Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Godt å se at vi ikke faller så mye på slike røde dager​:clap::grinning:

Er egentlig ferdig kjøpt for lenge siden av egne vurderinger, men ser jeg 25 tallet skal jeg jaggu plukke noen ekstra.

1 Like

Overførte litt mer penger til ask i går just in case det kommer et større fall, så er klar om det skjer. Er også ferdig handlet, men vil være klar til å fylle på om sjansen byr seg :grinning:

1 Like

Vel, naa er alt lagt til rette for videre oppgang.

Straalende forskningsresultater, paa alle tre forretningsomraadene, med fimaNac som sistemann ut, hvor resultatene er presentert for de aller viktigste i bransjen.

Med andre ord, bruden er pyntet, saa naa gjenstaar det bare og se om noen vil gifte seg.

Blir skuffet hvis det ikke minst blir ett par forlovelser foer sommerferien.

5 Likes

Dette er de harde fakta.

Etter 4 år fra 2017 med glitrende resultater, pipeline med preklinisk og kliniske data. Avsluttende fase innen onkologi som kan få interim avlesning i 2022. Bred teknologiplattform med tre etablerte teknologi ben. Flere mulig ben kan komme. Det er nevnt Bac. Solid og stabil topp 20 aksjonærer i hele perioden med 41-43% eierskap.

Og oppi det hele har hele verden dyttet midler og ressurser til vaksinasjonsteknologi. Og vil fortsette med det den nærmeste framtid og det har ALDRI vært mer ressurser tilgjengelig worldwide! Til og med vaksinasjonsteknologi innehar PCI Biotech. Det hotteste innen biotek, mRNA og leveringsteknologi. Også dette innehar PCI Biotech. Selv med dette skal det ikke være mulig å øke verdiene siste 4 år…

Markedet har jo alltid rett…eller? Tidenes beste kjøpsmulighet innen biotek noensinne?? Kanskje?

Når en leser en peer sammenligning fra Pareto Equity Research notat med omkringliggende kurs for PCIB på 240kr området (og her tror jeg de kun snakket om RELEASE studien) blir dette summa summarum tilnærmet latterlig prising mener jeg.

Ingenting har gitt økt verdi i perioden. Etter min mening INSANE.

9 Likes

Vi mangler flere store investorer. Hadde vi kun fått med 1 pensjonsfond og noen andre store på topp 10 listen så ville vi vært høyere. Det virker som aksjonærmassen er småinvestorer som har fylt opp til randen (meg inkludert).
Men bare vent du Jubel, snart kommer denne ketsjup effekten din, og da skal det bli gøy å se hvor raskt vi stiger. De fleste aksjonærer vil jeg tro er meget langsiktige, og selger ikke under 200kr/aksjen - da blir det knapphet på aksjer og vi vil stige fryktelig fort.

3 Likes

Vel, blant de 50 største aksjonærene finner vi to pensjonsfond: MP Pensjon på 3. plass og KLP på 42.

3 Likes

PCIb har vært en katastrofe kursmessig siden 2018. Mulig dere sitter her likedan i 2025, det gjør ikke eg.

Maks ut 2021 for å få den på rett vei, med jevn stigning i børsverdi, ellers gir eg opp.

3 Likes

Jeg håper ikke på jevn kursstigning. Fint det, men her fortjener eksisterende aksjonærer som har tatt risikoen å få klekkelig betalt umiddelbart ved gode nyheter. Gjerne russiske prosenter på dag EN som har skjedd tidligere i biotek. Slik vil nye aksjonærer som tar langt mindre risiko etter en mulig validering av teknologien betale MYE mer for verdiene!!! FROM DAY ONE!

@Longtrader hvorfor ikke en validering skal føre til russiske prosenter på EN dag skjønner jeg ikke. Det har skjedd flere ganger i biotek det (liten light øvelse var jo NANO som steg 150% på 2-4 børsdager, internasjonalt mener jeg å ha sett flere 100% vis oppgang ved gode nyheter som transformerer selskap, validering i biotek vil kunne være i en slik kategori?). Jeg vil ikke selge juvelen i dag. Jubel først når verdier er skapt for pasienter, Norge og ny internasjonal næring og aksjonærer.

Men viktig og riktig med eksplosjon av kursen ved mulig validering av teknologien! FORDI de som tar den største risikoen er nu! Verdioverføring skal følges av risktaking. De som får et validert teknologi i fanget bør betale MYE mer from day ONE!

Tenk hvis noen tror du kan få i pose og sekk fra day one! Liten risiko og høy avkastning. No way. Avkastningen skal komme og det SOLID til de som har tatt den faktiske og STØRSTE risikoen FØR en mulig validering.

2 Likes

Ja jubel, selg gjerne hele greia i dag, men så heldig er vi nok ikke.

Nja. Den norske økonomien er i utgangspunktet basert på råvarer og i høy grad på utplyndring og rovdrift. Det er en arv etter “firehundreårsnatten”. Noen vil sikkert syns det blir å overdrive, men jeg vil påstå det preger Norge mer enn folk liker å ta inn over seg. Jeg har trukket frem dette før, men det kan kanskje passe å nevne det igjen. Torger Reve og noen andre ved BI kom med en rapport for noen få år siden hvor de påpekte at

– Norge er et næringsfattig land som har små muligheter til å lykkes i kommersialiseringsfasen i de nye kunnskapsnæringene, uansett hvor langt fremme vi ligger innen forskning og utvikling.

Det er bare på noen få spissområder hvor Norge har noen internasjonal FoU-posisjon som det er verdt å skryte av, mener Reve.

Helse og bioteknologi representerer en av de store globale vekstsektorene i årene som kommer. BI-forskerne stiller nå spørsmål om de norske biotekbedriftene klarer seg når de ikke har noen markedsmessig eller kapitalmessig drakraft fra andre næringer i Norge.

– Vi kommer til å utvikle nye, avanserte kunnskapsbedrifter for utenlandske eiere, slik vi har gjort innen IT og farmasi, spår Reve og Sasson.
Tre globale vinnernæringer

De pekte også på “offshore, maritim, og sjømat” som vinnernæringene. Reve har på en måte rett. Men han skjønnmaler, selvsagt. For spørsmålet er tross alt også hvorfor det knapt finnes noen “drakraft” fra disse andre næringene ifht biotek selv når det globale vekstpotensialet har blitt så overtydelig ? Selv tenker jeg ihvertfall det må ha mer enn bare en økonomisk forklaring. Det må være noe med selve mentaliteten både blant de større kapitaleierne, blant politikerne og befolkningen generelt. Og ett av de punktene hvor Norge ihvertfall skiller seg ut, det er ved at vi var en koloni hvor det ble hentet ut råvarer selv både ett og to hundre år etter at utviklingen av høyteknologiske kunnskapsbaserte næringer var i full gang i visse andre land. Norge bærer sånn sett preg av å ha et slags “kompradorborgerskap” og med en tildels direkte negativ innstilling ovenfor næringer som dette. Det er som om de faktisk ikke ønsker at det skal kunne etableres noe slikt her, ihvertfall ikke en skala som kan endre selve den ukulturen basert på utplyndring og rovdrift på naturressurser.

11 Likes

Før Q og den 5 februar var PCIB kursen 32,5kr. Steg flere dager på godt volum.

Nu er kursen ned nesten 7 kr :sweat_smile: (ned ca 20% :rofl:)fra 5 feb og det på en viktig presisering fra selskapet. Økt screening og enrolment i RELEASE…

Det skal sies at siste dagers fall er på lavt volum…

Når man ser hvilken effekt konkret info rundt rekruttering har(ref. Nano); hva kan da være årsaken til at man ikke er konkret?

Det er så konkret det er riktig å være under en pandemi mener jeg!

At andre selskap liksom selvsikkert / haussende liksom mener og tallfester noe sikkert fram i tid under pandemi forhold er bare tullete!

Konservativ og riktig kommunikasjon. Det blir plutselig verdier av slikt sammen med å levere resultater

Hvorfor legger noen ut 24-30 000 aksjer på salg og plutselig fjerner når noen kjøper nærme. Noen leker og jobber med å riste ut noe?

2 Likes

Mener PCIB har sagt at de ikke informer om rekrutteringstall utover spesielle avvik. Så de informerte når de kun hadde rekruttert 1, hvor aksjonærvennlig det er vet jeg ikke, men synes ikke at det skal brukes som et tegn på dårlig rekruttering når det er policyen deres. De sier i tillegg at den har bedret seg.

Enig i det, men hvis de hadde sittet på gull, så hadde de nok skrytt litt. De snakker ofte åpenhjertig om mindre håndfaste ting, så…

2 Likes

Jeg tror heller ikke at det er enorm rekrutering, da ville vel det også vært informert. Men tror det er god rekrutering, men det blir synsing så lenge de ikke spesifiserer.

ØKT screening OG ØKT enrolment betyr akkurat det som sies! ØKT og interim avlesning er FORTSATT mulig i 2022. Når det KAN skje interim results i 2022 eller 1H 2023 i en avsluttende fase i en ODD indikasjon innen onkologi, så sitter jo akkurat PCIB med store muligheter for GULL. Men hadde GULL vært sikkert kunne en slik indikasjon med gode resultater allerede i dag vært priset til 20- 30
milliarder kanskje?! Ingen biotek SKAL si de sitter sikkert på gull, helt selvsagt. mange forhold og usikkerhet (konkurrenter, innrullering, covid osv) og kommunikasjon er bedre er edruelig og konservativ så for heller noen bli overrasket positivt. Liten tiltro til haussete ledere i biotek og andre steder.

Det er liksom ikke vanskeligere enn det. Men her vil flere gjøre det vanskeligere enn det er tydeligvis…

NANO legger iallefall tallene på bordet og viser markedet hvordan rekrutteringen går.
Å tallfeste noe frem i tid (guiding) er vel ikke helt unormalt for de fleste selskaper

3 Likes

PCIB har mye og laere her. De er altfor kryptiske. Som om de har noe og skjule? Dette er nok mye av aarsaken til at kursen er saa lav.

1 Like