Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er og haape at noe er paa gang, og at PCIB gjoer mine ord til skamme. Men hvis Hoegseth presentasjon er representativt for PCIB’s salgs egenskaper, er jeg redd vi gaar en trist kursutvikling i moete.

Flere har hørt/lest gjennom presentasjonen og skjønner kanskje hva vi har i vente fremover…

2 Likes

Skulle vært en null til bak 30😬

2 Likes

Var desværre et bluff… :sweat_smile:

Snakk om luremu… De har hvis ikke vært fornøyd med presentasjonen :man_shrugging:

nei, de heiv seg nok heller på Nano

Nå som nano har fått fart på innrullering av pasienter, tør vi håpe på den samme meldingen fra PCIB? :crossed_fingers:t2::rocket:

1 Like

Jeg tænkte på det samme - krydser fingre

Så lenge det ikke salgsavdelingen hos PCIB som innrullerer :stuck_out_tongue:

Det kan vi vel ikkje siden vi ikkje har fått første pasient fra USA enda.
Asia er vel det som redder oss.

Ikke umulig rekrutteringen til PCIB i RELEASE har økt de siste månedene, men PCIB gir vel ingen informasjon om dette på Q4 gitt deres kommunikasjonsstrategi.

1 Like

Jeg tror PCIB tenker at tallene skal selge seg selv.
Om målet er BP trenger de ikke å snakke “norsk” så jeg og andre som kan lite om biotek forstår alt. Det hadde vært tidkrevende og etter mitt syn waste of time.

Målet er å levere så gode tall at BP bare MÅ ha hele eller deler av selskapet.

Jeg tror vi vil få en fin reise med god rekruttering de neste månedene.
Restriksjonene lettes og det blir lettere for små biotekselskaper å få tak i sengeplasser/sykehus, personell som kan utføre jobben og “kaninener” som får produktet
Se Nano - de smalt til med overraskende gode tall i dag.
Det samme tror jeg vil skje med PCIB og de fleste andre i samme posisjon.
Det er nå vi skal kjøpe i denne sektoren - MEN ikke sats alt på en hest. Det er ikke alltid den som leder etter runde 1 som vinner…

5 Likes

Til de som måtte ha interesse:
Jeg har gravet litt rundt vårt belgiske samarbeid de siste ukene, og har kommet til Kina. Å grave der tar lengre tid. Jeg har funnet noe nytt.
Tidligere har jeg skrevet at et topp10 China pharma har invistert i eTheRNA, og deres prosjekter innen Melanoma, HPV (vaksiner) etc.
Dette selskapet heter China Grand Pharmaceutical and Healthcare Holdings Limited (CGE Healthcare) Disse har jeg skrevet mye om i tidligere innlegg. De har også sendt Yijun Chen som representant i Board of Directors i eTheRNA.

CGE Healthcare har 10000+ ansatte:

Når man ser oversikten i Board of Directors dukker det også opp ett annet kinesisk selskap, som også har en representant, og har finansiert eTheRNA. Denne representanten heter Anne Xie, og tilhører Yijing Capital:

Anne Xie er altså executive i Yijing Capital, og i Board of Directors i eTheRNA

Yijing Capital har avdelinger i Beijing, Hong Kong, Singapore og Sydney.

«We mainly invest in industries with high growth potential. Our investment focuses on smart manufacturing, medical and health-care»

eTheRNA har altså ikke bare en link til Kina, men to!
Yijing Capital har også nylig invistert i et annet selskap, Shanghai OriginCell Therapeutics Co., Ltd, som 9. desember 2020 startet et fase 1 studie innen Metastatic Cervical Cancer (ferdig november 2022):

Det er innlysende at begge disse kinesiske selskapene har studert eTheRNA i sømmene før de investerte penger i deres teknologi. CGE har også dannet et datterselskap sammen med belgierne, hvor kineserne eier 75% og har alle rettigheter på salg/utvikling av produkter for 60% av kloden.

I denne sammenhengen mellom to kinesiske selskap og eTheRNA, har også deres samarbeidspartner siden 2016 blitt vurdert av begge selskapene vil jeg tro, jfr beskrivelsene av hvordan Vaccibody ble sømfart til minste detalj før deres avtale.

Jeg mener vi kan konkludere med at PCIB er meget godt kjent i Kina, av minst to selskap som satser innen PCIB sitt felt. Gravingen i Kina fortsetter. Jeg tror vår teknologi fort kan havne i kinesiske hender.

Avslutter med min sedvanlige: alle må selv ta ansvar for egne spekulasjoner, og vurderinger av andre sine spekulasjoner.

57 Likes

Det er vel nettopp på Q4 de gir informasjon om dette og annet som er av interesse for markedet, men ikke krever børsmelding.

2 Likes

Denne her er vel ny?
ser ut som den kom ut igår
Photochemical internalization (PCI)-mediated activation of CD8 T cells involves antigen uptake and CCR7-mediated transport by migratory dendritic cells to draining lymph nodes - ScienceDirect!

Intravital microscopy and flow cytometric analysis of the murine ear skin revealed that dendritic cells (DCs) take up PLGA microspheres in peripheral tissues. Illumination then caused photoactivation of TPCS2a and induced local tissue inflammation that enhanced CCR7-dependent migration of microsphere-containing DCs to tissue-draining lymph nodes (LNs), i.e. , the site of CD8+ T cell priming. The results contribute to a better understanding of the functional mechanism of PCI-mediated vaccination and highlight the importance of an active transport of vaccine microspheres by antigen presenting cells to draining LNs.

23 Likes

Spennende! Pål Johansen står på publikasjonen. Han er vår mann!

Spennende også at Pål Johansen, med solide linker til PCIB, skal snakke om covid-19 den 9. mars i år, i Sveits:

Han er som kjent en av de eksterne på PCIB sine patenter. Han står også på denne nylige publikasjonen til PCIB:

Og mange andre publikasjoner sammen med Anders Høgset, Tone Otterhaug, Pål Kristian Selbo og co i PCIB:

https://loop.frontiersin.org/people/736493/overview

Mange PCI-patenter bærer hans navn sammen med Anders Høgset. Søk på “Pal Johansen” hos JUSTIA Patents. Ellers finnes han her:

https://www.researchgate.net/profile/Pal_Johansen

Søker dere «Pål Johansen» her i forumet, finner dere også mange spennende linker i PCIB-trådene.

Veldig bra @magga :+1:

32 Likes

Fant en annen ting som er på vei ut her:
Photochemical internalization to enhance endosomal escape of siRNA

Article

Raymond er professor ved University Medical Center Utrecht, og er medlem av Scientific Advisory Board EtheRNA.

Jeg spurte om å få denne artikkelen tilsendt.
Jeg ser han skriver i en annen artikkel: “One of the challenges for the clinical translation of RNA interference (RNAi)-based therapies concerns the deposition of therapeutically effective doses of the nucleic acids, like siRNA, at a local tissue level without severe off-target effects”

16 Likes

@magga: University Medical Center Utrecht ble også nevnt av Anders Høgset i presentasjonen i går, i forbindelsene med forskningen!

PS: skulle nesten til å tro at der må være en nederlender som trekker tråder der nede, og som finner teknologien særdeles spennende. Kjenner vi til hvem det kan være? …

13 Likes

“One of the challenges for the clinical translation of RNA interference (RNAi)-based therapies concerns the deposition of therapeutically effective doses of the nucleic acids, like siRNA, at a local tissue level without severe off-target effects”

Så bra at FimNAC er løsningen her OGSÅ da!! :slight_smile:
Som Høgseth viser i siste presentasjon, så angriper man med FimaNAC-teknologien veldig lokalt, mens med LNPs er det stor fare for lekkasje ut i andre deler av kroppen (f.eks lever), og/eller uønsket transport i blodbanene.

Enig med de som nevner at man gjerne kunne presentert slike resultater mer profesjonelt og mer salgsvennlig, men det er tross alt resultatene som til slutt teller, og jeg føler meg rimelig trygg på at det nå er flere som begynner å virkelig få opp øynene for lille PCIB.

Det vil gjenspeile seg i aksjekursen - det er faktisk bare å være tålmodig. Plattformene til PCIB er salgbare som bare det!

22 Likes

@lenny first we need Asian partners to first realize that PCI can help with bile duct if they want to be onboard. already an ongoing pivotal study with a commercially attractive product. PW previously said that they have interest from pharma companies sitting just below top 10 Pharma list. we are yet to see this materializing

9 Likes