Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det blir spennende og se hvordan den neste avtalen blir. En avtale det foelger penger med, eller en avtale det ikke foelger penger med.

Forskningsresultatene burde vaere saa gode at man kan stille pengekrav for samarbeid.

2 Likes

Når en nu ser de tre teknologi ben og strategi over blir jeg overrasket om det ikke blir kommersielle termer i ett av benene i løpet av 2021.

Det mest nærliggende er kanskje om oppbyggingen av en mulig cashflow deal. Fortung, baktung, eierskap, royalties.

Vil tippe PCIB ønsker en upfront som dekker Vacc fase II hvor resultater er indikert av PW som tilgjengelig 2022.
Og da er det kanskje Asia partner som er mest sannsynlig?

Det er nevnt behov på fora som 60-80 millioner? Småpenger i biotek? Og jeg tror ikke emisjon er mest nærliggende.
Økt screening og enrolment i RELEASE ble det informert om i går ved Q. Altså naturlig å avvente om dette også fortsetter eller intensiveres denne trenden med økt screening. Mao her bør PCIB avvente mulig behov for penger.

Og dersom det er forhandlinger med motpart nu forstår de at ved økt screening og enrolment har PCIB plutselig bedre forhandlingskort! Altså upfront og ikke gi-bort-pris?

Altså mest tro på cash inn ved avtale i ett av teknologibena som dekker PCIB behov nu.

2 Likes

Hvis det er snakk om penger på bordet så tror jeg dette vil komme via en Asia partner på FirmaChem først. Veldig baktung avtale som hviler på at vi får markedsgodkjenning.
Det hadde vært så betryggende å lande denne før vi er ferdig med Release så vi investorer kan få litt pusterom fra lave kurser.
Ellers håper jeg på at vi får en kombinasjonsavtale med eTheRNA og blir med på den Kinesiske konstellasjonen de har satt opp.
Jeg ser det er mye forskning i Kina på PCI teknologi og dette landet er jo ikke akkurat kjent for å følge patentlover, så det hadde vært fint å bli first mover med en rik onkel så vi kan ta hele dette markedet.

Jeg leste meg mye opp på Melanoma igår og SOC, og føler vi har en god sjanse til å få til noe stort med eTheRNA. Slik jeg ser det har ikke eTheRNA så mye å komme med uten oss. Hvis vi kan få til en SOC behandlingsplan ved en kombinasjon av Ipilimumab + eTheRNA/PCIB så tror jeg man har tatt mye av Melanoma markedet.

13 Likes

De som leker seg med ut- og innganger bør være varsomme nå. Jeg tror noe er veldig nærme, og selskapet snart er i en helt annen liga. Presentasjonen i går var nøye planlagt, og hele organisasjonen står bak planleggingen. Det ble presentert at det skal brukes mer ressurser rundt FimaNac. En oppjustert ressursbruk pga økt interesse og «midt i smørøyet» teknologi. Verden snakker om mRNA! PW bekreftet også at BP (utenom AZ) hadde ringt,…
Uoppfordret dro PW kaninen om både fimaVacc-prosjekt sammen med partner, og i tillegg alene, opp av hatten. Eget prosjekt vil koste penger og ressurser! I tillegg nevnte han at studier i flere indikasjoner var aktuelt, ikke bare en.
Han svarte et rungende JA på spørsmålet om fimaVacc resultat i 2022.
Han svarte rungende JA på at de skal ha Asiapartner i fimaChem.

Siden oktober har aksjonærene banket i veggene til PCIB. De har jobbet under et kolossalt press, med sinte aksjonærer på nakken og søndergruset aksjekurs.
Var presentasjonen i går et frieri om emisjon? En slik fremtoning overfor sure aksjonærer, for deretter å sende rekningen til de? Aldri i verden!!

Han er sikker i sin sak: penger er på vei inn. Sapir og Robin ble ansatt i mai 2020 av en grunn. Min teori er at forhandlingene startet da. Det går også sammen med hvor selskapet ble mindre synlige, og mer utilgjengelige pr e-post. Jeg har måttet vente i 15 dager på svar blant annet.

De som kjenner prosessene rundt forhandlinger (hør feks Vaccibody podcast i oktober), vet at forhandlinger tar lang tid, men samtidig er det svært baktungt når man er sikker på å komme i mål. De kan endatil ha flere på kroken. JE nevnte budkamp, og jeg er sikker på at han snart får rett.

PW hadde et usedvanlig selvsikkert kroppsspråk i går. Se gjerne spørsmålsrunden i reprise.

Dere er herved advart! PCIB-aksjer på 20-tallet er gratis.

30 Likes

Så du smilet hans når han sa ja? og kroppsspråket hans? Jeg tolket det som selvsikkerhet og at noe er rett rundt hjørnet. Evt at han syns spørsmålene til Sørlendingen er veldig morsomme.

10 Likes

For folk flest er “nyhetens interesse” viktig. Og der er det meste sagt for PCIBs del. Det er ihvertfall sånn jeg opplever det. Klart det er positivt det Høgseth feks kunne fortelle nå nylig. Men ikke lenger på noen måte en overraskelse. Teknologien er fantastisk, kunne for lengst ha forlenget livet for hundretusener av mennesker. Det er jeg selv sikker på. Men så var det alle årene som har gått. Og der hjelper det lite ovenfor de fleste “menigmenn” å minne om at det generelt tar lang tid å få medisiner og behandlingsmetoder godkjent. Der er dessuten, tror jeg, for mange som har brent seg på den voldsomme berg- og dalbanen, både fordi man la nakke/hals studien i “skuffen” og pga den generelle volatiliteten. Det siste kan vi vel i og for seg også i høyeste grad takke de altfor mange “menige” som hopper omkring mellom disse selskapene for. Mulig noen få klarer å komme positivt ut av det. Men alt i alt har det nullsum-spillet som har pågått slik i årevis bare skremt desto flere fra i det hele tatt å vurdere aksjer som dette.

3 Likes

Teknisk triggerpunkt passert i dag!

2 Likes

Denne skjønner jeg ikke. Hvordan kan PW påstå dette da det enda ikke er noen kjent fase II for VACC? Eller har jeg misset noe helt essensielt her?

Det er jo AZ all over again. Ingenting er konkludert før det er meldt, så dette skjønner jeg ikke.

Hoeres meget bra ut. 2021 kan fort blie ett jubelaar. Ingenting, ingenting, Ingenting, ogsaa kommer plutselig alt paa en gang. Forventer baade Chem, Vacc og Nac avtale i 2021. Og minst 2 det foelger penger med.

4 Likes

Det er vel helt selvsagt😅

Et rungende JA. Det betyr bare at det snart kommer melding om fimaVacc fase 2. Jeg har snoker litt rundt, og et vaksinestudie fase 2 beregnes til minimum 15 måneder, ut fra eksemplene jeg finner. I tillegg tar det tid fra studiet er ferdig, til resultatene foreligger. PW sa RESULTATER!

Biontech har feks en Melanoma-vaksine som går i fase 2 nå i mars 2021, og er beregnet ferdig i mai 2022. Studiet altså, ikke resultat.

Se eksempel:

11 Likes

Ja, jeg skjønner at hvis fase II vacc meldes i nær fremtid vil det være mulig med resultater i 22.

Men jeg synes det merkelig man går ut å sier dette FØR det faktisk er meldt om Vacc fase II.
Bare jeg som synes det merkelig?

Vacc fase II skal også finansieres.

4 Likes

Noen her som er ABG medlem? jeg ser Adam skrev en rapport på Q4 igår

2 Likes

Der er det nok ulikt fra aksjonær til aksjonær. Jeg vil vite mest mulig, uansett. Det er bedre han sier litt, enn ingenting. Det gjør at man lettere kan pusle med puslespillet.

3 Likes

Er vi sikker på at det er dette han har sagt eller ment? Tiden begynner jo å renne ut om dette skal kunne skje. Kan det være han har ment at det kommer resultater/konklusjoner i vurderingen av hvilke indikasjoner de skal gå for i 2022?
Håper selvsagt på fase 2 studie nå med resultater i 2022, men det er noe som skurrer med tidsforløpet her.

2 Likes

Vil også vite mest mulig selvsagt, gitt at det er korrekt informasjon.

Over tid har jeg lært å ta uttalelser fra PW med en stor klype salt.

1 Like

Som i biotek generelt! Intet spesielt dette.

Og noen synes riskreward er bedre ETTER at avtaler er signert i biotek. Selvom kurser er flere 100% høyere. Det er sikkert en fornuftig strategi i flere tilfeller. Har med risiko appetitt eller ikke. No free lunch

@the1nonly men selvsagt helt greit at du er skeptisk til PCIB.

Har ikke du sett Q? Kan ikke sies klarere! Spørsmålsrunden etterpå, hvor @Sorlendingen stilte PW dette spørsmålet klinkende klart.

Svaret fra PW var rungende ja. Skal jeg legge ut lydklippet, eller finner du frem selv?

Q bør du uansett se fra start til mål!

2 Likes

Har sett det, men ikke godt å vite hva PW mener alltid. Skal de få resultater fra et fase 2 studie i 2022 så burde de alt vært i gang, ref ditt eksempel fra et fase 2 studie som starter i mars.

1 Like