, including the Netherlands, where special programmes have been set up to speed up access to cancer diagnosis and treatment for those with symptoms.

3 Likes

Det vender hele tiden tilbake til hvilke land/sites ledelsen har rettet spesielt fokus på. Det at det kom en kraftig 2. bølge av corona var ikke uventet, og de arbeider jo i rett bransje vil jeg tro til å kunne fatte gode beslutninger på akkurat det området!

2 Likes

Shorter du?

NANO er ikke helt glemt der ute…

https://www.bloomberg.com/press-releases/2021-02-09/marginal-zone-lymphoma-treatment-market-is-projected-at-a-significant-cagr-of-6-05-during-the-forecast-period-2021-2030-as

Samme fra PR Newswire

13 Likes

Jepp, og NANO fikk Fast Track for MZL i juni 2020

5 Likes

FDA godkjenner ny CAR-T til behandling av DLBCL

Bristol Myers Squibb sier engangsbehandlingen med Breyanzi vil koste 410 300 dollar per pasient - om lag 3,5 millioner kroner - som er om lag 10% høyere enn enn prisen er for Yescarta og Kymriah.

Legemidelselskapene sier at den høye prisen gjenspeiler fordelene behandlingen gir, samt kostnadene ved forskning, utvikling, produksjon og levering av hver dose.

Interessant artikkel forresten! :+1:

Ca. 1 uke til nå så er det 3 mnd. siden Archer-1 hadde enrollment completed…:pray:

7 Likes

Vel bor jeg langt nord, og det kan godt hende jeg er en nisse, men hvorfor?

2 Likes

Tenkte på ingen måte at du er en nisse, men i et travelt øyeblikk var en julenisse emoji den enkleste måten jeg klarte å uttrykke at jeg håper på en gave i form av data fra Archer-1.
Ser i ettertid at det kan tolkes noe ulikt :see_no_evil:

6 Likes

Mener å huske DNB estimerte 150 000 USD per pasient for Betalutin i 3FL. Vil det være tilsvarende for DLBCL?

1 uke igjen til 3 måneder avlesning av archee. Skal resultatene da leses av og analyseres eller bruker de disse 3 månedene til dette? Få pasienter i denne cohorteb så det bør ikke ta så lang tid å lese av resultater. Jeg tipper resultatene kommer som en motvekt mot dårlig inkludering på q4.

Det kan godt være den som først ble inkludert i denne cohorten er ferdig avlest, men siden “enrollment completed” kom 19/11-2020 er det ca. en uke til den siste inkluderte pasienten har 3 mnd. " virkningstid" siden behandlingen ble gjennomført. Etter dette kommer vel dataavlesningen, så jeg tenker/håper kanskje resultatfremlegging ila. april? Overhodet ingen ekspert på dette, bare slik jeg ser det for meg…:blush:

Spørsmålet her er hva som menes med “enrollment completed”, eller på norsk “registrering fullført”. Betyr det at de har fått Betalutin, eller at de er valgt ut til studien?

Pasientene skal ha Rituximab 14 dager før de får Betalutin, deretter skal de ha 1 dose Rituximab hver uke i 4 uker. Så det går 6 uker fra første dose Rituximab til man ser på effekten.
Deretter Rituximab hver 12. uke.

Min gjetting er at det tar minst 18 uker fra de melder ferdig enrollment til de har data. Det betyr aller tidligst 25. mars, men mest sannsynlig seinere enn det også, typ tidlig april.